Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Nieuwe banden zijn in het begin altijd stiller dan de oude; meer rubber! Naarmate ze slijten worden ze harder en gaan ze meer 'herrie' maken. Daarnaast maken ze ook steeds meer omwentelingen omdat tijdens het slijten de diameter slinkt.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Ko

Oke Marc, daarom zeg ik ook we zullen zien hoe ze zich houden. Hoop toch dat ze netzo lang meegaan als de Vredesteins.

Andre850

Citaat van: M a r c op 25-03-2006 18:23:37
Citaat van: Andre850 op 21-03-2006 21:04:55

Jammer dat je zo snel oordeelde, maar sorry ik werk toevallig in een bandenfabriek  ;D

Aangezien jij de banden maakt, maar deze niet ontworpen hebt schat ik in dat je aan de buitenkant niet kunt zien of het een goede band is..... Ook niet als je toevallig de machine staat te bedienen.  :-*

ik maak de banden niet. dat doet de afdeling bandenbouw van de fabriek. ik werk op een andere afdeling.

wat ik met mijn eerdere uitspraak wou zeggen over de maloya banden is dat je op de naam afging en deze als goedkope zwabberbandjes afscheepte terwijl dit eigenlijk gewoon vredestein banden zijn. ik moet zeggen dat maloya ook erg chinees of koreaans klinkt. ;D

en btw ik rij zelf op 4 michelins premacy!!  :o

Reitse

Wanneer heb je verstand van banden  ???
Ik rij naar alle tevredenheid op Michelins, die passen bij wat ik van een band verwacht. Zijn Michelins daarmee per definitie goed?

Onlangs met een VW Fox gereden, die stond op Continental bandjes. Het vosje miste ieder gevoel van richting, reed eigenlijk als een dweil, heel zoekerig ook. Zijn Continental banden daarmee per definitie slecht?

Hylco

Tijd voor een nieuw setje zomer bandjes, alleen heb ik twee vraagjes:

In een ander topic (over velgen) heb ik de vraag gesteld welke maat er om 16" Colomba's gaan, dat bleek 205 45 R16 te zijn. Nu heb ik tevens gevraagd naar het verschil tussen Colomba's en Perfo's en daaruit blijkt dat ik Perfo's heb. Gaat hier ook dezelfde maat onder of moet ik het houden bij de 205 55 R16 die er nu onder liggen?

Vraagje 2, heeft er iemand ervaring met deze band: Hankook VENTUS SPORT K104? Tiretest.com komen ze best goed uit, maar ervaring is altijd beter dan een internetsite :)

mehn

Volgens mij moet om beide velgen 205/55 R16 (V70 AWD) en 205/50 R16 (850/V70)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Vertigo

Ik heb ook vier nieuwe banden (205/50 R 16 V) om mijn Colomba's.

Merkloos....
Kost bijna niks.
Als ze 20.000km mee gaan ben ik tevreden. Ik rij toch een half jaar lang op winterbanden, dus als ze slechter blijken te presteren op natwegdek heb ik daar niet zo'n moeite mee. Zo lang ze onder normale omstandigheden maar voldoende presteren.

Hylco

Bedankt Mehn voor je snelle antwoord. Je had groot gelijk.

Ik heb trouwens UniRoyal Rainsport 1 slofjes besteld. Kon (in tegenstelling tot een hoop andere merken) geen slecht verhaal over deze banden vinden op het forum, dus maar eens een paar kilimotertjes proberen. Was een mooi verhaal trouwens. Ik wilde m'n bandjes via autobandenmarkt.nl bestellen, bleek dat ik ze ook bij garages kon laten afleveren waar zij dan een contract mee hebben. Mooi dacht ik, maar eerst even kijken wat voor garage dat dan is, voor ik bij 1 van die minder nette tenten hier (Rotterdam) in de buurt zit. Bleek een hele nette Pimp My Ride garage, met veel van die bling velgen aan de muur. Komt die vent naar me toe en doet me gewoon een beter bod dan Bandenmarkt.nl. 100 Eurotjes per band incl. montage. Ik ben wel in m'n nopjes nu. Zal m'n ervaringen met dit bandje wel delen.

ed

Citaat van: Hylco op 04-04-2006 18:38:58
Tijd voor een nieuw setje zomer bandjes, alleen heb ik twee vraagjes:

In een ander topic (over velgen) heb ik de vraag gesteld welke maat er om 16" Colomba's gaan, dat bleek 205 45 R16 te zijn. Nu heb ik tevens gevraagd naar het verschil tussen Colomba's en Perfo's en daaruit blijkt dat ik Perfo's heb. Gaat hier ook dezelfde maat onder of moet ik het houden bij de 205 55 R16 die er nu onder liggen?

Vraagje 2, heeft er iemand ervaring met deze band: Hankook VENTUS SPORT K104? Tiretest.com komen ze best goed uit, maar ervaring is altijd beter dan een internetsite :)

Hylco,

Ik rijd al een poosje met deze banden in de maat 205/45/17. prima grip, maar ze trillen wel behoorlijk. Dat is er niet uit te krijgen. Met Michelins nooit last van trillingen. De Pilot Premacy's 2 liggen al een poosje te wachten tot ze het werk mogen overnemen, maar die krengen willen maar niet slijten.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Hylco

Citaat van: ed op 09-04-2006 21:26:45

Hylco,

Ik rijd al een poosje met deze banden in de maat 205/45/17. prima grip, maar ze trillen wel behoorlijk. Dat is er niet uit te krijgen. Met Michelins nooit last van trillingen. De Pilot Premacy's 2 liggen al een poosje te wachten tot ze het werk mogen overnemen, maar die krengen willen maar niet slijten.

Mijn bovenbuurman heeft ze onder z'n 200pk sterke Fiatje (zo'n tweezitter met van die vage geulen boven de wielen) in 18" uitvoering. Ook hij heeft last van die trillingen en z'n wangen zien d'r niet meer uit (maar dat zijn meer de stoeprandjes vrees ik). Ik had hem nog niet gesproken toen ik die post plaatste, maar hij gaat ook over zodra ze versleten zijn. Alsnog bedankt voor je reactie.

)()()sT

Gister op de zilvere roffel nieuwe achterbandjes laten monteren.

Er zat Michelin Energy op; deze zijn 80.000 km. meegegaan... Niet echt slecht lijkt me.

Vulk

80 000km is wel heel veel, al lagen ze vanachter.

GeertG

Citaat van: Vulk op 13-04-2006 14:05:55

Maar dat komt natuurlijk omdat )()()sT niet in de zilveren scheurt maar zijn ouders erin rijden.....  ;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Eugene

Citaat van: GeertG op 13-04-2006 14:12:25
Citaat van: Vulk op 13-04-2006 14:05:55

Maar dat komt natuurlijk omdat )()()sT niet in de zilveren scheurt maar zijn ouders erin rijden.....  ;D

Mijn remschijven houden het nieteens zo lang uit :o

If it's not blown, it sucks...