kan dit wel

Gestart door wegwa, 05-05-2008 21:14:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wegwa

de automaat van mijn volvo is niet best omdat de koppelings platen zijn verbrand, dit wordt gemaakt als ik `t eraf hebt, mijn is een 2.3T5 van `94 met de OBD stekker onder de motorkap ik heb een andere automaat liggen van een `94 2.5 20 klepper zonder turbo ook met de OBD onder de kap, kan dit bak erook onder ik krijg verschillend dingen te horen door twee monteurs dat in dezelfde garage werk de ene zegt dat het kan en de ander zegt dat het gaat anders schakelen en dat de ECu in de stress raakt wat denken jullie??? :eusa_think:

-D©©©L-

#1
Schakel verhoudingen en eind overbrenging kan anders zijn. Zou ik moeten nazien. Koppelomvormer is sowieso anders.
Is de versie van de TCU wel gelijk ?

wegwa

de bak wat ik he staan is kompleet met koppelomvormer en wat bedoel je met TCU    ( trac control unit ) ?

RRRRR_Ramon

Eindaandrijving zit verschil in bij een bak van een GLE/GLT en van een T-5 bijvoorbeeld, ook de TDI bakken zijn anders. Ook de koppelvergrotingen zit verschil in.

Citaat van: wegwa op 05-05-2008 21:45:11
de bak wat ik he staan is kompleet met koppelomvormer en wat bedoel je met TCU    ( trac control unit ) ?

Ik denk de Transmission Control Unit, oftewel de computer van de bak.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

wegwa


wegwa

hoe kom ik achter de versie van de TCU?de bak type is bij alle 5042LE maar wat is de 1208 wat ernaast staat?

RRRRR_Ramon

Citaat van: wegwa op 05-05-2008 22:02:18
hoe kom ik achter de versie van de TCU?de bak type is bij alle 5042LE maar wat is de 1208 wat ernaast staat?

Geen idee, ik denk dat de softwareversie alleen kan worden uitgelezen bij de dealer via de ODBII aansluiting in de auto. Bij een imiddels uitgebouwde bak is er denk ik geen touw aan vast te knopen of je moet exact weten uit wat voor auto de bak is gehaald (chassisnummer).
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

wegwa

dat wordt lastig bak komt uit een estate in belgie,

-D©©©L-

#8
wat staat er na dat 1208 ?  573 ? 776 ?

Graag ook even het volvo onderdeel nummer vermelden.

wegwa

is wel een verschil tussen 125Kw en 166Kw he, en het wordt nog erger er zit een chip bij mijne in dat de boel naar ongeveer 220Kw

wegwa


reneetje

Citaat van: wegwa op 05-05-2008 22:16:41
is wel een verschil tussen 125Kw en 166Kw he, en het wordt nog erger er zit een chip bij mijne in dat de boel naar ongeveer 220Kw

Da´s dan geen kinderachtig chippie... :eusa_liar: :eusa_liar:

;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

wegwa

bij de bak wat er nu onder zit is dat 560

wegwa

daarom heb ik nu hoofdpijn met de bak

)()()sT

Alleen een chip en dan 220 kW lijkt me idd. een beetje   :eusa_liar:
Niet nog wat meer aanpassingen gedaan?

Succes in ieder geval ;)