Het grote nieuwbouw/verbouw/herverbouw/DIY/De Biereco's/etc. topic

Gestart door elianmars, 15-04-2008 21:34:53

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Voor het boren maakt het helemaal niets uit hoe dik die plaat is.  Zeker in plexiglas rustig aan boren en niet de boormachine op volle snelheid er proberen doorheen te drukken.  Begin met een mooi klein 2 of 3 mm boortje en boor zo langzaam op tot de dikte van de schroeven.

Vastzetten met bolkopschroeven met een vlakke achterkant en idd een ring ertussen zetten.

elianmars

Citaat van: CarolineB op 01-06-2015 15:22:16
Ik wil op mijn net behangen muur achter het schoenenrek een stuk plexiglas/plaat plaatsen zodat het netjes blijft.
Dit wordt dus boren in die plaat :eusa_shifty:
Welke minimale dikte van de plaat kan ik daar dan het beste voor hebben?
Of maakt de dikte voor het boren niets uit?

En ik denk dat ik dan het beste een ringetje kan plaatsen tussen de plaat en de schroefkop.
Klopt dat?

Neem liever polycarbonaat, in plaats van plexiglas (acrylaat). Je hebt kans dat acrylaat gaat scheuren. Vooral bij de geboorde gaatjes. Polycarbonaat is slagvast.

Taranis

Is er iemand bekend met deze thermostaat?

https://store.nest.com/nl/product/thermostat/

Nefit een vergelijkbare (en mooiere, vind ik) thermostaat maar ik heb een Remeha Calenta 40 CW5 die geen periodiek onderhoud nodig heeft maar zijn onderhoudsbehoefte zelf aangeeft op de bijbehorende iSense thermostaat. Daarbij geeft ie dan ook aan wélke onderhoudsbeurt er benodigd is (A, B of C). Dat kan de Nefit niet dus die valt af. Dit zou het wel moeten kunnen maar toch voor de zekerheid nog maar eens nagevraagd bij Remeha.

Heeft iemand al ervaring met zo'n Nest? Ik ken het niet... doel is uiteraard om de thermostaat met de app te kunnen bedienen ipv een vast programma. Vaak ben ik eerder of later thuis dan gepland en werkt een vast programma niet echt handig.

viking_in_shorts

Netatmo heeft een vergelijkbare unit. Ik heb 'm niet maar ik ben wel erg tevreden met mijn / hun weerstation.

widebody

Citaat van: Taranis op 16-11-2015 21:02:35

Nefit een vergelijkbare (en mooiere, vind ik) thermostaat maar ik heb een Remeha Calenta 40 CW5 die geen periodiek onderhoud nodig heeft maar zijn onderhoudsbehoefte zelf aangeeft op de bijbehorende iSense thermostaat. Daarbij geeft ie dan ook aan wélke onderhoudsbeurt er benodigd is (A, B of C). Dat kan de Nefit niet dus die valt af. Dit zou het wel moeten kunnen maar toch voor de zekerheid nog maar eens nagevraagd bij Remeha.

Heeft iemand al ervaring met zo'n Nest? Ik ken het niet... doel is uiteraard om de thermostaat met de app te kunnen bedienen ipv een vast programma. Vaak ben ik eerder of later thuis dan gepland en werkt een vast programma niet echt handig.

http://www.nefit.nl/consument/service/easy/is_easy_geschikt_voor_mij/easy__connect_adapter_whitelist/easy_connect_adapter_whitelist

Ik heb zelf ook de Easy en ben er erg tevreden over. Heel veel mogelijkheden en makkelijk te bedienen. Kan ik je zeer zeker aanraden.

elianmars

Citaat van: widebody op 17-11-2015 19:04:04

http://www.nefit.nl/consument/service/easy/is_easy_geschikt_voor_mij/easy__connect_adapter_whitelist/easy_connect_adapter_whitelist

Ik heb zelf ook de Easy en ben er erg tevreden over. Heel veel mogelijkheden en makkelijk te bedienen. Kan ik je zeer zeker aanraden.

Op een Nefit ketel, of een ander merk?

Ik heb voor een klant deze thermostaat gemonteerd. Omdat deze geen Nefit ketel heeft, maar een Remeha, heb ik de Easy Connect adapter er tussen moeten zetten.
Na twee weken deed de thermostaat het ineens niet meer. Na bellen met Nefit een andere Connect gehaald. Ook die deed niks. Ik ben nu ruim twee weken verder, heb al diverse mails verstuurd en aan de telefoon gehangen  met Nefit, maar tot nu toe nog geen steek verder.
Ik heb de boel bij mij thuis aangesloten (op een Remeha ketel) en op de zaak (op een Nefit ketel) en ook daar gaat het fout. Zodra de bekabeling van ketel naar Connect wordt aangesloten, slaat de Connect uit. Heel vaag....

widebody

Citaat van: elianmars op 17-11-2015 19:16:30
Citaat van: widebody op 17-11-2015 19:04:04

Op een Nefit ketel, of een ander merk?

Ik heb voor een klant deze thermostaat gemonteerd. Omdat deze geen Nefit ketel heeft, maar een Remeha, heb ik de Easy Connect adapter er tussen moeten zetten.
Na twee weken deed de thermostaat het ineens niet meer. Na bellen met Nefit een andere Connect gehaald. Ook die deed niks. Ik ben nu ruim twee weken verder, heb al diverse mails verstuurd en aan de telefoon gehangen  met Nefit, maar tot nu toe nog geen steek verder.
Ik heb de boel bij mij thuis aangesloten (op een Remeha ketel) en op de zaak (op een Nefit ketel) en ook daar gaat het fout. Zodra de bekabeling van ketel naar Connect wordt aangesloten, slaat de Connect uit. Heel vaag....
Ik heb een Nefit ketel gekocht vorig jaar en gelijk de Easy aan laten sluiten. Jammer dat er zoveel problemen zijn met de Connect.

Mooie taak voor onze Forumwizzards :P.

Taranis

Dat van die Nefit Easy lees je vaker. Dat, en het feit dat ie de Remeha onderhoudsmeldingen niet weergeeft, zijn voor mij redenen om geen Nefit Easy te nemen, ook al lijkt het ding verder echt precies te doen wat ik wil.

Me inmiddels iets verder ingelezen over de Nest maar de reviews op kieskeurig.nl zeggen mij voldoende: ik wacht wel tot Remeha met een eigen thermostaat komt die op afstand bedienbaar is.

heutink

:D
allemaal leuk hoor, maar ik heb mijn Remeha 88 KW cascade installatie met weersafhankelijke regeling altijd op handbediening staan........als we weg gaan gaat hij naar 18 graden en als we thuis komen gaar de watertemperatuur in no-time naar 85 graden.........bevalt nog steeds goed
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

elianmars

Citaat van: heutink op 17-11-2015 21:46:02
allemaal leuk hoor, maar ik heb mijn Remeha 88 KW cascade installatie met weersafhankelijke regeling altijd op handbediening staan........als we weg gaan gaat hij naar 18 graden en als we thuis komen gaar de watertemperatuur in no-time naar 85 graden.........bevalt nog steeds goed
8)

88 kw?? Groot huis dan zeker? En flinke gasrekening  :eusa_shifty:

heutink

8)
ja is een fors huis met 16 kamers..........
energierekening  ........wil je niet weten :eusa_doh:

maruska

die husky zou een warmte omvormer moeten krijgen, dan stook je op zijn lichaamswarmte ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

heutink

dan mag ik er wel een hele roedel bij nemen.........
;D

Dikkie

Huidig: V70 T-5 2.3 automaat 019 zwart 1998
Voorheen: V70 T-5 2.0 handbak 426 grijs 1997
Overige speelgoed: Suzuki Swift 2006, Yamaha XJ900S Diversion 1996, DAF YA126 1955, DAF YB626 1968, Dodge WC52 1945