Bizarre ervaring met mijn roffel...

Gestart door Frans 50, 05-05-2008 22:49:37

Vorige topic - Volgende topic

Wout309t

Carterontluchting ook maar gelijk he, kan je mooi bij zo.
Heb het ook gehad... Was voor mijn t-5 toen 1000€ kwijt. Blok met 170k, nieuwe koppeling, complete carterventilatie en alle rotzooi erbij. Wel zelf gedaan trouwens, maar dan nog flink gematst achteraf gezien..

Succes in elk geval, straks ben je weer zo blij als een kind... ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

GeertG

Ai, dat doet pijn  :-\

Maar ik vind het opmerkeijk dat dit werd veroorzaakt door een kapotte brandstofdrukregelaar van een paar tientjes ........... ::)

Sterkte en succes met afhandeling !
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Frans 50

Citaat van: Freakybaby op 15-05-2008 09:56:59
Balen joh! Vakantiegeld pleitte, maar daarna wel een lekkere verse roffel die er nog een paar ton tegenaan kan. Wel irritant dat je dan eerst 130 000 km niet meer boven de 3500 toeren mag komen bij het inrijden  ;D

Zeg maar rustig twee jaar aan vakantie geld!..  :'( :'( :o :eusa_wall:

Schnappi

vind het inderdaad ook vreemd dat een drukregelaar dit kan veroorzaken, dat het blok helemaal naar de klote is.

toch niets iets anders gebeurt?

Groeten

KMvrtr

Owww, man.
Wat ontzettend zuur.

Sterkte!

Ik vind het nog steeds bizar dat dit allemaal door zo'n stom simpel onderdeeltje kan gebeuren.
Ben een soortgelijk verhaal nog nooit ergens anders tegen gekomen.

Schnappi

nou als dit dus vaker voorkomt dan snap ik niet waarom dealers of garages het preventief vervangen na een aantal jaren.

Groeten

Frans 50

Citaat van: Schnappi op 15-05-2008 10:44:44
vind het inderdaad ook vreemd dat een drukregelaar dit kan veroorzaken, dat het blok helemaal naar de klote is.

Groeten

Tja ... vloeistof is niet samendrukbaar... dan heb je al snel veel schade... blijkt maar eens hoe sterk een startmotor kan zijn.

frans

V70geRwin

Citaat van: Frans  50 op 15-05-2008 13:42:57
Citaat van: Schnappi op 15-05-2008 10:44:44

Groeten

Tja ... vloeistof is niet samendrukbaar... dan heb je al snel veel schade... blijkt maar eens hoe sterk een startmotor kan zijn.

frans

Startmotor moet ook door de compressie heen kunnen drukken dus die kan wel wat aan ja.
Veel succes verder!

Frans 50

Citaat van: Schnappi op 15-05-2008 13:09:13
nou als dit dus vaker voorkomt dan snap ik niet waarom dealers of garages het preventief vervangen na een aantal jaren.

Groeten

Voor die gene die roffels hebben van 10j en ouder... is het zeker iets om over na te denken... Ik heb voor 98 Euro domme pech... en ik wens dat niemand toe...

Goed laatste update... zaterdag het V70 clasic blok op halen en medio volgende week wordt ze dan ingebouwd...
- Nieuwe koppeling
- Distributie riem.
- De rest van de ditributie overzetten.

En wat er verder nog bij komt...

Frans

Frans 50

Citaat van: Wout309t op 15-05-2008 10:04:50
Carterontluchting ook maar gelijk he, kan je mooi bij zo.
Heb het ook gehad... Was voor mijn t-5 toen 1000€ kwijt. Blok met 170k, nieuwe koppeling, complete carterventilatie en alle rotzooi erbij. Wel zelf gedaan trouwens, maar dan nog flink gematst achteraf gezien..

Succes in elk geval, straks ben je weer zo blij als een kind... ;)

Heeft dat blok van jou ook vol gestaan met peut???

Frans

Frans 50

Citaat van: Wout309t op 14-05-2008 10:55:32
Ik zeg 1 of 2 drijfstangen krom! Die gaan als eerste bij hoge belasting. Lagers gaan pas kapot bij olietekort.
Citaat van: joebar op 14-05-2008 09:51:17
Citaat van: Frans  50 op 12-05-2008 21:18:15
Citaat van: joebar op 12-05-2008 21:04:45
Een blok kompleet vervangen , moet je 2 dagen voor tellen..
het makkelijkst is .... aircopomp los, stuurstang los, en alle slangen en stekkers, en dan de veerschotels bovenin losmaken, en hele subframe met blok en al laten zakken, en alles op de grond overzetten......

Dan de schade...
Krukaslager is het zachste metaal in de zuiger-drijfstang rij, dus ik vermoed dus het lager....
pistonpen is zo hard, dat er eerder schade aan de zuiger zou ontstaan dan aan de pen...

Dus er is nog hoop??!!.. Krukaslager je bedoeld drijdstang lager...!?

Ja sorry ik bedoelde idd big-end lager

En als het je helpt, ik heb nog een 20v liggen met 185.000.....
tis wel een 2 liter, maar kun je zo in een 2.5 hangen, je kunt ook alle onderdelen los gebruiken, alleen de zuigers hebben een andere boring, verder zijn de blokken identiek. 175 euri

Nog bedankt voor je aanbod.. ik heb inmiddels een lopend blok gescoord.. dat verdient toch de aanbeveling bij me.

Frans

GeertG

Citaat van: Frans  50 op 15-05-2008 19:13:06
Citaat van: Schnappi op 15-05-2008 13:09:13

Groeten

Voor die gene die roffels hebben van 10j en ouder... is het zeker iets om over na te denken... Ik heb voor 98 Euro domme pech... en ik wens dat niemand toe...
Frans

Ik heb dus een paar maanden geleden geluk gehad dat mijn brandstofdrukregelaar lekte en ik dit merkte doordat ik op LPG problemen kreeg  ::)
Geweldig toch dat gas !!!  ;D

Maar zonder flauwekul, ik heb het al gezegd en blijf het merkwaardig vinden waartoe een lekke brandstofdrukregelaar toe in staat kan zijn  :eusa_think:

Succes met de reparaties !
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Eugene

Citaat van: GeertG op 16-05-2008 09:44:58
Maar zonder flauwekul, ik heb het al gezegd en blijf het merkwaardig vinden waartoe een lekke brandstofdrukregelaar toe in staat kan zijn  :eusa_think:

Tja, het zijn vaak de kleine dingen... Wanneer bijvoorbeeld de vaccuumslang (kost 3 euro per meter) van het turbodrukregelventiel naar het compressorhuis scheurt bij een T-5, dan kun je ook een nieuw blok gaan zoeken :-\

If it's not blown, it sucks...

Frans 50

Up-date,
Vandaag in de stromende regen mijn andere blok gehaald.. en deze op de plek desonheils afgeleverd  ;D

Oude blok stond al naast de auto... maar er moet nog wel het een en ander van het oude blok naar het nieuwe... de OBD van de nieuwe is versie II, volgens mij moet de kabel boom over gezet worden.
Verder heb ik gezien dat er een totaal ander systeem injectors op zit... in hoeverre deze dan bruikbaar zijn weet ik ook niet.  ???
Komt nog het spannen de moment van de distributie .. op de mijne zit volgens mij een brede riem... en is dit vanaf  1995 toe gepast... dus zou de V70 die ook moeten hebben... als dat niet zo is krijg ik er nog aardig wat kosten bij.
Ondanks het feit dat dit blok 120.000 gelopen heeft vervangen we toch de krukas kering aan de koppeling kant..
De motor komt uit een automaat dus zal het vliegwiel ed mogelijk toch overgezet moeten worden.. dus dan gelijk de kering mee nemen.

Ander probleem is dat de auto naar links zal trekken...  :D de motor komt uit een righthand drive (Engelse auto)...  ;D

Wordt vervolgd...

Frans

elmarconi

Citaat van: Frans  50 op 17-05-2008 12:24:53
Ander probleem is dat de auto naar links zal trekken...  :D de motor komt uit een righthand drive (Engelse auto)...  ;D

Of erger, harder achteruit dan vooruit...
--
Autogas Inside . . .