T-Gul: Svensk Lycka

Gestart door R o b, 03-04-2008 09:01:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

FrankvdAa

Citaat van: the boeat op 01-02-2009 21:30:41
zo Rob dat ziet er goed uit!

+ 1

Ik kom 'm binnenkort toch nog eens van dichtbij bekijken ;)
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

R o b

#271
Citaat van: FrankvdAa op 02-02-2009 21:23:12
Ik kom 'm binnenkort toch nog eens van dichtbij bekijken ;)

Koffie staat aan!




Inmiddels ook al weer wat kilometers gemaakt. De wagen ruikt nog steeds een beetje naar benzine. Waarschijnlijk de carterventilatie of een iniemini-lekje bij de turbo. De CV is geheel vernieuwd maar verdenk dat kleine koppelstukje onderaan het blok. Maar goed, ook de turbo is niet meer superfris. Weinig druk onderin, ook met een andere ecu erin, en pas hoger in toeren komt het allemaal. Geen probleem verder want de 18T ligt op stapel!

Jullie hebben nog de montage-beschrijving van de remmen tegoed van me.  ::)

Km-stand vandeweek:


Spin!

Citaat van: R o b op 06-02-2009 08:50:26
Citaat van: FrankvdAa op 02-02-2009 21:23:12
Ik kom 'm binnenkort toch nog eens van dichtbij bekijken ;)

Koffie staat aan!




Inmiddels ook al weer wat kilometers gemaakt. De wagen ruikt nog steeds een beetje naar benzine. Waarschijnlijk de carterventilatie of een iniemini-lekje bij de turbo. De CV is geheel vernieuwd maar verdenk dat kleine koppelstukje onderaan het blok. Maar goed, ook de turbo is niet meer superfris. Weinig druk onderin, ook met een andere ecu erin, en pas hoger in toeren komt het allemaal. Geen probleem verder want de 18T ligt op stapel!

Jullie hebben nog de montage-beschrijving van de remmen tegoed van me.  ::)

Km-stand vandeweek:

http://i472.photobucket.com/albums/rr88/RobClaassen/T-Gul/DSC02250-border.jpg

Je stond met pech langs de weg? ;D

www.vm-parts.nl

arjenT5R

hij vond de km stand wss zo mooi dat ie dr even voor moest stoppen op de snelweg  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

luuk

nou ik vind de temperatuur meter redelijk hoog staan....

gr Luuk

M a r c

zal wel een 89 gr thermostaat inzitten i.p.v. een 87 gr...  om de een of andere reden monteerd Volvo tegenwoordig 89 gr... maar van Gates kun je nog wel gewoon 87 gr krijgen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

850 Ra$ing

Voor die benzine lucht moet je eens even bij je brandstofrail kijken. Daar zit ergens een (als het goed is) rubber benzineslangetje waar nog wel eens droogte scheurtjes in komen.

M a r c

of de aansluitingen bij de brandstofpomp even nakijken, je hebt immers een estate en als daar iets lekt ruik je dat in de hele wagen.  Benzinelucht kan niet bij de turbo vandaan komen aangezien de brandstof pas in de motor wordt toegevoegd  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

viking_in_shorts

Citaat van: 850 Ra$ing op 06-02-2009 20:22:05
Voor die benzine lucht moet je eens even bij je brandstofrail kijken. Daar zit ergens een (als het goed is) rubber benzineslangetje waar nog wel eens droogte scheurtjes in komen.


Bij mij was het verholpen door de drukmeter even los te halen en weer terug te frotten :eusa_whistle:

Ties

Citaat van: M a r c op 06-02-2009 19:26:22
zal wel een 89 gr thermostaat inzitten i.p.v. een 87 gr...  om de een of andere reden monteerd Volvo tegenwoordig 89 gr... maar van Gates kun je nog wel gewoon 87 gr krijgen.
Bij mijn CY staat ie altijd hetzelfde. Kan toch geen kwaad die 2 graden? Of ligt het aan de gele kleur... :eusa_think:

Ludo

Citaat van: Ties op 07-02-2009 10:44:50
Citaat van: M a r c op 06-02-2009 19:26:22
zal wel een 89 gr thermostaat inzitten i.p.v. een 87 gr...  om de een of andere reden monteerd Volvo tegenwoordig 89 gr... maar van Gates kun je nog wel gewoon 87 gr krijgen.
Bij mijn CY staat ie altijd hetzelfde. Kan toch geen kwaad die 2 graden? Of ligt het aan de gele kleur... :eusa_think:

kan zeker geen kwaad, maar ongeacht welke je monteerd, moet de meter op 15.00 uur staan.
hier ging het ook al over de meterstand, http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,6000.msg630271.html#msg630271

R o b

#281
Zo wat een info! "Need more input, more more....."!  :D

Citaat van: arjenT5R op 06-02-2009 18:23:20
hij vond de km stand wss zo mooi dat ie dr even voor moest stoppen op de snelweg  ;D

Klopt als een Estate!  :eusa_clap:              (Voorheen: "bus".....dient taaltechnisch gewijzigd te worden in het groene boekje!)


Inzake de benzineluchten:
Als je benzine ruikt is het mogelijk in veel gevallen de carterventilatie, zodoende mijn vermoedens. Ook komt de reuk uit de grill en hangt het aan de voorzijde van de auto. Nu is de carterventilatie geheel vernieuwd direct na aankoop, dus vandaar dat ik toch een beetje de aansluitingen bij de turbo verdacht. En dan bijv. een klein olielekje...wat misschien ook ruikt als benzine? Denk dus vanuit jullie voorstellen dat dat laatste afvalt!?

Zal eerst een even al jullie tips nalopen, dank voor de reacties:

- Rubber benzineslangetje bij brandstofrail: deze is vernieuwd, maar zal het eens nalopen!
- Aansluitingen bij de brandstofpomp controleren
- Drukmeter even los te halen en weer terug te frotten
- Brandstoftankdampafzuiging nakijken. Slangetje bij de achterkant van het subframe wil makkelijk los gaan

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Over de temperatuurmeter:.
Heb als het goed is een 87 graden thermosstaat. Heb deze (laten) vervangen bij onderhoud, nu ongeveer 3 maanden geleden. Ik zal een navragen bij Van Tilburg hoe dit zit. De wijzer staat idd net iets boven 15.00 uur.

Citaat van: Ludo op 07-02-2009 10:49:11
kan zeker geen kwaad, maar ongeacht welke je monteerd, moet de meter op 15.00 uur staan.
hier ging het ook al over de meterstand, http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,6000.msg630271.html#msg630271

Citaat van: Ludo op 06-02-2009 12:13:51
ik durf er om wedden dat die van Rob binnenkort, helemaal niet meer opengaat.  :evil:

Maar misschien staat de wijzer bij "motor uit" niet goed of anders dan bij jullie? Dit verklaart dan de stand vand e wijzer direct bij "bedrijfstemperatuur". Heb ook de reacties in het topic "hoogste km-stand" inmiddels gelezen, de beginstand is dus ook handig om te weten.

Zie foto, hier is de motor uitgeschakeld:





arjenT5R

ik zou me niet al te druk maken over die thermostaat joh
zolang die maar altijd zo blijft staan maakt ut toch nie uit  :-\
bij mij staat ie ook iets hoger als 3 uur en hij is net nieuw,
geen idee of het een 87 graden thermostaat is  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

Citaat van: arjenT5R op 07-02-2009 14:39:27
zolang die maar altijd zo blijft staan maakt ut toch nie uit  :-\

een goeie thermostaat maakt wel degelijk uit.
ik denk dat het toch wel algemeen bekend is, dat hoe lager je de thermische belasting van een motor kan houden, hoe meer vermogen je eruit haalt.

nieuw, wil ook niet altijd zeggen dat het goed is.
ik heb er onlangs 2 vonkel nieuwe in gehad, die niet goed waren!.
gelukkig kost het geen drol...  ;D

R o b

En als je de laatste foto vergelijkt met jullie wijzer van de temperatuurmeter, staat ie dan op dezelfde stand als de motor uit staat, of lager?