Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Tsja en nu? Blog op slot? Eindigend op het hoogtepunt ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

classicT5

Arjen toch, zo doe je toch niet tegen een mede tunegenoot

razorx

;D
Genoeg how to's te maken die nog niet gemaakt zijn. ;)

razorx

Citaat van: arjenT5R op 13-04-2018 22:18:10
Tsja en nu? Blog op slot? Eindigend op het hoogtepunt ;D
En je kan nog genoeg leren hoor. ;)

KIM

Citaat van: razorx op 13-04-2018 22:08:34
Blijft geweldig. Meer dan dat. Ik heb ze een paar keer live gezien. Het volgende was toeval: Terwijl ze Afraid of the Dark speelden was er een maansverduistering.
Mooi hoor dat publiek. Grootouders, ouders en kinderen voor de zelfde heavy metal band.

In Assen ja. Ik was erbij...
Supergaaf die mannen.

classicT5

Ik zie het al voor me  kornelis en yits aan het headbangen :)

elianmars

Citaat van: classicT5 op 14-04-2018 21:29:17

Vandaar die sportbril ;D

razorx

KIM

Ik heb tenminste nog lang haar  ;D

razorx

Citaat van: KIM op 14-04-2018 22:12:52
Ik zie het al voor me  kornelis en yits aan het headbangen :)

Ik heb tenminste nog lang haar  ;D
Kreng! ;D
Volgens mij was dat het concert waar Misha ook bij was.

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

hilko73

Citaat van: razorx op 14-04-2018 23:20:20

Kreng! ;D
Ga ze 1 juli zien. Zonder lang haar ;D
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

MrCain

Citaat van: hilko73 op 22-04-2018 10:01:44
Citaat van: razorx op 14-04-2018 23:20:20

Kreng! ;D
Ga ze 1 juli zien. Zonder lang haar ;D

Net als Slayer, Metallica zonder haar.....
Worden we nou zo f#cking oud  :eusa_think:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

razorx

Oude rockers en verval
Ik vrees het wel. Het gaat hard.
Maar genoeg metal fans zo te lezen.  :eusa_dance:

Te vroeg opgestaan
Goedenavond!

Zoals ik al eerder in het tuners deugd topic meldde kon Saskia de R laatst niet starten.
Ik vermoedde dat er sprake was van een lege batterij van de EEPROM emulator die ik vier jaar terug in de ECU heb gebouwd.

Ik had geen achterdocht over de verbinding tussen die Ostrich, zoals die emulator heet en de print van de ECU omdat ik die goed geborgd had:

Het printje rechts zorgt er voor dat de male socket vast zit in het IC voetje op de ECU print.
Als je de Ostrich openmaakt zie je dat daar inderdaad een batterijtje in zit. Een BR2330/GUN

Sorry voor de slechte fotos.

Die zit met drie pennetjes op de print vastgesoldeerd. Bij Farnell heb ik een nieuwe wederom van Panasonic besteld.
Lithium batterijen gelden tegenwoordig als gevaarlijk dus de verzending zal niet de eerst volgende werkdag geschieden.

Gevaarlijk, dat geeft mij meteen een brugje naar het volgende onderwerp: Vervuilend.
Saskia heeft haar Yamaha Neos nu 10 of 11 jaar. Die vervuilende scooter mag de milieuzone Amsterdam niet meer in. Mijn Sym elektrische scooter bevalt zo goed dat we eigenlijk de zelfde voor Sas zouden willen hebben. Maar wat zijn die krengen duur!

Die Sym E-Virid is met zijn beperkte actieradius van 35-40km een typysche stadsscooter. Nu stond zo een Sym 2e hands te koop op een locatie waar men uitsluitend lange afstandsscooters kan verkopen. Het ding had nog geen 1500km gelopen en was in nieuw staat. Voor de helft van de nieuwprijs. Daarvoor wilden we hem wel hebben. Dezelfde week stond het ding voor onze deur.

Het enige waar ik me nog zorgen over maakte was de LiFePO4 accu, maar zelfs die was nog in topvorm.

Zo zijn we via gevaarlijk en vervuilend bij de e-scooter aangeland wat me meteen op het volgende brengt: Elektrisch fietsen.

Het was hoogste tijd voor Saskia en mij om eens een dagje te ontspannen. Vandaar dat wij met de R naar Terschelling togen om het eiland met twee daar gehuurde elektrische fietsen te verkennen.

Rauwe biefstuk
Wel wat anders dan een elektrische scooter. Na tien minuten fietsen snakte ik naar een rauwe biefstuk tussen het zadel en mijn zitvlees. We hebben het hier nota bene over een Batavus. Is dit mijn fout, ben ik de enige die pijn lijdt?

Ons koningshuis
Leden van ons koningshuis zitten toch ook op de zadels van die fietsenfabrikant. Dat kan toch niet goed gaan lijkt mij. Een blok graniet zou nog sympathieker zijn voor mijn achterste dan dit gemummificeerde en daarna tot fossiel geworden stuk koe uit de oudheid.

Het achterste van ons koningshuis. Heeft dat nog een kans?
Een oplettende lezer mag zich dan inderdaad afvragen hoe een wellicht door veelvuldige koestering kwetsbaarder geworden koninklijk achterste zich gedraagt onder deze tormentuur. Uit indirect verkregen bronnen weet ik dat een koninklijk achterste niet bestand is tegen deze achterwerkvermorzelende zadels. Ik hoop mijn volgende bericht weer zittend te kunnen typen. En dan ben ik nog gehard door de alledaagse werkelijkheid. Hoe onze koninklijke hoogheden hun reproductietaak moeten vervullen na een confrontatie met de wreedheid van de zadelfabrikant van deze fiets weet ik niet. Nog minder hoe zij voortaan enig koninklijk plezier in het minnespel kunnen verkrijgen.

Wat weet ik hiervan?
Door mijn persoonlijke ervaring kan ik mijn leed delen met ons koningshuis maar heb ook een advies voor de opgroeiende generatie: Opgroeiende koninklijke dames en heren: Fiets niet! Dit primitieve vervoermiddel heeft mijn belangrijkste orgaan verprakt! Weest wijzer dan dezen onnozelen sukkel die slechts uit economische motieven deze catratormobiel bereden heeft!
Deze duivelse uitvinding fiets genaamd zou zomaar eens het einde van de monarchie kunnen inluiden.

Nageslacht
Dat hoeft niet. Er is al genoeg leed.

Therapie
Dat kan dan gelukkig weer wel. Verder met mijn verhaal over Terschelling: Wat is dat Terschelling mooi en afwisselend! Mega brede stranden, dan weer heide landschap of duinen met kwelders afgewisseld door polder en bossen.

Na een stop bij een tentje waar ze heerlijke granberry taart verkochten fietsten we door naar het noorden waar een mooi breed strand op ons wachtte. De zon scheen alsof het volop zomer was maar dan wel zonder het tourisme dat bij het hoogseizoen hoort.

Op het strand etaleerden wij onze picknick spullen om lekker te eten. Een vriendelijke meeuw kwam zich aan ons voorstellen. Hij heette Pwêh vertelde hij. Een veel voorkomende meeuwen naam. In het Meeuws vertelde hij ronduit over zijn leven en at wat Wasa met een plakje kaas mee.

Het eten en de brandende zon maakte dorstig dus om twaalf uur smiddags zaten wij al aan een plaatselijk biertje gebrouwen in België.

We besloten wat meer oostwaarts te gaan en kwamen te rijden door een fascinerend kwelderlandschap. Het was duidelijk broedseizoen. Vrijwel alle vogels hadden zich in paartjes gegroepeerd. Wat een diversiteit aan vogels op dat eiland!

Ik vond Saskia toch wel wat heel erg gespannen na het harde werken van de laatste tijd. Om haar wat ontspanning te geven heb ik haar maar op het duingras neergelegd.

Na een heerlijk visje bij de haven gingen we naar een enorm strand in het westen. De temperatuur van het water liet alleen pootje baden toe wat al heel lekker was.

Als afsluiting nog een heerlijk moutig biertje in een prettig strandcafé.

Wat een heerlijke dag!
Ennuh Proost! ;D

P.S. Het zee aquarium is een aanrader. Je kan daar roggen aaien en ze vinden het nog leuk ook!

T5-4life

Mooi je Terschellingverslag! En afsluiten bij de Walvis is sowieso een aanrader. Toevallig ook de garnalenkroketten geprobeerd?
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm