Bizarre ervaring met mijn roffel...

Gestart door Frans 50, 05-05-2008 22:49:37

Vorige topic - Volgende topic

MJH

Frans, je maakt toch wel foto's?
We zijn erg benieuwd...
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Frans 50

Citaat van: MJH op 18-05-2008 09:34:04
Frans, je maakt toch wel foto's?
We zijn erg benieuwd...
Dat wordt even een probleem, de auto staat niet in de buurt... dus wat lastig voormij om daar even snel een paar kiekjes te maken.
De motor is er van boven uit gelepeld   ;D Wat een gat blijft er dan achter.. wow.
Deze methode leverd wat minder werk en kosten op...
Verder heb ik gezien dat ze toch de airco af gekoppeld hebben.. ik heb inmiddels mijn mannetje van het freon al gebeld.. deze gaat nu mooi even vacuum trekken om hem vervolgens met verse freon te vullen.
De garage wilde hem vullen met van de spuitbusjes.. nu dat vindt ik maar niks.. dus dat vullen regel ik wel zelf.

Ik had Eugene gevraagt of hij weet in hoevere de kabelboom en injectors bruikbaar zijn van de donor motor.. maar heb nog niet van hem vernomen.

Frans

Frans 50

Up-date:
Vanavond de garage maar eens gebled hoe het met mijn roffel ging...
Nu... het zit aan alle kanten tegen...
alle externe onder delen passen dus mooi niet.
- Het uitlaat spruitstuk moet over gezet worden.
- Het inlaatspruitstuk moet over gezet worden.
- De kabelboom moet over gezet worden.
- Zo passen de stekkers van een aantal sensoren weer niet...

Al met al aardig wat malleur...
Een positief ding... de koppeling ,mijn oude was redelijk aan zijn eind had misschien nog 10....20.000 km mee gegaan.. deze is inmiddels vervangen.. Vliegwiel past gelukkig wel Pffffffff... die gaat er weer op op het moment dat de kering vervangen is.
Het wachten was op pakkingen voor de spruit stukken en de krukas kering... ze hopen de wagen vrijdag weer aan de praat te hebben... het zou mij benieuwen.. liever een dag (weekend) langer dan een haast klus..

Frans

Frans 50

Even weer een up-date.
Het motorblok is er dinsdag avond weer in gegeaan...en heeft woensdag gelopen..
Ze starte eigenlijk gelijk.. en het tikken van de klepstoters was binnen 10sec weg, blok heeft immers een lange tijd niet meer gelopen.
Echter er diende zich een probleem aan... de motor wilde eigenlijk niet mooi stationair lopen, 400 rpm wat 400 rpm te laag is.
Boven de 1000 rpm liep ze naar zeggen erg mooi.

Vandaag een telefoontje gehad...  :eusa_sick: :eusa_wall: :'( het 850 inlaatspruitstuk lekt, past niet goed op het V70 blok. Dit is ook de reden dat ze niet stationair wil lopen.
De verschillen zijn minimaal maar de inlaat poorten zitten in het nieuwe blok dus net iets anders.
Ik begrijp alleen niet dat de monteur dit niet heeft gezien toen het spruitstuk is gewisseld!
Volgens Rima hebben ze bij Volvo in het jaar 96-97 de poorten van de inlaat aangepast.. steek van alle bouten is okay.. alleen zijn de poorten naar het zeggen iets verplaatst.  :eusa_shifty:

Inmiddels heeft de garage contact gehad met Elfrink maar die houdt zich van de domme.. en kon geen hapklare oplossing bieden.. Ga ze morgen zelf even bellen.. voel me een beetje genaaid... zij beweerde dat de blokken van de V70 clasic en de 850 behoudens de OBD indentiek waren! Mooi niet dus...
Het uitlaat gedeelte wat betreft de poorten is wel 100% indentiek..

Verder heeft de garage nog contact gehad met auto Rima  in Druten.. de enige oplossing die zij konden bieden was.. je wil het niet weten..
Gewoon het V70 spruitsuk gebruiken en vervolgens het electronische luchtklep stekkertje maar los te laten.
het punt is dat de 850 een electronisch gestuurde lucht klep heeft en de V70 die niet meer heeft. Volgens Rima zou de OBD I dit wel slikken.. >:(

Eigenlijk heb ik nu een  :'( for help... heeft iemand al eens eerder met dit bijzondere bijltje gehakt... persoonlijk ben ik er dood en dood ziek van, dus elke goede oplossing is welkom..

Frans

thuur

Je bent zo ver gekomen, je laat je humeur toch niet verpesten door het spruitstuk?

Als het maar een beetje is, kan het niet ge-blueprint worden? Anders is de oplossing van Rima nog niet zo gek..

Suc6!

Gr ;)

elianmars

Citaat van: thuur op 29-05-2008 01:06:17
Anders is de oplossing van Rima nog niet zo gek..

Suc6!

Gr ;)

Krijg je dan geen foutmelding, als je 't stekkertje los laat?

thuur

Ik denk het wel, maar niet van die orde dat je een continu brandend lampje hebt of dat de motor op noodloop loopt.

Andere optie is die klep slopen uit het oude spruitstuk en met stekker ergens 'in een hoekje' monteren. Dan werkt ie wel, maar heeft verder geen functie in de nieuwe opzet.

Gr ;)

Frans 50

Citaat van: thuur op 29-05-2008 01:16:37
Ik denk het wel, maar niet van die orde dat je een continu brandend lampje hebt of dat de motor op noodloop loopt.

Andere optie is die klep slopen uit het oude spruitstuk en met stekker ergens 'in een hoekje' monteren. Dan werkt ie wel, maar heeft verder geen functie in de nieuwe opzet.

Gr ;)

Vandaag even bij de garage langs geweest...
Nu met eigen ogen het verschil gezien.. spooky het is echt minimaal maar voldoende om de zaak te frustreren.
Hij gaat het nog even met een andere pakking proberen.. anders eventueel zelf een pakking maken..  het zit 'm in het feit of er voldoende vlees is om een zekere afdichting te krijgen.
In worse case moet toch het V70 spruitstuk er op.
Onder tussen heb ik Elferink nog maar eens gebeld... die wilde het eerst niet geloven.. maar kon na wat zoek werk beamen dat er toch verschillen zijn in de spruitstuk flenzen..
Hij vond in zijn magazijn al drie verschillende types..

Voorlopig zijn er niet meer opties..

We zien wel...

frans.

Enno

Als het een GLT is ;) dan wordt het lastig, als het een  10V blok is...gewoon toch een 10V spruitstuk?...van een V70?

Frans 50

Citaat van: Enno op 30-05-2008 00:00:54
Als het een GLT is ;) dan wordt het lastig, als het een  10V blok is...gewoon toch een 10V spruitstuk?...van een V70?

Hoi Enno,
Het oude blok was een 2.5 20V bj 1995 en het nieuwe blok is er een van een V70 clasic 2.5 20V bj 1997..
Ik wacht nog even af wat er uit het pakkingen verhaal gaat komen anders moet het V70 spruitstuk er maar aan geloven...

Frans

Ik heb nu tijdelijk van de garage een 850 Esate 2.5 10V op LPG... lachen bij de pomp... maar merk wel het verschil in vermogen.. klagen doe ik niet... voorlopig kan ik weer een beetje roffelen..

Enno

Ik vraag me af of een V70 spruitstuk zomaar werkt ;)...

kun je niet gelijk ombouwen naar Motronics?

Dan is je probleem opgelost.......bij de 3.2 zit een vacuumaansturing van het variabele inlaatspruitstuk. Bij de V70 / 850 2.5-20V is dit niet meer.....voor zover ik nu weet.

Wout309t

Of allebei de spruitstukken doorzagen en dus als het waren de flens overlassen.... :eusa_think:
2011 V70 2.0T R-Design MT

Frans 50

Citaat van: Wout309t op 30-05-2008 11:30:59
Of allebei de spruitstukken doorzagen en dus als het waren de flens overlassen.... :eusa_think:

No way......... gaat niet lukken

Frans 50

Citaat van: Enno op 30-05-2008 10:54:36
Ik vraag me af of een V70 spruitstuk zomaar werkt ;)...

kun je niet gelijk ombouwen naar Motronics?

Dan is je probleem opgelost.......bij de 3.2 zit een vacuumaansturing van het variabele inlaatspruitstuk. Bij de V70 / 850 2.5-20V is dit niet meer.....voor zover ik nu weet.

"kun je niet gelijk ombouwen naar Motronics? "
Oeffffffff dat lijkt me een echte uitdaging...

Emiel

Hang er anders meteen een turbo achter.... ::)