Het grote nieuwbouw/verbouw/herverbouw/DIY/De Biereco's/etc. topic

Gestart door elianmars, 15-04-2008 21:34:53

Vorige topic - Volgende topic

cas

Citaat van: Laserblue op 28-10-2011 00:26:40
snap 1 ding niet helemaal, het balkon is van je bovenbuurvrouw, dan moet je bij haar zijn dus?  ???

klopt.... VVE die nog niet officieel actief is.... en ik wil nog meer gedaan hebben. En dat is wat IK graag wil, en daarom dat ik haar wat tegemoedt kom door het zelf aan te pakken. de kosten van materiaal delen we. de eigenaar, haar zoon, van het huis waar ze in woont. heeft het liever niet. Dat het muurtje weggaat. Maar het is gewoon niet mooi. Zal er van het weekend even een duidelijke foto van maken.

Arjen, het huisje is al ernstig klein, maar er zit wel wat in wat je zegt, ook nog een houten plaat er tussen. Ik ben geadviseerd door een bedrijf om de zogenaamde

WALL IN ONE platen te gebruiken. iemand ervaring mee?

Powerpete,
Dat lijkt me een interessante link! ik ga er even achteraan.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

maruska

cas, toch maar die kelder gaan storten ^^ kun je in je eigen bunker lekker warm wonen ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Taranis

Ik kende het niet, maar die vrijstaande (ivm vochtige muur) W'all-in-One PG40 lijkt me wel wat voor in de schuur :eusa_think:

cas

nou, vandaag plafond eruit getrokken overal  ;D

vraagje... aangezien de vloerdelen verrot zijn, de binten niet hoor. wil ik er houten platen leggen. daaronder komt isolatie materiaal maar dat is nu even niet de vraag.
hoe heten die geperste platen nou ook al weer  :eusa_wall:

vond dit wel een mooi plaatje  :)

peteRRR

OSB/underlayment vloer plaat met messing en groef,.....bedoel je die.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

cas

balkon was overigens na inspectie al voorzien van een gietvloer... dus dat vertrouw ik ook niet zo erg. ben nu vrij ver met het slopen binnen, dus kan binnenkort goed zien waar de lekkage echt zit. Ik gok toch op waar de hemelwaterafvoer het balkon IN gaat. dat is een buis, en daaromheen een rooster waar het water op het balkon ook de buis in gaat. Wil dus sowieso van die afvoer DOOR het balkon af. De voegen zijn vrij oke daarboven.

@ peter

Ja die ! tenks  ;D

cas

heren,

ben ik weer. Het volgende probleem.

De muren zijn wat vochtig, nou heb ik een product gevonden die zegt dit te verhelpen.

http://www.sbsolutions.eu/PRODUCTS/nl/REPLA_NL/Repla_product.htm

iemand bekend mee? ik wil dit achter de wall in one platen plaatsen. en dus dit product zelf niet afsmeren. Of dat zo kan hoor ik snel van de vertegenwoordiger.
zou wel een nette oplossing zijn lijkt mij. de wall in one kan overigens ook tegen het plafond! dat ben ik ook van plan  ;D  

morgen komt de architect, en die gaat tekeningen maken voor het wegbreken van de muren. Dan kan ik weer wat verder werken. Het is de vraag of dat wel kan voor
een nette prijs namelijk. Tot nu toe nog niet veel kosten gemaakt! 26 euro voor n kuub puin  :P  en een kuub of 6 gewoon afval weggebracht. Zo hou ik t geld voor n container in mn zak, en kan ik met duurzame materialen werken  ;)

Powerpete

heerlijk hé die rieten plafonds.... zorg je wel voor uitermate goede stofkappen, de jaren en jaren verzamelde stof hierop kan flinke irritaties aan de luchtwegen veroorzaken..

Ben zelf electriciën geweest weet er alles van.... Han nog gecontact ?, weet alles van gietvloeren..

dat Repla ziet er wel leuk uit, ken t niet maar ben denk ik al veel te lang uit de bouw....

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

pooh

ehm en waarom wilde je dit huis hebben?  :angel:

Ben wel heel benieuwd naar het eindresultaat!

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

cas

Citaat van: Powerpete op 03-11-2011 20:09:37
heerlijk hé die rieten plafonds.... zorg je wel voor uitermate goede stofkappen, de jaren en jaren verzamelde stof hierop kan flinke irritaties aan de luchtwegen veroorzaken..

Ben zelf electriciën geweest weet er alles van.... Han nog gecontact ?, weet alles van gietvloeren..

dat Repla ziet er wel leuk uit, ken t niet maar ben denk ik al veel te lang uit de bouw....

Han nog niet gesproken, bovenbuurman zag het op het laatste moment niet zitten. Dus moet hem eerst weer overtuigen  >:( zit overigens dus al een gietvloer in.... heb de stalen binten van t balkon inmiddels in mijn huis zelf blootgelegd, en die zijn nat... dus.... daar heb ik nog wel wat werk aan. denk toch aan een zinken bak..

zeg je nu van die stofkap! haha  ;D  heb hem idd wel opgehad... rotstof. 

ik wilde dit huis hebben.... omdat. Ik het helemaal nieuw wilde opbouwen, en moest dus een krot vinden. En nog wel in de buurt en straat waar ik het t liefst wilde  :eusa_dance:

gaat echt een mooi huisje worden, en probeer zo veel mogelijk zelf aan te pakken, of in ieder geval te assisteren als het mijn pet te boven gaat.

Puin ruimen gaat me wel alleen af..... maar leuk is het niet. morgen nog een dag. en dan verder met de gang en keuken slopen. O, en de vloer eruit.
morgen komt een man van de TONZON vloer isolatie kijken wat mogelijk is. had info aangevraagd, en dan zit je er meteen aan vast  :eusa_snooty:  hij mag langskomen, en advies geven, graag zelfs!

vandaag kon ik het ook niet laten om een stukje van mn nieuwe poortdeuren te schuren. Heb zelf een mooie constructie bedacht om de muur te verstevigen. Zal het over denk 2 weken wel gaan opbouwen als al het materiaal binnen is, en hier showen met fotos! je kan er vliegtuig hangar deuren mee ophangen met dit spul  ;D

elianmars

Weet je zeker dat het lekkage is? Ik heb het idee dat het een condensprobleem is.

cas

is nat tot diep in de steen.. condens is meer oppervlakkig lijkt mij. de binten zaten opgesloten tussen de steen, en de druppels hangen eraan.

maar als je een plausibilblee verklaring hebt... hoor ik graag  ;D

was eigenlijk best strak voorheen...  :eusa_whistle:

foto van bint.

maruska

en anders ga je er even langs Marcel ^^ Is toch redelijk in de buurt, mini-meet ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Theostek

Citaat van: elianmars op 03-11-2011 22:35:47
Weet je zeker dat het lekkage is? Ik heb het idee dat het een condensprobleem is.

Waterdruppels aan plafond is i.d.d. condensvorming, dit heeft te maken met een koudebrug overgang.
Koudebruggen ontstaan wanneer een bouwonderdeel van de woning niet is geïsoleerd, de binnenwarmte vindt gemakkelijk de weg naar buiten, dit wordt dus een koudebrug genoemd omdat het bouwonderdeel een brug slaat tussen de koude buitenruimte en de warme binnenruimte.
Condensvorming treedt al op als binnen de oppervlaktetemperatuur van de muur/plafond daalt tot onder de 14°C.

Aan een lekkage hoef je niet te denken, die onstaat op 1 of meerdere plaatsen en vormt een vocht plek met in het midden de druppels van de lekkage (verzadigd).
Toch kan overmatige condensvorming, zorgen voor schimmelvorming en vochtplekken op den duur (niet drogen/ventileren)

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.