Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

Dielange

Nu ben ik dus ook op zoek naar 4 degelijke en comfortable zomerbanden. Ik rijdt +/- 12000km per jaar. Wat wordt er door jullie aangeraden, heb gewoon stnd maat 195/60/15r/v er nu onder liggen. Wil gewoon dezelfde maat aanhouden.
Heb een 850 2.5 20 v GLT uit 1994 met 190.000 km op de teller. Hou wel van doorrijden, maar ga nooit tot het uiterste. ben al wat bandenhandelaten afgeweest. maar iedereen raad wat anders aan.
Met welk merk hebben jullie de beste ervaring. heb zelf al een berichtje naar VolvoNederland gestuurd om advies. maar nog geen antwoord gehad.
Ben er ook achter gekomen dat http://www.autobandenmarkt.nl/start.html. Toch wel de goedkoopste is, en het garagebedrijf wat ze monteert hier goede ervaringen mee heeft.

Ik zit te snakken naar een duidelijk antwoord. want weet het zelf niet meer. En uit de diverse tests kan ik niet veel opmaken.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Een trotse roffelrijder

Eugene

Aangezien je 15 inch hebt, zullen alle banden wel comfort genoeg bieden. Ik zou altijd kiezen voor een goed merk. Bridgestone, Pirelli, GoodYear, Michelin.

Het zal niet heel veel uitmaken welke van die merken je kiest, veel verschil zit er niet in.....

If it's not blown, it sucks...

Jeroentjuh

Citaat van: Dielange op 04-03-2006 14:25:26
Nu ben ik dus ook op zoek naar 4 degelijke en comfortable zomerbanden. Ik rijdt +/- 12000km per jaar. Wat wordt er door jullie aangeraden, heb gewoon stnd maat 195/60/15r/v er nu onder liggen. Wil gewoon dezelfde maat aanhouden.
Heb een 850 2.5 20 v GLT uit 1994 met 190.000 km op de teller. Hou wel van doorrijden, maar ga nooit tot het uiterste. ben al wat bandenhandelaten afgeweest. maar iedereen raad wat anders aan.
Met welk merk hebben jullie de beste ervaring. heb zelf al een berichtje naar VolvoNederland gestuurd om advies. maar nog geen antwoord gehad.
Ben er ook achter gekomen dat http://www.autobandenmarkt.nl/start.html. Toch wel de goedkoopste is, en het garagebedrijf wat ze monteert hier goede ervaringen mee heeft.

Ik zit te snakken naar een duidelijk antwoord. want weet het zelf niet meer. En uit de diverse tests kan ik niet veel opmaken.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Een trotse roffelrijder

Michelin Energy E3A....

hessel v70r

www.autobandenmarkt.nl de goedkoopste?    niet bij mij hoor,  

Bridgestone Potenza RE 050 A , 205/45/17 voor € 135 incl. BTW en incl. montage en balanceren bij mijn eigen banden'boer'. (bij afname van 4)  dat is een korting van 60% t.o.v. de brutoprijs.  

Taranis

Citaat van: Dielange op 04-03-2006 14:25:26

Tja ik heb er Michelin Primacy als zomerbanden onder gehad (in dezelfde maat als jou), ging prima zolang het wegdek niet nat was. Op nat wegdek vind ik de grip gewoon matig (maar dat hangt ook van je rechtervoet af). Qua comfort en geluidsproductie (lees: het gebrek daar aan) is het 1 van de beste banden die je kunt kopen. Ik zit er zelf over te denken om eens Pirelli P7 te laten monteren. Volgens de tests de betere band. Als het niets is dan is het jammer, koop ik weer wel eens andere :)

Andre850

laat je niet teveel mislijden door de tests de bandenfabriekanten leveren speciaal de beste rubbersamenstellingen voor de testbanden die ze leveren.

de banden die je zelf koopt zijn dan ook nooit van de zelfde kwaliteit.

ga meer af op reacties en ervaringen van andere rijders.!!

Taranis

Citaat van: Andre850 op 04-03-2006 23:34:58
laat je niet teveel mislijden door de tests de bandenfabriekanten leveren speciaal de beste rubbersamenstellingen voor de testbanden die ze leveren.

Uh... heb je hier ook bewijs of een voorbeeld van ??

Mameloe

Ik heb verleden week  op de cetus velgen Dunlop SP9000 205/55/15 laten zetten.  Er zat eerst 195/65/15  onder, wat een verschil met sturen. Veel meer gevoel, en het comfort heeft er niet onder geleden. Er zaten Michelin Energy banden onder, prima banden maar door de hoogte weinig scherpte in het sturen. Ik betaalde voor de Dunlops 90 euro per stuk all incl.

Andre850

Citaat van: Taranis op 05-03-2006 12:46:40
Citaat van: Andre850 op 04-03-2006 23:34:58

Uh... heb je hier ook bewijs of een voorbeeld van ??

heb al teveel verteld.. neem maar van mij aan dat dat zo is.

Winkie

lees de andere posts van Andre850 maar. weet je genoeg.
Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Arzt oder Apotheker.

Dielange

Nou ik denk eraan om de vredestein Sportrac 2 te gaan bestellen, deze kosten 68 euro per band, monteren gebeurt voor 9 euro per band, bij garage in Oudenbosch. Ik denk dat dit een goede keus is. Heeft er iemand nu echt slechte ervaringen met deze Vredestein banden, laat het even weten aub.

In ieder geval bedankt voor de reactie's

Andre850

goede banden, goede keus. ;D  ( ik moet wel werk houden natuurlijk )

en 68 eurie is een nette prijs dacht ik zo.

Jack

Bridgestone re050's bevallen prima. Heb er nu 30.000 km mee gereden en vandaag
de wielen van voor naar achter laten zetten. Ze blijven absoluut trillingsvrij en ik
vind ze veel beter dan de eeuwig trillende P-zero's...  
Be realistic; ask for the impossible...

Eugene

RE050's worden ook mijn volgende :)

Met een beetje geluk deze maand nog

If it's not blown, it sucks...

volvo855estate

hmmm ik heb net besloten om Michelins PE2 (pilot exalto's 2) te laten monteren. Deze rubriek gelezen hebben vraag ik mij af of dit wel verstandig is.... Het gaat trouwens om 205/55/16 91V banden. ::) :-\ ::) :-\