Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

KMvrtr

Citaat van: razorx op 24-05-2008 16:29:35
Nu nog even wat lijnolie in de koelkast voor vanavond.


Leuk he, langzaam aan je auto steeds iets beter krijgen. :)

Maarreh, waarom staat jouw lijnolie in de koelkast?

Aub alleen antwoorden als het Volvo gerelateerd is.
Ik wil niets weten over mevrouw razorx en lijnolie...

razorx

#121
Citaat van: KMvrtr op 24-05-2008 17:46:14
Citaat van: razorx op 24-05-2008 16:29:35
Nu nog even wat lijnolie in de koelkast voor vanavond.


Leuk he, langzaam aan je auto steeds iets beter krijgen. :)

Maarreh, waarom staat jouw lijnolie in de koelkast?

Aub alleen antwoorden als het Volvo gerelateerd is.
Ik wil niets weten over mevrouw razorx en lijnolie...
;D ;D ;D

Ja KMvrtr,

het is inderdaad leuk die wagen iedere keer wat beter te krijgen.
Was ook wel nodig na dik 220dkm.

Oh wat de lijnolie betreft, niets spannends hoor.

Een glaasje lijnolie of twee voor bij de buis is heerlijk.
Vandaag is het Warsteiner, maar soms ook Grolsch.

Groeten van Yits

razorx

#122
Heb vanavond nog wat aan mijn roffel gedaan en sindsdien een raar probleem.

Geen foutcodes, als ik hem vind start hij gewoon en rijdt ook prima.
Andere weggebruikers lijken mij volledig te negeren terwijl ik van rechts kom.
Een paar keer kon ik door kortdaad handelen maar net een ongeluk vermijden.

Het lijkt er op dat mijn roffel langzaam aan het verdwijnen is.
Hier het bewijs:

Daar waar mijn roffel begin van de avond nog stond maar twee foto's gemaakt. Waarvan eigenlijk?
Links was de motorkap en rechts het dak.

Zo nu en dan komt hij even terug. Valt me nu ineens op, ik mis ook een deel van mijn kenteken!
Dat zijn geen krasjes in de lak (derde foto), maar het tuinhek. Wat doet dat hek in mijn roffel?

Zolang ik geen foutcodes heb kan ik geen diagnose stellen.
Ik heb sterk het vermoeden dat dit samenhangt met de combinatie van eerst polijsten en dan waxen.
Ik zou tot nader bericht zeer voorzichtig zijn met deze combinatie.

Groeten van Yits.

P.S.: Commandant 5 Polish en Sonax hard wax
Oh ja en een excentisch machientje  regelbaar, € 19,95, bij de dat zeg ik ...
Allemaal erg el-cheapo. Misschien dat ie daarom onzichtbaar is geworden.
Zucht. Toe aan wat lijnolie, proost!

Robert Haven


Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

#125
Citaat van: Misha op 24-05-2008 21:44:13
Lekker gewerkt Yits !
:eusa_clap:
Citaat van: Robert V70 NBP op 24-05-2008 20:38:29
;D
:eusa_clap: mooi gedaan hoor!
Dank jullie.

En dat met een machientje van 19,95 bij de, dat zeg ik Gamma!
Regelbaar toerental, excentrisch.
Je moet alleen de verpakking van te voren openmaken, de helft mist de opspanbare poetsdoeken.
Op stand 4 werkt ie lekker.

groeten, Yits

Robert Haven

Citaat van: razorx op 24-05-2008 21:48:41
En dat met een machientje van 19,95 bij de, dat zeg ik Gamma!
Regelbaar toerental, excentrisch.
Je moet alleen de verpakking van te voren openmaken, de helft mist de opspanbare poetsdoeken.
Op stand 4 werkt ie lekker.
Da's dan weer zo jammer van de Gamma hè  ;D
het blijven prutsers...

razorx

Na de installatie van mijn nieuwe klepje door de garage bleek er toch een tikje te zitten.

Niet bij alle toerentallen, maar wel harder wordend bij hogere toeren.
Zojuist de garage gebeld, mag morgen langskomen.

Ze vermoeden iets met een klepgeleider.

Verder nog een leuk algemeen stukje over hydraulische stoters en olie.

Problemen met hydraulische klepstoters

Gr. Yits

Freakybaby

Ze hebben de klep vervangen maar de geleider niet  ???
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

razorx

Citaat van: Freakybaby op 28-05-2008 15:48:06
Ze hebben de klep vervangen maar de geleider niet  ???
Na wat speurwerk op internet, ik weet bijna niets van dit onderwerp,
vrees ik dat je conclusie juist is.

Deksel zal er wel weer afgaan neem ik aan.

Groeten van Yits

Vulk

Citaat van: razorx op 24-05-2008 20:33:45
Heb vanavond nog wat aan mijn roffel gedaan en sindsdien een raar probleem.

Geen foutcodes, als ik hem vind start hij gewoon en rijdt ook prima.
Andere weggebruikers lijken mij volledig te negeren terwijl ik van rechts kom.
Een paar keer kon ik door kortdaad handelen maar net een ongeluk vermijden.

Het lijkt er op dat mijn roffel langzaam aan het verdwijnen is.
Hier het bewijs:

Daar waar mijn roffel begin van de avond nog stond maar twee foto's gemaakt. Waarvan eigenlijk?
Links was de motorkap en rechts het dak.

Zo nu en dan komt hij even terug. Valt me nu ineens op, ik mis ook een deel van mijn kenteken!
Dat zijn geen krasjes in de lak (derde foto), maar het tuinhek. Wat doet dat hek in mijn roffel?

Zolang ik geen foutcodes heb kan ik geen diagnose stellen.
Ik heb sterk het vermoeden dat dit samenhangt met de combinatie van eerst polijsten en dan waxen.
Ik zou tot nader bericht zeer voorzichtig zijn met deze combinatie.

Groeten van Yits.

P.S.: Commandant 5 Polish en Sonax hard wax
Oh ja en een excentisch machientje  regelbaar, € 19,95, bij de dat zeg ik ...
Allemaal erg el-cheapo. Misschien dat ie daarom onzichtbaar is geworden.
Zucht. Toe aan wat lijnolie, proost!

Ik ga maar eens shoppen dit weekend denk ik. :)

razorx

Citaat van: razorx op 28-05-2008 12:15:32
Na de installatie van mijn nieuwe klepje door de garage bleek er toch een tikje te zitten.

Niet bij alle toerentallen, maar wel harder wordend bij hogere toeren.
Zojuist de garage gebeld, mag morgen langskomen.

Ze vermoeden iets met een klepgeleider.

Verder nog een leuk algemeen stukje over hydraulische stoters en olie.

Problemen met hydraulische klepstoters

Gr. Yits
Ik ben vanmorgen naar de garage gegaan.

Volgens hun had het geluid niet zo veel te betekenen. Ze hadden wel andere olie in het blok gedaan: 5W40 halfsyntheet.
Ik gebruik altijd 10W40 halfsyntheet.

Ik blijf het vreemd vinden.

Gr. Yits

Misha

Citaat van: razorx op 29-05-2008 19:30:49
Citaat van: razorx op 28-05-2008 12:15:32
Na de installatie van mijn nieuwe klepje door de garage bleek er toch een tikje te zitten.

Niet bij alle toerentallen, maar wel harder wordend bij hogere toeren.
Zojuist de garage gebeld, mag morgen langskomen.

Ze vermoeden iets met een klepgeleider.

Verder nog een leuk algemeen stukje over hydraulische stoters en olie.

Problemen met hydraulische klepstoters

Gr. Yits
Ik ben vanmorgen naar de garage gegaan.

Volgens hun had het geluid niet zo veel te betekenen. Ze hadden wel andere olie in het blok gedaan: 5W40 halfsyntheet.
Ik gebruik altijd 10W40 halfsyntheet.

Ik blijf het vreemd vinden.

Gr. Yits
We luisteren zaterdag wel eventjes...

(als je het haalt..  :evil:)


Top End treatment van Forté werkt ook aardig, als je tenminste weet dat er niks ergs aan de hand is..
Heb je de compressie al eens gemeten ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

#133
 ;D Dat luisteren is zeer welkom, Misha.

Ik moet bekennen dat ik meteen na mijn eerste bezoek de compressiedruk meette.
Allen keurig rond de 13,5 bar. Mooie waarden dus. Cylinder 5 (die met de verholpen  klepschade) had zelfs een uitschieter naar boven: 13,7 dit komt grofweg neer op een compressieverhouding van 9,9.

Compressiedruk/1,38=Compressieverhouding (ongeveer)

Niet slecht na 225dkm!

razorx

#134
Knopjes voor de leeslampjes verlicht.

Goede morgen dames en heren.

Stuitte een paar dagen terug op een heel leuk topic:
Bij x70's, maar na later blijkt ook bij mijn 850 uit '96 zitten er drie ledjes bij de knoppen om o.a. een leeslampje aan te schakelen. Die bij de achteruitkijkspiegel dus.
Ze zitten er wel maar ze zijn niet aangesloten. Zonde het oogt zoveel mooier en ook wat makkelijker in het gebruik.

Met dank aan Junggg (en ook anderen):
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=23158.0

Kort samengevat: maak de boel open verbind pin 1 en 8 van de connector met elkaar als de ledjes er al zitten en het geeft licht.

Is naar mijn ogen wel heel subtiel. Volvo heeft er net als bij de elektrische raambediening voor gekozen om ledjes te gebruiken uit de tijd van Atilla de Hun. Toen hadden ze ook al niet veel licht.

Dus betere ledjes genomen en hoogohmigere voorschakelweerstandjes (4k7 en 2 * 12 k zie originele topic).

Met Witte led in het midden (toiletverlichting):


Alles groen:


Binnenkort volgt wat je moet doen als je vrouw een flesje spa rood door je bekerhouder heeft gedrukt.
Deze foto's bevatten geen geweld, behalve het gebruik van een Dremel  ;).
Je bekerhouder wordt er steviger van.

Groeten van Yits