T-Gul: Svensk Lycka

Gestart door R o b, 03-04-2008 09:01:02

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: R o b op 22-01-2009 09:10:09

Heb jij trouwens nog een paar van die klemmetjes liggen waarmee je de achterklepbekleding in de gaatjes van de klep drukt/monteert?

Nee, helaas. De achterbekleding van de R zat tegen de klep vastgekit  :eusa_wall:

)()()sT

Die klemmetjes kosten geen drol bij de dealer; heb ze afgelopen zomer ook voor beide roffels gehaald.
Wat me toen wel verbaasde was de prijs voor een revisiesetje (5 stukjes blik).

R o b

Jasses....... :eusa_wall:

Nog een sneakert! Let niet op de zooi in de auto....hier maar eens snel aandacht aan schenken.  :angel:

)()()sT

elianmars

Citaat van: )()()sT op 22-01-2009 09:16:44
Waar is die zooi dan?

Zie je dat pluisje niet liggen net achter de stoel?

)()()sT

Ow ja  :eusa_wall:
Dan is mijn auto soms de vuilnisbelt van Manilla ofzo  :evil:

R o b

Citaat van: )()()sT op 22-01-2009 09:20:09

Nee, van Merkelbeek!  ;D

Net zoals de mijne qua klein grut!

Eugene

Citaat van: R o b op 22-01-2009 09:22:20
Citaat van: )()()sT op 22-01-2009 09:20:09

Nee, van Merkelbeek!  ;D

Net zoals de mijne qua klein grut!

Rob zijn auto is zo netjes omdat íe alle rotzooi even hier dumpt voordat hij weer terug rijd naar Eindhoven  :eusa_snooty:  :eusa_whistle:

If it's not blown, it sucks...

R o b

Update:

Alweer een sleuteldag achter de rug gisteren. Was af en toe best spannend maar daarover later meer.

Het stoelverhaal was nog niet helemaal compleet! Na het aflassen van het frame kwamen we erachter dat van een T-5R stoel de riemdelen welke aan de stoel vast zitten, niet demontabel waren. Originele stoel ging er dus terug in die avond (2 weken geleden), balen. Via een tip de riemdelen (gespen etc.) weten te bemachtigen. Afgelopen dinsdagavond (22 jan.) het karwei samen met Eugene afgemaakt.

De riemdelen gemonteerd op de steunen van Biesheuvel. Deze op de gliders en klaar was kees. Eerst de stoel proefgepast in de auto, en al zittenden de juiste positie bepaald. Enkele puntlasjes de boel vastgemaakt en de stoel + frame er weer uit en afgelast!

Het frame moet ik nu nog zwart spuiten en misschien de aluminium steunen van Biesheuvel ook, daar twijfel ik nog wat over trouwens. Ook moet de stoel nog wat naar voren. Dit kan door de steunen wat verder op de gliders te zetten...klusje van 20 min!

De losse delen, links de originele stoel. Die kan naar de leermaker! Rechts de kuipstoel en bevestigingsdelen etc.:

Het frame op de bevestigingspunten. De originele stoel is in een uurtje terug gemonteerd wanneer noodzakelijk:

Stoel erin voor het vastlassen op het frame. Op de foto zie je de steunen van Biesheuvel welke al op de gliders gebout zitten. De glider lassen we vast op het zelf gemaakt frame:

Sneak preview (gisteren 24 januari)  ;D:

Laserblue

mooie ankertjes 8)

zit 't stoeltje goed?
vind alleen die bouten in de bevestigingspunten wat te veel in het zicht zitten  :-\ (toch maar zwart dan)

overigens vind ik dat Biesheuvel er in wel mooi gedaan van ze
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Eugene

Alles zwart spuiten zou het mooiste zijn ;)

If it's not blown, it sucks...

Laserblue

Citaat van: Eugene op 25-01-2009 15:24:19

ben je dat vla geel ook kwijt  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

johan283

Is wel mooi anders krijg je zo'n massief zwart blok.......

R o b

Citaat van: Laserblue op 25-01-2009 15:23:33
mooie ankertjes 8)

zit 't stoeltje goed?
vind alleen die bouten in de bevestigingspunten wat te veel in het zicht zitten  :-\ (toch maar zwart dan)

overigens vind ik dat Biesheuvel er in wel mooi gedaan van ze

Stoeltjes zit erg goed. Met wat lenigheid kom je er goed in. Maar het comfort is goed te noemen. Ook is enog voldoende ruimte om de riem vast te maken, alleen door de stoel heen duurt wat langer, maar dit gebeurt toch alleen bij snelle ritten.

Heb bij Biesheuvel nu de vraag uitstaan voor extra kussentjes voor onder de bovenbenen. Deze kunnen dan onder de vaste kussens van de stoel.

Gisteren nog de steunen wat verder op de gliders gezet zodat alles nog wat verder naar voren kan. Zat nog net iets te ver van het stuur af! Is goed gelukt. Daarna de wagen gestofzuigd en het interieur schoongemaakt. Ziet er nu wat beter uit, was nogal vies geworden door al die sleuteldagen.

Nu nog ergens groene injectoren zien te scoren en dan ligt alles klaar voor de 18T upgrade.

Citaat van: Eugene op 25-01-2009 15:24:19

Frame wordt zowieso zwart, die steunen van Biesheuvel weet ik nog niet......eens eventjes zo aankijken! Dit doen we over een paar weekjes wel.....

the boeat

zo Rob dat ziet er goed uit!
en nu de ring op!!