Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Citaat van: )()()sT op 13-04-2006 12:52:39
Gister op de zilvere roffel nieuwe achterbandjes laten monteren.

Er zat Michelin Energy op; deze zijn 80.000 km. meegegaan... Niet echt slecht lijkt me.
Die heb ik geloof ik ook achterop.... toen ik de auto kocht zaten ze er al omheen, geen idee hoelang. Maar nu, bijna 4 jaar en 80dkm verderop, zitten ze er nog steeds omheen en om nou te zeggen dat ze echt slecht zijn... ;) Voorbanden hebben het iets van 60dkm volgehouden :)

GeertG

Citaat van: Reitse op 13-04-2006 16:45:59
Citaat van: )()()sT op 13-04-2006 12:52:39
Gister op de zilvere roffel nieuwe achterbandjes laten monteren.

Er zat Michelin Energy op; deze zijn 80.000 km. meegegaan... Niet echt slecht lijkt me.
Die heb ik geloof ik ook achterop.... toen ik de auto kocht zaten ze er al omheen, geen idee hoelang. Maar nu, bijna 4 jaar en 80dkm verderop, zitten ze er nog steeds omheen en om nou te zeggen dat ze echt slecht zijn... ;) Voorbanden hebben het iets van 60dkm volgehouden :)

Dit is wel erg makkelijk inkoppen :

Ben jij soms familie van de ouders van )()()sT ? ? ?  ;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Taranis

Ouders hebben met de V70 paar jaar terug 103.000 km met een setje achterbanden gedaan... Bij mij houden ze het denk ik niet veel langer uit dan 50.000 km  ;D

)()()sT

Hmmm misschien zijn rijstijl? ;)

Alhoewel, pa/ma rijden normaal door, alleen nooit driftend door de bocht denk ik zo  ;D

Taranis

Citaat van: )()()sT op 13-04-2006 17:49:55
Alhoewel, pa/ma rijden normaal door, alleen nooit driftend door de bocht denk ik zo  ;D

Hier ook... pa rijdt vaker 200 dan mij, alleen neemt ie de bochten wat beschaafder  ;D

alex V50

De Pirelli's zijn eindelijk op.
Nu moet ik dus aan nieuwe banden rondom.
Doordat ik zeer goede ervaringen heb met Michelin wil ik hier weer naar terug.
Ik twijfel echter tussen de Pilot Exalto PE2 en de Pilot Sport PE2.
Iemand ervaringen en/of tips?

Gr. Alex
Citaat van: fearless op 26-09-2006 22:00:27
Ik vlam!
Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience

Eugene

Dit valt onder de categorie tips:

bij de pilot sport bedoel je dus de PS2?

Er zit nogal een verschil in die 2 banden. PS2 is een high performance band. Terwijl een PE2 een band is om van A naar B te komen op een af en toe iets sportievere manier. De levensduur van de PS2 is ook korter, maar des te meer grip....

If it's not blown, it sucks...

alex V50

Eugene, ik ben eens gaan zoeken welke ik bedoel.
In de test van ANWB hebben ze het over de Pilot Sport 2, op de site van michelin hebben ze het echter gewoon over de Pilot Sport:

http://www.michelin.nl/nl/autonl/auto_produit_pilot_sport.jsp?lang=NL

of over de Pilot Exalto:

http://www.michelin.nl/nl/autonl/auto_produit_pilot_exalto.jsp?lang=NL

Ik hoor trouwens weinig over de Pilot Primacy, is dit omdat het een minder goede band is?

Gr. Alex.

Ik vlam!
Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience

Eugene

die Pilot Sport op de foto is de opvolger van de eerste Pilot Sport en word Pilot Sport2 genoemd (PS2).

De website van de bandenfabrikant is niet de beste plaats om te oordelen welke banden je wil ;)

http://www.tirerack.com/tires/michelin/michelin.jsp

Hier is heel veel info te vinden. Tests over banden, reviews van mensen enz enz...

Als je iemand bent die vaak het uiterste eist van zijn banden (en dat zijn er maar weinig) dan zou ik voor de PS2 gaan. Als je af en toe eens wil gasgeven zou ik gaan voor de PE.

Wat is het prijsverschil tussen de PS2 en de PE?

Mijn zoektocht naar banden, na een bezoek aan tirerack:

Ik heb vanwege een probleempje met de montage van mijn Bridgestone RE050, 2 nieuwe gekregen. De bandenboer had ze gesloopt. Nu ben ik dus ook aan het twijfelen welke banden ik ga nemen ::)

Ik lees op veel fora dat de echte plakbanden (Potenza S-03, Toyo T-1R, Gs-D3) letterlijk stukjes loopvlak verliezen als ze bij hoge temperaturen op het circuit komen. Aan gezien ik goeie grip in de regen belangrijk vind zit ik te denken aan P Zero's, maar de GS-D3 zijn ook heel goed in de regen.

Ik heb ook heel veel geods gelezen over Falken FK451. Niet echt bekend hier, maar heel veel 400-500pk skylines rijden ermee rond en die besparen echt niet op banden lijkt mij.

Of toch weer gewoon de RE050 erop leggen, of de RE050A....

AAAAAAAAAAAAAAAARHH, ik word gek van mezelf ;D   

ed

Primacy is ook een hele goede band. auto van mijn vriendin staat daarop, en de grip droog is echt erg goed. Verder behoorlijk stil, maar het grootste voordeel van Michelin is natuurlijk dat ze zelfs na 30.000 km nog steeds absoluut trillingsvrij lopen zonder dat er ooit tussendoor gebalanceerd is.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

tdidude

Rij nu bijna 3 jaar op michelin primacy. Is perfecte band.
Is alleen een band die op comfort (stil) geringe slijtage is gemaakt.
Exalto is ook erg goede band, maar voor sportievere rijstijl gemaakt. Slijtage is dan iets minder van belang  :P

Heb met laatste set primacy voorbanden bijna 60k gereden.. toen waren ze echt tot op de grens. paar maandjes geleden nieuwe primacy's eronder en auto is weer fluisterstil tijdens cruisen..

Mijn bandenman www.elsert.nl

Kies je rijstijl = kies je band  8)
5 cilinders is meer dan 4

alex V50

Citaat van: eugene op 20-04-2006 10:41:33
die Pilot Sport op de foto is de opvolger van de eerste Pilot Sport en word Pilot Sport2 genoemd (PS2).

De website van de bandenfabrikant is niet de beste plaats om te oordelen welke banden je wil ;)

http://www.tirerack.com/tires/michelin/michelin.jsp

Hier is heel veel info te vinden. Tests over banden, reviews van mensen enz enz...

Als je iemand bent die vaak het uiterste eist van zijn banden (en dat zijn er maar weinig) dan zou ik voor de PS2 gaan. Als je af en toe eens wil gasgeven zou ik gaan voor de PE.

Wat is het prijsverschil tussen de PS2 en de PE?

;D Ik weet dat de site van een fabrikant niet de beste plek is om te beoordelen welke banden ik wil. Ik kwam daar vooral terecht om te bekijken hoe Michelin ze zelf noemt.

Ik vraag niet dagelijks het uiterste van mijn banden, maar wanneer ik dat wel doe moeten ze ook wel optimaal presteren (remmen, uitwijkacties, snelwegoprit  ;) )

Waarom zou ik beter de PE kunnen kiezen wanneer ik ze niet dagelijks tot het uiterste terg?

Ik weet niet wat het prijsverschil is tussen de PS2 en de PE, vind ik ook minder spannend.
Het zal elkaar waarschijnlijk niet al te veel ontlopen, dan kies ik voor die paar euro verschil liever een band die helemaal bij mij en mijn auto past.
Ik vlam!

Eugene

PE slijt minder en is eens tuk stiller. PS2 geeft daarintegen beduidend meer grip.

Ik zeg hiermee niet dat de PE geen goeie grip heeft, alleen dat de PS2 dan beter is ;)

ed

Ik ben altijd zwaar onder de indruk van de grip geweest van de Primacy's onder de Peugeot. Nu zitten voor de Exalto's (volgens de garage waren de Primacy's niet meer leverbaar). Ik merk eigenlijk niet zoveel verschil.
Als je gewoon een goede band wilt is de Primacy een heel goed compromis. De Exalto zal iets eerder op zijn. Persoonlijk vind ik de Exalto er gewoon beter uitzien (mooier profiel). Dat kan ook een afweging zijn, al zal dat bijna elke automobilist een worst zijn.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Taranis

Primacy is een leuke band, totdat het gaat regenen en je wilt te snel weg zijn. Grip van nix... heb er nu Pirelli P7 aan liggen en bevalt mij stukken beter. Heb er nog maar 1500 km mee gereden ofzo dus nog niet echt een betrouwbaar oordeel, maar tot nu toe bevallen ze mij een stuk beter.