Het grote nieuwbouw/verbouw/herverbouw/DIY/De Biereco's/etc. topic

Gestart door elianmars, 15-04-2008 21:34:53

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Taranis

Long shot maar het valt te proberen: begin juli vervang ik met forumhulp mijn oprit. Ik heb een tractor+aanhanger geregeld en net even geprobeerd een minigraver te huren maar steil achterover geslagen van de tarieven. Bij alle aanbieders kom ik inclusief alles (dus verplichte afkoopverzekeringen, brandstof, huur bakjes, bla bla enzovoorts) rond de 200 euro per dag uit, exclusief transport wat in het voordeligste geval 55 euro huur aan een aanhanger kost.

Heeft iemand een tip waar ik dit in Zeeland goedkoper kan regelen?

elianmars

Citaat van: Taranis op 10-06-2014 11:27:33
Long shot maar het valt te proberen: begin juli vervang ik met forumhulp mijn oprit. Ik heb een tractor+aanhanger geregeld en net even geprobeerd een minigraver te huren maar steil achterover geslagen van de tarieven. Bij alle aanbieders kom ik inclusief alles (dus verplichte afkoopverzekeringen, brandstof, huur bakjes, bla bla enzovoorts) rond de 200 euro per dag uit, exclusief transport wat in het voordeligste geval 55 euro huur aan een aanhanger kost.

Heeft iemand een tip waar ik dit in Zeeland goedkoper kan regelen?

:P

Edit: formaat aangepast  :-[

Taranis

BasV70

Wat ben je precies van plan? Tegels er uit, grond uitgraven, een net zandbed terug brengen en een nieuw betontegeltapijtje er op terug? Ik vermoed dat een lokaal loonbedrijf je voor weinig met het grondwerk ook wel ter wille kan zijn. Zeker wanneer dat in wat resturen of de 'vrije' zaterdagochtend kan. Scheelt jou het geregel en gezeur van een minigraver.

En anders sluit ik mij bij voorgaande spreker aan  :eusa_whistle:

)()()sT

Citaat van: Taranis op 10-06-2014 13:31:37
Jij zou ook eens een zinvolle reactie plaatsen...

Gewoon met de hand, heb ik ook gedaan 8)

Domaso

Citaat van: )()()sT op 10-06-2014 13:39:55

Echte kerels doen het met de hand.  :eusa_silenced:

;D
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Taranis

Citaat van: )()()sT op 10-06-2014 13:39:55

Dan heb jij waarschijnlijk meer vrije dagen en geduld dan ik :D

Inmiddels een graafmachine voor weinag gevonden (geleend) dus komt vast goed.

@ BasV70: dat is ongeveer het plan ja. Inclusief wat grind, een muur en een grote bloembak.

elianmars

)()()sT

Ik heb 0 vrije dagen 8)
En Femke was ook nog eens net geboren dus niet echt ideaal qua timing ;D

Snellebaksteen

;D ;D
Als jij alles met de hand doet vraag ik me af van wie Femke een dochter is.
::)
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Chris

Taranis

Vandaag ondervonden dat met de hand niet zo'n fijne oplossing was. Ik wilde deze post eerst in 'verheugd' plaatsen omdat ik enorm blij ben met de hulp van mijn forumvrienden maar misschien dat dit topic beter geschikt is :)

Een enorme pluim voor deze forummer die ondanks lichamelijke belemmeringen het geweldig leuk vindt om wat nieuws te knutselen en er dan ook echt helemaal voor gaat (waarvoor diep respect) :eusa_clap: :

Bouke kachelde op 't gemakje bij ouders door de boomgaard terwijl ik de klei uit de karren schepte:

Even aantrillen:

Maar ook niet te vergeten, een extra helpende hand (en een blije kop ;D ) :

Het resultaat na een dagje lekker doorwerken:

Ik denk dat ik morgen wat spierpijn van die rotklei ga hebben :eusa_whistle:

Heren, jullie zijn geweldig :eusa_clap:

Chris

Mooi die hulp :)! Erg leuk om te zien.

Opritje wordt mooi ook zo te zien. Ik vind die kleur van je tegels wel erg netjes!

Taranis

Tnx! Toen 't geleverd werd, vroeg ik me af of 't wel netjes ging staan. Nu ben ik er echt blij mee :D

Donderdag als 't goed is de rest bestraten, muurtje + bloembak bouwen en de regenpijp repareren want de buurvrouw blijkt een zwart gat onder d'r oprit te hebben zitten ;D