ATF

Gestart door flippie12, 04-04-2008 11:50:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Update:
ik heb gisteren de olie van de automaatbak ververst met ATF 3353 van MB.
Hij schakelt er merkbaar soepeler mee, dus ik ben tevreden.

Ik vraag me wel af waarom op "elke" website die je vindt als je ATF 3353 dat ie speciaal voor Mercedes ontwikkeld is. Wat is er anders aan de AT-bakken van hun in vergelijking tot een Aisin Warner bak die Volvo gebruikt?
Ze zeggen ook dat ie naast de moderne 7-traps bakken ook voor de oudere 5-traps exemplaren te gebruiken is.

Is mijn redenatie dat ie voldoet aan Dexron III en vol-syntheet is te simpel?

Citeer
Applications:
TITAN ATF 3353 is recommended for the latest generation of Mercedes-Benz 7-speed automatic gearboxes (NAG 2), as well as for all former 5-speed transmissions (NAG 1) 5-speed.

Approvals:
Mercedes-Benz 236.12 (Approved), Dexron III performance

Nogmaals: hij rijdt prima, en schakelt lekker, maar wil natuurlijk geen verkeerde olieën erin mikken  :eusa_shifty:

)()()sT

#46
Daar ben ik weer met mijn gezeur  :eusa_shifty:
Ik heb vandaag eens met Autrans gebeld en voorgelegd of je MB ATF 3353 zomaar in een automaat van een roffel kan mikken.

De man raadde het af; volgens hem is die moderne (Mercedes) olie een die voldoet aan Dexron 5 normen en is veel te dun voor een bak als de onze...
Edit: Dexron 5  ???

Dexron III is de beste olie volgens hem.

Op een site vond ik zoals in de quote staat "Titan ATF 3353 en die zou voldoen aan Dexron III." Via Mercedes zelf vind je echter niks over die normeringen, alleen dat ie speciaal voor benzen is.

Rogé heeft met de chef werkplaats gebeld van de leverancier van de olie (MB garage in Duitsland) en die zegt dat ie voldoet aan Dexron III.

Ook op deze link zijn er mensen met oude Benzen die die olie erin mikken.

Wat vinden jullie? Ik heb een lichte twijfel  :eusa_angel:

mehn

Waarom al die moeite en dat risico? Gooi er toch gewoon volsyntheet Dexron III in...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: