ATF

Gestart door flippie12, 04-04-2008 11:50:36

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: Enno op 20-01-2009 09:02:18
Volgens mij ontlopen AGIP DEXRON III en Valvoline Maxlife ATF elkaar niet zo veel als het om specs gaat.

de prijs van 6 EUR lijkt me een mooie prijs. Vanwege de dopes voor oudere bakken leek mij de Valvoline wel interessant.

http://link.marktplaats.nl/149197558

heb ze zelf nog niet gebeld...

thuur

Citaat van: Lampje op 20-01-2009 19:14:56
Citaat van: thuur op 20-01-2009 11:55:35
Citaat van: Lampje op 20-01-2009 08:29:22
.. als ik stil sta zet ik hem in N, dus ik denk dat het wel goed komt!

Je kunt hem beter in de D laten staan..

Hoi Thuur,

Waarom is dat?

Omdat dan de olie wordt rondgepompt (koeling).

Gr ;)

gltman

Van de week olie besteld voor de automaatbak van een v70 van 2005, een 5speed bak, voor een collega garage bedrijf,welke al voor de zoveelste keer deze olie besteld, zijn ervaring is dat deze olie vele betere rij-eigenschappen en schakelgedrag heeft dan  met gewone atf kom ik goed aan het kijken, staan de volgende bakken vermeld op de (nieuwe) verpakking:

AW 50/42 LE (4speed)
AW 50/55 (5speed)
en de TF80SC ofzo uit men hoofd, dat zijn de nieuwere 6 bakken. Nu is die olie wel ff wat duurder als gewone atf, deze zit voor vier liter op ongeveer 65 ex. Wil morgen bij volvo eens even navragen wat de specificaties van de olie precies zijn, aangezien deze niet op de verpakking vermeld staat, als er enig belang bij is kan ik dat hier ook wel vermelden

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 20-01-2009 21:48:03
Citaat van: Lampje op 20-01-2009 19:14:56
Citaat van: thuur op 20-01-2009 11:55:35
Citaat van: Lampje op 20-01-2009 08:29:22
.. als ik stil sta zet ik hem in N, dus ik denk dat het wel goed komt!

Je kunt hem beter in de D laten staan..

Hoi Thuur,

Waarom is dat?

Omdat dan de olie wordt rondgepompt (koeling).

Gr ;)

Tis misschien wat hard gezegd (sorry); 
Dat de pomp niet zou werken in N of P is echt onzin, de oliepomp zit op de ingaande as van de bak en loopt dus zodra de motor loopt.
Helaas blijft deze hardnekkige fabel steeds weer bovenkomen. Wie denkt dat de pomp wel stopt, wil ik uitnodigen om de proef op de som te nemen. Zet de bak in N, vraag iemand om even 4000 rpm te maken en haal de slang aan de oliekoeler los...  ;D

Racingbrick

Ja dat is goed, zullen we het bij jouw maar wagen doen dan? 
Ik durf de leiding er wel af te trekken hoor..... ;D

thuur

-D©©©L-

AS1

Citaat van: Ludo op 20-01-2009 07:30:37
Citaat van: Lampje op 19-01-2009 23:44:50
Bump.
Ik heb vandaag Agip Dextron III ATF gescored voor 6 Eur per liter, verpakt per liter. Deze prijs is incl. BTW.
Weet iemand of die Agip een volsyntheet is?
je koopt dus een olie waarvan je niet eens specificaties weet?.
alles voor het goedkope. ???
:eusa_doh:
Dat misverstand zie ik hier vaker langskomen. Dexron III *is* een specificatie. Je heb vervolgens mineraal, half-synthethisch, of volsynthetisch. De laatsten blijven langer goed maar het maakt in principe geen ruk uit want ze voldoen allen aan de Dexron III specificatie.

Ludo

Citaat van: AS1 op 24-05-2009 10:32:40
het maakt in principe geen ruk uit want ze voldoen allen aan de Dexron III specificatie.

dan kies maar voor de minerale, die is het goedkoopste, en ga vervolgens lekker blazen.
revisiebedrijven zien jou met plezier aankomen....   :eusa_dance:

AS1

prima, maar dan moet je wel vaker verversen. Wel naar het hele plaatje kijken he....

)()()sT

Even ook een ATF-vraag:
Een bekende forummer hier werkt bij een groot taxibedrijf, alwaar hij al het onderhoud van o.a. Mercedes taxis en bussen op zich neemt.
De automaten van de (moderne) MB's daar worden door hem om de x-tijd geflushed met onderstaande ATF olie van Mercedes zelf.

Is het vreemd om aan te nemen dat dergelijke MB-olie te gebruiken is voor die oude hokken als de onze?
Als ik ATF 3353 op google intik krijg een een hoop hits met de link naar Mercedes en dat ie voldoet aan de Dextron III. Kan alleen niet vinden of het mineraal, half, of vol-syntheet is.

:eusa_shifty:

Ludo

Citaat van: AS1 op 24-05-2009 15:59:59
prima, maar dan moet je wel vaker verversen. Wel naar het hele plaatje kijken he....

welk hele plaatje?.
olie inkopen naargelang de dikte van je portefeuille noem ik dit.   :-X
of wat wil je nog gaan verversen, als de baktemperatuur te hoog oploopt en daardoor alles verbrand?.  :eusa_doh:

Dat zowel een minerale, half en vol syntheet aan de Dexron III specificatie kunnen voldoen, is meermaals vermeld hier.
maar er zit wel degelijk veel verschil in, een minerale zal nooit dezelfde specificaties hebben dan een synthetische.
ga ze maar eens vergelijken, de vloeibaarheid bij lage en hoge temperatuur, welke weerstand de olie bied bij hoge systeemdruk, de verschillen in wrijvingen...

nee, beter wat verder kijken dan je neus lang is.
tenslotte gaat het ook maar over een paar euro verschil. ;)

AS1

Citaat van: Ludo op 24-05-2009 16:50:43
Citaat van: AS1 op 24-05-2009 15:59:59
welk hele plaatje?.
wat is voorgeschreven en wat je met de auto gaat doen slimmerik. Ik heb gezegd, "in principe" is het allemaal Dexron III.
Je hoort mij nergens zeggen, gooi maar minerale olie in de automaat van een T5.
De verschillen die jij noemt vallen binnen de Dexton III spec. Van belang is dan nog in welke vorm (mineraal, synthetisch etc) het wordt voorgeschreven en hoe je de auto gebruikt.

Ludo

het gaat er om dat je komt roepen dat er een misverstand is, en dat het geen ruk uitmaakt wat er in gekiept word.

Citaat van: AS1 op 24-05-2009 10:32:40
Dat misverstand zie ik hier vaker langskomen. Dexron III *is* een specificatie. Je heb vervolgens mineraal, half-synthethisch, of volsynthetisch. De laatsten blijven langer goed maar het maakt in principe geen ruk uit want ze voldoen allen aan de Dexron III specificatie.

om welke bak het gaat, had je inderdaad niet vermeld.
daarom heeft je bericht ook totaal geen waarde, want het maakt wel degelijk uit.
sterker, je bericht zaait nog méér verwarring..... je zou je nog gaan afvragen, waar de misverstanden toch vandaan komen?.  :eusa_doh:

AS1

Citaat van: Ludo op 24-05-2009 20:47:43het gaat er om dat je komt roepen dat er een misverstand is, en dat het geen ruk uitmaakt wat er in gekiept word.
kijk, dat zeg ik dus niet. Ik zei/zeg dat het allemaal Dexron III is. Daarmee impliceer ik niet dat het niet uitmaakt of je mineraal of syntheet kiest.
Als er hier iemand verwarring zaait ben jij het. Ik vraag me af waarom je gereageerd hebt...