Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: T5-4life op 22-04-2018 21:32:47
Mooi je Terschellingverslag! En afsluiten bij de Walvis is sowieso een aanrader. Toevallig ook de garnalenkroketten geprobeerd?
Inderdaad de Walvis.
Goede tip van die garnalenkroketten! Binnen een week gaan we nog een keer en nemen mijn moeder mee.

elianmars

Lekker genieten, Yits. Dat heb je af en toe echt nodig.

razorx

De oorspronkelijke tekst voorzien van een kritische en vooral bredere noot. ;)

razorx

Citaat van: elianmars op 22-04-2018 23:39:45
Lekker genieten, Yits. Dat heb je af en toe echt nodig.
++ mee eens

Chris

Citaat van: KIM op 13-04-2018 23:44:29
Citaat van: razorx op 13-04-2018 22:08:34
Blijft geweldig. Meer dan dat. Ik heb ze een paar keer live gezien. Het volgende was toeval: Terwijl ze Afraid of the Dark speelden was er een maansverduistering.
Mooi hoor dat publiek. Grootouders, ouders en kinderen voor de zelfde heavy metal band.

In Assen ja. Ik was erbij...
Supergaaf die mannen.

Ik moet ze nog steeds een keer zien....Tot nu toe iedere keer mis gegrepen of te laat gehoord dat ze ergens kwamen...

henry classic v70

Cool geschreven verslag Yits, leest lekker weg  :eusa_clap: :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

razorx

Autodoc/auto-onderdelen24: Ik heb het toegezegde geld van hun verkeerde levering nog niet teruggehad.
Dit speelt nu sinds 1-4.

Gisteren kreeg ik dit dubieuze voorstel van hun:
Citeer
Naam
Apr 26, 17:19 EEST
Dear customer,
We would like to inform you that we have received your package.
Speaking about the amount left, we suggest you to deposit the amount into your account, use it for your next purchase and benefit of a discount of 5%.
Considering that there are some spare parts like filters, brake system parts, belts, gasket, oil, parts that have to be replaced every 10.000 - 30.000 km and we have a wide range of products at a reasonable price, you can feel free to contact us and we will be more than glad to help you out to find the best parts for your car.
Looking forward your answer.
Wish you a great day!
Kind regards,
Naam

Uiteraard reageerde ik hier afwijzend op en legde uit dat ik mijn geld terug wil inclusief de door mij gemaakte verzendkosten zoals beloofd.

Vandaag kreeg ik dit van Auto-ondrdelen24.nl:
Citeer
Naam

Geachte klant,
We willen u graag laten weten dat we uw pakket hebben ontvangen met de volgende reserveonderdelen: SKWB-0180543X1
We willen u aanbieden om het bedrag dat u hebt betaald voor de geretourneerde onderdelen in uw account op onze website te bewaren. U kunt dit bedrag gebruiken voor uw volgende bestellingen bij ons en profiteren van een extra korting van 5%.
Vi kan hjælpe dig med at vælge den rigtige reservedele til din bil.

Aangezien er een aantal reserveonderdelen zijn zoals filters, remsystemen onderdelen, riemen, pakking, olie, onderdelen die elke 10.000 tot 30.000 km moeten worden vervangen en we hebben een breed scala aan producten tegen een redelijke prijs, kunt u vrijblijvend contact opnemen Wij en wij zullen u graag meer helpen om de beste onderdelen voor uw auto te vinden.
Ik kijk uit naar je antwoord.
Fijne dag!

Best regards!
Naam ...
Online Store of Car Spare Parts
It is for our benefit to guarantee you the best service!
Autodoc GmbH
Rhinstraße 132
12681 Berlin
Germany

Het gaat hier dus om een artikel A en zij leveren artikel B. Als ik een BMW bestel wil ik geen VW. Ook niet als de dealer me aan probeert te praten dat dat beter zou zijn. Dat heb ik ze al uitgelegd.

Zij beloofden geld terug te storten inclusief de door mij gemaakte verzendkosten voor de retournering van het onjuiste product.

Bijna een maand verder ben ik nog steeds een bedrag lichter en bestoken ze met dit soort onzinnige mailtjes . Maar erger nog ze hebben al meerdere keren gebeld met datzelfde oneerbare voorstel van het bedrag dat zij aan mij schuldig zijn een "deposito" te maken zodat ik later bij hun kan bestellen.

Alsof het nog na deze slechte afhandeling in mijn hoofd zou halen nog maar iets bij hun te kopen.

Kort samengevat:
Na hun toezegging het geld terug te storten inclusief de gemaakte retourneringskosten heeft dat bedrijf mij nu vijf keer benaderd met de vraag of ik mijn geld niet liever als tegoed bij hun op de rekening laat.

Hier heb ik geen goed woord voor over.

razorx

Citeer
Tja, zo'n groot bedrijf kan je - als ze willen - eerst door een hoop hoepeltjes laten springen voordat ze wettelijk gezien in actie hoeven te komen. Dan ben je toch minstens een aangetekende brief met in gebreke stelling en de daarna ingaande terugbetaaltermijnen verder. Het laatste wat je wil is dat zo'n bedrijf je uitdaagt je wettelijk gelijk te komen halen als je toch al (al dan niet via de toon van je emails) hebt aangegeven niet meer terug te komen - voor hun zit er namelijk geen boete aan vast, maar voor jou wel een hoop moeite.
Exact wat je zegt.
En juist dat is iets waartegen we ons moeten verzetten en wat ik ook altijd doe. ;)

elianmars

Man man....  :eusa_wall:

Ik word trouwens erg moe van Autodoc en consorten. Bij elk onderdeel dat je zoekt kom je bij hen terecht. En je moet echt goed kijken, want het lijkt een Nederlandse site/leverancier.
Ook als je op de site van Autodoc terecht komt (terwijl ik het helemaal niet wil), krijg je een pop-up met een link naar hun app. Zelfs als je op het kruisje klikt, word je toch naar Playstore geleid. Heel irritant.

Ik hoop dat het bij jou goed gaat komen, Yits!

razorx

Reactie van Autoduc letterlijk nu:

Citeer
Dear customer,
We received the package from you.
In order to be able to refund the money back to your account,
Please enter in your profile on our web site and put the IBAN!
Send us an email with the confirmation and we will refund the money back into your bank account.
As soon as you will put the IBAN number in the order, we will refund the money back.
Looking forward your confirmation!

Als je zo iets ontvangt. Tja ehh ze weten mijn rekening nummer toch? De zelfde rekening vanwaar betaald is misschien. Het kost dan moeite een correcte toon aan te houden op een openbaar iets als een forum. Toch moet dat. Met correctheid bereik je meer.

Goed ik heb de gegevens ingevoerd en hoop alsnog op een correcte afhandeling door Autodoc. Weet je: Ik vraag mij af  hoeveel klanten ik op lange termijn houd als ik zo zou werken. Maar meer nog heb ik medelijden met al die wellicht aardige mensen die bij de support afdeling werken en alleen maar te maken hebben met ontevredenheid. Dag in dag uit.

Ondertussen vreten de bazen zich op hun troon vet.

Was de laatste keer. Ik bericht jullie als mijn geld binnen is of als er tussentijds wat anders komt van Autodoc.

razorx

Citaat van: elianmars op 27-04-2018 22:33:45
Man man....  :eusa_wall:

Ik word trouwens erg moe van Autodoc en consorten. Bij elk onderdeel dat je zoekt kom je bij hen terecht. En je moet echt goed kijken, want het lijkt een Nederlandse site/leverancier.
Ook als je op de site van Autodoc terecht komt (terwijl ik het helemaal niet wil), krijg je een pop-up met een lunk naar hun app. Zelfs als je op het kruisje klikt, word je toch naar Playstore geleid. Heel irritant.

Ik hoop dat het bij jou goed gaat komen, Yits!
Een geoliede marketing machine heet dat. Enneh Marcel komt goed. Gewoon doorgaan. Feiten verzamelen, het netjes houden maar wel je recht als klant claimen en gebruik maken van de wet.

Het is erg dat de mensen binnen zo een organisatie denken weg te komen met zo een policy van non delivery.
Ergens komen ze hier eigenlijk ook mee weg, want overmorgen zijn die bewindslieden weer CEO bij een ander bedraij.

Dit was dan even een berichtje met mijn mening. Niet noodzakelijkerwijs de waarheid.

razorx

Citeer
Citaat van: razorx op 27-04-2018 22:31:59
Exact wat je zegt.
En juist dat is iets waartegen we ons moeten verzetten en wat ik ook altijd doe. ;)

Zeker, maar daarom blijf ik er wel voorzichtig bij dat het, wetende wat zo'n bedrijf binnen de letters der wet kan en mag, handiger is om het individu dat bij de support zit geen halve dreigementen te doen toekomen die hem persoonlijk waarschijnlijk toch niet boeien - die zit ook maar in loondienst mailtjes te beantwoorden, en waarschijnlijk is dat niet zijn droombaan. Je hebt er immers maar 1 met slecht humeur nodig die je in de bureaucratie-carousel binnen dat bedrijf gooit omdat hij geen zin meer had je te helpen. Dat bedoelde ik met 'jezelf in de voet schieten'.
Ik begrijp wat je bedoelt. ;) Ik zorg de wet te kennen en laat niet over me heen lopen.

Sorry ik bedoel dit absoluut niet als stoere praat. Meen ik oprecht. Maar ik laat me niet pakken door zo een grote organisatie. De wet biedt genoeg middelen. Documenteren. Reëel zijn en je niet laten naaien. Maar vooral doorzetten.

Benieuwd wanneer mijn centjes er echt zijn.

BBS

Steek je licht eens op bij een goed (GGN?) aangesloten incassobureau.
Laat hun maar eens een brief sturen naar die autodoc. Moet je eens kijken hoe snel de centen op jouw rekening staan. Ook als particulier kan je een incasso bureau inschakelen.

Maar juist door dit soort geneuzel van auto-onderelen24 heeft mij doen besluiten om voortaan met ATP-autoteile.de in zee te gaan.
Gewoon een no-nonsens bedrijf. Ik had met de laatste bestelling dat een onderdeel niet meer leverbaar was. Het mailtje van hun kwam dat het onderdeel niet meer leverbaar was en binnen 2 dagen bericht van PayPal dat het bedrag gerestitueerd was en weer op de rekening stond. :eusa_clap:
Volvoloos....

razorx

Ach weet je Bert Jan,
Juist door die tientallen advocaten binnen mijn omgeving ken ik de juridische termen en middelen wel om mijn recht en geld te halen. Onmiddellijk gebeurt dat niet altijd. Maar na een ingebreke stelling en het benoemen van wettelijke rente schieten zaken meestal snel op. Oók als je niet 100% het recht in de rechtelijke zin aan je kant hebt maar wel moreel.

ATP heb ik ook heel goede ervaring mee. Groot, maar een erg correct bedrijf. Dat merk je pas als zaken anders lopen. Bij voorbeeld als je bij ze in de buurt bent (Zuid Duitsland) en vraagt of je de onderdelen ook even kan ophalen. Ja dat kan.  :eusa_clap:

V70geRwin

Citaat van: razorx op 27-04-2018 22:43:03
Reactie van Autoduc letterlijk nu:

Citeer
Dear customer,
We received the package from you.
In order to be able to refund the money back to your account,
Please enter in your profile on our web site and put the IBAN!
Send us an email with the confirmation and we will refund the money back into your bank account.
As soon as you will put the IBAN number in the order, we will refund the money back.
Looking forward your confirmation!

Als je zo iets ontvangt. Tja ehh ze weten mijn rekening nummer toch? De zelfde rekening vanwaar betaald is misschien. Het kost dan moeite een correcte toon aan te houden op een openbaar iets als een forum. Toch moet dat. Met correctheid bereik je meer.

Goed ik heb de gegevens ingevoerd en hoop alsnog op een correcte afhandeling door Autodoc. Weet je: Ik vraag mij af  hoeveel klanten ik op lange termijn houd als ik zo zou werken. Maar meer nog heb ik medelijden met al die wellicht aardige mensen die bij de support afdeling werken en alleen maar te maken hebben met ontevredenheid. Dag in dag uit.

Ondertussen vreten de bazen zich op hun troon vet.

Was de laatste keer. Ik bericht jullie als mijn geld binnen is of als er tussentijds wat anders komt van Autodoc.

Heb dit al een aantal keer zo gehad Yits, het duurt ff maar je krijgt netjes je geld terug hoor.
Ze proberen je gewoon maximaal te binden.
Goedkoop heeft gewoon zijn prijs.