Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Dat was dan ook precies waar het eerst mis ging: Die oude seegerring.
Ik was vergeten die mee te bestellen. Al staat me bij dat ik die in 2011 gewoon erbij kreeg.

UserID6342

Was vroeger ook idd zo, dat die ring gewoon bij een nieuwe cilinder zat.  Heb hier ook als eens verbaasd naar gekeken dat die ring er niet bij zat en die er vervolgens apart erbij moest bestellen :(

razorx

Citaat van: razorx op 02-03-2016 19:11:46
Iets heel anders: Al een tijdje stoorde het me Alkaline batterijen weg te gooien. Vandaar dat ik een ladertje aanschafte dat ook gewone alkaline batterijen op kan laden. Dat herladen of beter gezegd revitaliseren van conventionele batterijen werkt vooral goed voor apparaten die weinig stroom verbruiken of slechts kort hoeven te werken en daarna weer lang in de kast liggen. Bij de eerste groep denk ik aan muizen, deurbellen, afstandsbedieningen. Voor de tweede groep kan je denken aan de zaklamp in de meterkast.

Het is dit ding geworden:
http://www.paerl.it/volvo/2016030201.jpg

Voor een tientje inclusief verzenden kan je je daar geen buil aan vallen. Het gaat hier om een intelligente lader die batterij type zelf herkent en zich daarop aanpast. Hij is ook in staat defecte batterijen te herkennen.

Een paar gebruikte batterijen keurde hij af. Ik kon ze als volgt met een constante stroombron voorladen (0,05A) waarna de lader ze alsnog accepteerde.
http://www.paerl.it/volvo/2016030202.jpg

Dat revitaliseren kan je niet eindeloos blijven doen. Per keer wordt de batterij wat slechter. Tien keer zou het maximum zijn.

En werken doet het inderdaad. Erg leuk.
Hier heb ik die lader gekocht:
http://www.ebay.co.uk/itm/Pama-4-x-AA-or-AAA-SMART-Mains-Battery-Charger-Alkaline-NiMH-NiCD-1m-Mains-Lead-/271993931298?
De batterijen die ik toen gebruikte zijn grotendeels nog in gebruik.
;D

razorx

Weer even een tijdje terug.
Ik was ongeveer hier gebleven: Het kleppendeksel van de kop was los.

Het inlaatspruitstuk is er af en het uitlaatspruitstuk zo goed als. Nog een naargeestige bout/moer ergens links. Een maandje terug nog met 22 graden (!) had ik geen zin meer. Dan moet je ook niet verder willen heb ik geleerd. Er is meer in het leven dan een auto als het je werk niet is en zat ook met die ingrijpende verbouwing aan he huis. Maar na een verlopen APK heb je nog maar twee maanden. Dus ergens moet ik verder gaan. Dan ga ik morgen maar verder. ;)

De verbouwingen aan het huis gaan vóór en ik wilde paraat zijn om mee te denken hierin. Ware het niet dat de loodgieter morgen langs komt. Daar moet ik niet bij zijn. Je zou je kunnen afvragen of ik bang ben voor loodgieters. Dat is niet waar. Alleen deze man. Hij verstaat zijn vak bovengemiddeld goed, dat wel. Maar oh wat een zenuwelijder. Dat kan je niet voorstellen. Of het ADHD is wat ik betwijfel, of coke of speed, ik weet het niet. Die man doet zijn werk meer dan perfect, maar zoveel ongestuurde energie en geklets over derden die ik niet wil kennen. Pff. Het houdt niet op. Voor mij een goede dwang om buiten aan de R te werken. En werkelijk die man is goed, heel goed in zijn vak, maar uit mijn buurt.

To cut a long story short: Morgen is het lekker weer en hoop ik eindelijk de cilinderkop te lichten.

UserID6342

Mooi zo kerel en als je hulp nodig hebt, je weet me te vinden ;D.  Alle bouten van het uitlaatspruitstuk zijn het makkelijkst los te krijgen, als je er even op je rug onder gaat liggen.  Dan hoef je je niet in alle standjes te vouwen en vind je rug ook wat prettiger ;D.

de Boeing

Succes vandaag, ik wij? zijn benieuwd wat je gaat tegenkomen.

Citaat van: razorx op 31-10-2017 02:32:13
Citaat van: razorx op 02-03-2016 19:11:46
Iets heel anders: Al een tijdje stoorde het me Alkaline batterijen weg te gooien. Vandaar dat ik een ladertje aanschafte dat ook gewone alkaline batterijen op kan laden. Dat herladen of beter gezegd revitaliseren van conventionele batterijen werkt vooral goed voor apparaten die weinig stroom verbruiken of slechts kort hoeven te werken en daarna weer lang in de kast liggen. Bij de eerste groep denk ik aan muizen, deurbellen, afstandsbedieningen. Voor de tweede groep kan je denken aan de zaklamp in de meterkast.

Het is dit ding geworden:
http://www.paerl.it/volvo/2016030201.jpg

Voor een tientje inclusief verzenden kan je je daar geen buil aan vallen. Het gaat hier om een intelligente lader die batterij type zelf herkent en zich daarop aanpast. Hij is ook in staat defecte batterijen te herkennen.

Een paar gebruikte batterijen keurde hij af. Ik kon ze als volgt met een constante stroombron voorladen (0,05A) waarna de lader ze alsnog accepteerde.
http://www.paerl.it/volvo/2016030202.jpg

Dat revitaliseren kan je niet eindeloos blijven doen. Per keer wordt de batterij wat slechter. Tien keer zou het maximum zijn.

En werken doet het inderdaad. Erg leuk.
Hier heb ik die lader gekocht:
http://www.ebay.co.uk/itm/Pama-4-x-AA-or-AAA-SMART-Mains-Battery-Charger-Alkaline-NiMH-NiCD-1m-Mains-Lead-/271993931298?
De batterijen die ik toen gebruikte zijn grotendeels nog in gebruik.
;D

Na dit gelezen te hebben destijds had ik me suf gezocht naar deze lader (niet meer via ebay te vinden). Uiteindelijk ben ik toch maar gezwicht voor de duurste lader mogelijk (MH-C9000 toch wel tevreden van, dacht dat ik niet alle functies ervan zou gaan gebruiken maar dit komt toch geregeld voor, heb ook wel flink wat zaken die wel power nodig hebben, zij het sporadisch, de eneloops die ik in low power apparaten heb zitten worden jaarlijks eens op een volledige refresh getrakteerd, werkt tot op heden goed. Al kan deze geen gewone batterijen aan...)

razorx

Weet je dat ik de zelfde alkalines nog steeds gebruik en herlaad? Een paar moest ik weggooien omdat ik ze te leeg heb getrokken maar de rest werkt nog prima.

classicT5

Succes yits, op het gemak komt het ook goed.

razorx

;D De kop is er af. Letterlijk. Het was inderdaad de koppakking. Vanavond de plaatjes.
Nu eerst boodschappen en eten. Ik verga van de honger.

V70geRwin

Citaat van: razorx op 04-11-2017 13:59:23
;D De kop is er af. Letterlijk. Het was inderdaad de koppakking. Vanavond de plaatjes.

Het lek is boven, gelukkig dus een duidelijke oorzaak.
Succes verder!

Don't come between a man and his food  ;D

Ries van de Zilverschuit

Dat is mooi. Diagnose is het belangrijkst: nu nog oplossen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Paulsson

Citaat van: razorx op 04-11-2017 13:59:23

Als ik mij goed herinner heb jij eerst de radiateur vervangen, maar er was nog steeds een daling in KVS te merken? Dus toen werd de koppakking verdacht? Even checken of de historie hier goed begrijp ;D

Eet smakelijk Yits, dik verdiend! Mooie foto's man. Kijk ernaar vooruit de foto's van vandaag te zien.

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

razorx

Het begon met KVS verlies. De radiateur was lek.
Later bleek dat door een te hoge druk te komen, maar dat weet je pas als je radiateur niet meer lek is. ;)

razorx

Koppakking vervangen deel 3: de kop er af.

Goedemiddag!

Ik heb nog slechts een kleine maand voordat mijn APK "grace" periode vervalt.
Ik moet dus opschieten met deze klus, zeker daar waar het kouder zal worden.

Nou vandaag niet. Een heerlijk herfstzonnetje hielp me bij deze voor mij nieuwe klus. Dirk kon me ook nog even helpen via de app omdat ik even niet doorhad dat de turbo aan het uitlaatspruitstuk mag blijven zitten.

Als je een estate hebt, heb je lekker veel ruimte om je onderdelen en gereedschap te parkeren.

Doe het niet zoals ik en houd onderdelen en gereedschap apart.

Als je zo van buitenaf onder de lijn van de koppakking kijkt zie je het lekdrama al goed.

Ik wilde per sé alle uitlaat draadeinden verwijderen. Ik verkeerde in de veronderstelling dat ik het uitlaatspruitstuk anders niet vrij van de kop zou krijgen. Ik heb dus uren besteed aan één bout die niet wilde.

Hier doe ik twee dingen fout: De draadeinden hoeven er niet uit. Er zit genoeg beweging in de uitlaat om het spruitstuk ook mét draadeinden los te schuiven. Daarnaast moet je als je zo een draadeinde tóch wilt verwijderen, hier simpelweg twee goede moertjes op draaien en dan middels de binnenste het draadeinde er uit draaien. Dat besefte ik al eerder maar het leed was al geleden.

Anyway: Het uitlaatspruitstuk was los van de kop en ik kon beginnen met het lichten van de kop.

In dat boekje van Olvin staat dat je de bouten van binnen naar buiten moet lossen! Onzin. Van buiten naar binnen los je ze omdat je ze van binnen naar buiten aandraait. Daar is best wat kracht bij nodig.

Als ik wat meer geduld had, dat was het thermostaathuisje heel gebleven.

De kop kreeg ik er overigens wel netjes recht uit. Hier onder zie je de pakking.

Het is leuk de versteviging tussen de cilinders te zien.

Dat de koppakking geen pakking meer is moge duidelijk zijn.

Dit was slechts één van de vele slechte punten.

Ik heb me zelf even in leven gehouden met een hamburger, maar moet nu echt eten.

En daarna een koel glas lijnolie.
Proost!

Vulk

Knap werk hoor! Is het normaal dat die zuigers nu al dergelijke verkleuring vertonen?  :o