Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 49 gasten bekijken dit topic.

razorx

@Arjen: Hier waren de boutgaten verkeerd geplaatst. De maker twijfelde tussen van voren of achteren en besloot iets er tussen in. Maar ach dat tooltje van Jack is multi instelbaar.

@Hilco: De tijd zal het leren of het goedkomt ;) . Het is vooral veel werk. Ik ben geduldig.

@Jeroen: Een goede van dat karton. Dank je.

arjenT5R

Citaat van: razorx op 14-10-2017 19:25:31
@Arjen: Hier waren de boutgaten verkeerd geplaatst. De maker twijfelde tussen van voren of achteren en besloot iets er tussen in. Maar ach dat tooltje van Jack is multi instelbaar.



Heb de jacktool ook idd en die van vida xl zal m binnenkort eens proberen.
Gaatje bij boren dus yits? Of ligt t niet zo simpel?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Helaas. Ik kom dan net op de rand van één van de bestaande gaten.

arjenT5R

Cyka blyat ben nu wel heel benieuwd naar mijn setje geworden wat al weken over de achterbank heen en weer glijdt ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

En voor de plaatjes die mij heel erg helpen. Dit topic:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41329.0.html

Ik moet het allemaal zelf doen, maar de ervaring van anderen helpt zo erg.

de Boeing

Goe bezig!

bij mij ging die nokkenasblokeer tool er ook niet in, maar ik heb CVVT assen (dus daar kan je de achterkant nog wat draaien zonder dat er iets beweegt aan de distributiekant, duurde even eer ik daar achter was). Maar dan nog leek het net-wel net-niet goed te zitten (chinezen moeten toch nog wat slagen maken qua toleranties?!).

Wel heerlijk schone binnenkant van je blok (ook niet gek gezien de eerdere werken), ben benieuwd wat er bij je volgende post aan het licht komt!   

arjenT5R

Citaat van: razorx op 14-10-2017 21:51:45
En voor de plaatjes die mij heel erg helpen. Dit topic:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,41329.0.html

Ik moet het allemaal zelf doen, maar de ervaring van anderen helpt zo erg.

Zeker mooi!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342


arjenT5R

Citaat van: Dirk342 op 15-10-2017 08:32:42
Citaat van: arjenT5R op 14-10-2017 19:35:51
Cyka blyat .....
Lul je nu ook al Russisch ? ;D

Slechte eigenschappen neem je makkelijk over ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!


UserID6342

#9385
Hahahaha, ik wist het nog van vroeger uit. Toen vrij veel contact gehad met Russen ;D.

De letterlijke vertaling is ook niet helemaal adequaat voor deze 2 woorden.  Het word vaker gebruikt om een expressie uit te drukken.  net zoals een Amerikaan praktisch bij iedere zin het woordje 'F*ck' gebruikt, of zoals wij als we ergens een bepaalde expressie aan willen geven 'K*t !' of 'k*tzooi'...

arjenT5R

Gehe dat ja je zou t zelfs nog naar gvd kunnen vertalen.
Maar counterstryke is niet waar ik t vandaan heb ik werk gewoon veel met russen. Gamen is niets voor mij ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

SB T-5R

Citaat van: de Boeing op 15-10-2017 00:29:23
Goe bezig!

bij mij ging die nokkenasblokeer tool er ook niet in, maar ik heb CVVT assen (dus daar kan je de achterkant nog wat draaien zonder dat er iets beweegt aan de distributiekant, duurde even eer ik daar achter was). Maar dan nog leek het net-wel net-niet goed te zitten (chinezen moeten toch nog wat slagen maken qua toleranties?!).

Wel heerlijk schone binnenkant van je blok (ook niet gek gezien de eerdere werken), ben benieuwd wat er bij je volgende post aan het licht komt!   

Weet je zeker dat de distributie nu goed op tijd staat dan?
Want ook die verdraaiing van de nokkenas tov de poelie moet je op de goede manier timen.

razorx

#9388
Goed, Ik ga weer verder. ;) Dacht ik vanmorgen.
Het werd een moeizame dag ondanks de zomerse temperatuur. 22 graden in half oktober.

Bij een 10V is het verwijderen van het uitlaatspruitstuk een feest. Bij een 20V ook. Bij een R al wat minder en bij een R met LPI nog wat minder leuk.  Het kan ook zijn dat ik mijn dag niet had. Anyway, het loshalen van het uitlaatspruitstuk ging extreem langzaam. Ondanks de nieuwe draadeinden. Bij mij zat het er niet in. Mijn rug wilde niet. Alles deed pijn. Ja dan gaat het langzaam.

Als je de kop wilt lichten moet je ook de kvs aansluiting links achter het blok losmaken.
Het is even zoeken maar ieder boutje heeft wel een ideale benaderingswijze. Eén van de krengen van de KVS  links achter het blok:


Ik begrijp nu heel goed waarom het vervangen van een koppakking veel geld kost. Het is gewoon heel veel werk. Ik vind dit zeker geen straf om te doen. Maar het is wel spannend. Niet zozeer het loshalen, maar meer het niet vergeten van dingetjes bij de wederopbouw.

De klepstoters heb ik voorzien van een nummer met een Edding viltstift. Er zijn andere manieren, maar ik weet hoe het hier gaat. Dit is fool proof.

En zet onder getallen als een 6 of een 9 altijd een streepje. ;)

Piet had nog een goede tip voor de aandraai fase, als ik zo ver ben: Zet op iedere bout een streepje in de zelfde richting. Zo vergeet je niets. Hoe kom ik hier zomaar op? Je zag dat ik vanaf klepstoter 12 in de mist ging met tellen. Ik was even afgeleid. Met een goede werkmethode bescherm je je zelf.

Een pracht dag, maar het schoot allemaal niet op en ik verga van de rugpijn door het werken vanuit een verkeerde hoek.
Het was mijn dag niet.

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein