T-Gul: Svensk Lycka

Gestart door R o b, 03-04-2008 09:01:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Ludo

zou het dat dan zijn?.
of het klokkenhuis uit mekaar geweest?.   :eusa_think:
bij mij staat de naald ietsje lager als op jouw foto, tussen de naald en het witte streepje zit ongeveer 2mm.
het verschil tegenover bij jouw, op temperatuur, vind ik dan nog groot.

even wat fotootjes gezocht in het hoogste km stand topic:
bij deze staat de naald nóg lager.

http://img188.imageshack.us/img188/1574/divjuni20060149gt.jpg
http://img143.imageshack.us/img143/4896/kmstand0607200620kk.jpg
http://img406.imageshack.us/img406/288/photo0203tp0.jpg
http://www.selenet.nl/images/850Estate/250000.jpg
http://img205.imageshack.us/img205/9203/dsc00769mediumgp8.jpg

ben ook wel benieuwd hoe de naald bij Thijs staat, met motor uit.
ik vind dit erg hoog, http://i125.photobucket.com/albums/p68/thyzerrr/850R%20fRed/2ton.jpg

)()()sT

Hij staat normaal lager... dus het wijzertje zal wel niet goed terug gezet zijn ;)
Even zien of er wat foto's te vinden zijn...

Ludo bedankt  :eusa_dance:

Vulk


Ludo

Citaat van: Vulk op 08-02-2009 10:37:39
Citaat van: Ludo op 07-02-2009 16:20:49

ik vind dit erg hoog, http://i125.photobucket.com/albums/p68/thyzerrr/850R%20fRed/2ton.jpg


Bij komt hij ook zo hoog. Zou dat door het gas kunnen komen?

nee heeft er niets mee te maken.
hoe staat bij jouw de wijzer als de motor niet draait?.

Vulk


Ludo

Citaat van: Vulk op 08-02-2009 10:48:13
Zo.

http://www.vulk850.be/volvo/naald.jpg

dat is volgens mij de normale stand.
ik blijf er toch nog steeds bij, dat de naald exact op 15.00 moet staan bij een motor op bedrijfstemperatuur.
ongeacht of je een 87° of 90° thermostaat gebruikt.

Vulk

Dan wordt het tijd dat ik eens ga kijken hoe het komt dat de naald hoger staat. Als de uwe netjes op 15u staat ligt het niet aan het gas.

kyro

als 't er niks toe doet, vliegt tie er wel weer uit :laugh:

ik weet niet of 't bij 'n diesel weer anders is !  maar
bij de mijne, staat tie op bedrijfstemp. ook 'n fractie boven 15.00

en dat al zolang ik de kmters erbij rij (46000 km)

bij motor uit, staat ie zelfs nog iets lager dan op de foto van Vulk 


en toch is de thermostaat  niet door Ludo ingebouwd  :eusa_think:  ;D

maar goed, heb 'n diesel, en zit daar wat dat betreft ook wel verschil in

850blues

Citaat van: Vulk op 08-02-2009 10:37:39
Citaat van: Ludo op 07-02-2009 16:20:49
ik vind dit erg hoog, http://i125.photobucket.com/albums/p68/thyzerrr/850R%20fRed/2ton.jpg
Bij komt hij ook zo hoog.

Bij mijn roffel ook.

Dit nadat er 2 jaar geleden een nieuwe thermostaat (91 oC) in is gezet (er kwam een Volvo 89 oC thermostaat uit, die toen hij het nog wel goed deed exact op 3 uur stond).  
ff de bon opgezocht en daaruit blijkt dat het om een type TH00691G1 gaat (via Google gezocht en het is een Gates 91 oC thermostaat).
Tot op heden heb ik zelf altijd gedacht dat die hogere stand van de temp-meter toegeschreven kan worden aan het verschil 91 vs 89 graden.....

Als dat niet zo is, wat zou dan de oorzaak kunnen zijn?
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Ludo

Citaat van: 850blues op 08-02-2009 12:23:11
Tot op heden heb ik zelf altijd gedacht dat die hogere stand van de temp-meter toegeschreven kan worden aan het verschil 91 vs 89 graden.....

nee hoor, zelfs met een 80° thermostaatje blijft de meter mooi op 15.00 uur staan.  :eusa_whistle:

Citaat van: 850blues op 08-02-2009 12:23:11
Als dat niet zo is, wat zou dan de oorzaak kunnen zijn?

onvoldoende doorstroming.

)()()sT

Ludo: jij als gasman weet misschien het volgende:
Toen bij mij de installatie werd ingebouwd vroeg ik aan Peter (bij Mesman) of de motor nou werkelijk heter wordt door het lopen op gas. Hij zei me dat dit niet echt het geval was, maar dat bv. wel  of niet geschikt zijn van de cilinderkop vooral te maken had met een andere "klepdemping" op gas i.p.v. van benzine.

Ik vroeg me dit weer af nu, omdat ook Thomas dit aanhaalde:
Citaat van: Vulk op 08-02-2009 10:37:39
Citaat van: Ludo op 07-02-2009 16:20:49

ik vind dit erg hoog, http://i125.photobucket.com/albums/p68/thyzerrr/850R%20fRed/2ton.jpg


Bij komt hij ook zo hoog. Zou dat door het gas kunnen komen?

We zijn het logje van Rob aardig aan het vervuilen  ;D

Ludo

ik heb ooit de motortemperatuur tijdens rijdend uitgelezen met de VST.
het verschil tussen benzine en gas was niet eens noemenswaardig.
een LPI installatie staat ook los van het koelsysteem, dit werkt niet zoals bij een dampinstallaie, dat wel afhankelijk is van het koelsysteem.


Citaat van: )()()sT op 08-02-2009 13:13:44
We zijn het logje van Rob aardig aan het vervuilen  ;D
ja inderdaad.
de mods zullen dat wel splitsen, denk ik.   ;D

Vulk

Hoe fix ik die onvoldoende doorstroming? :) Koelcircuit gaan vernieuwen?

thuur

Citaat van: Ludo op 08-02-2009 13:32:46
Citaat van: )()()sT op 08-02-2009 13:13:44
We zijn het logje van Rob aardig aan het vervuilen  ;D
ja inderdaad.
de mods zullen dat wel splitsen, denk ik.   ;D

Thuuuuurlijk!


Gr :eusa_liar:

)()()sT

Thomas: nieuwe thermostaat?
Sensor eens gelijk mee vervangen?

Mods: splitsen die hap  :evil: ;D