Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

Simplicity

Omdat ik laatst nieuwe bandjes moest hebben (moest dringend naar de keuring....) en m'n normale bandenman met vakantie was moest ik noodgedwongen naar een Midas (soort kwikfit) die me voorzien hebben van 4 nieuwe "Fulda" banden... maar ik ben er absoluut niet tevreden over. Waarom??? om te benginnen maken ze al veel meer afrolgeluid (mijn rust in de auto is totaal verstoord :eusa_snooty:)
en ten tweede is de weerstand van de banden vééééél groter: kan nog maar een 200 op de teller terwijl de vorige (ook met goed profiel) tot 220 doorgingen. Ook heb ik het gevoel dat ie wat minder goed het regenwater weg krijgt. Daarom dacht ik eens kijken wat jullie onder de roffel hebben liggen en wat is jullie ervaring ermee...

Mijn vorige waren Uniroyal banden (de band met het paraplutje) en daar was ik uiterst tevreden over: goede wegligging, op droog en nat wegdek goede grip en zeer weinig rolgeluiden.

Dus nu aan jullie welk merk heb je en wat zijn je ervaringen ermee?

ennuh om een reëel beeld te krijgen ook even de maat erbij zetten

Dus hierbij 195/60R15 van het merk Fulda: veel lawaai, veel rolweerstand en het gevoel dat ie het water niet weg krijgt.

michiel

Rondom 225/35/R18 KU19 van Kumho, waarover ik niet ontevreden ben. Zeker niet gezien de prijs (iets meer dan 100 euro). Gekocht via internet, inclusief bezorgkosten.

Het er op laten leggen + balanceren was echter wel meer dan 100 euro bij elkaar. Kuch!
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

daytonawim

Voor 205/45/17  achter 225/45/17  en 205/50/16 rondom

M.E. AMC

Abyssus eram plenus, sic ego venit tergum

heutink

4stuks Michelin Pilot Premacy 215/45/zr 17 87 W  normaal op 2 ,0 bar, maar als ik haast heb 2,6 bar, bevallen uitstekend.
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Jan T

Ik heb Fulda als winterbanden onder mijn S70. Daar ben ik tevreden over. Deze banden kunnen naar mijn oordeel regenwater goed aan. Last m.b.t. de snelheid heb ik niet omdat ik niet zo'n te-hardrijder ben.

rifwachter

michelin pilot sport  225/45ZR 17   4 stuks

ik ben zeer tevreden met deze band, ik vind dat ze als nadeel hebben dat de prijs erg stevig is voor deze band.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

M a r c

alweer een topic over banden en keuzes....  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jeroentjuh

Pirelli P ZERO Asimmetrico 205/45R17..........

killerbee

FGG

Estate:
Michelin Primacy 195/60R15

Sedan:
Michelin Primacy 205/50R16 achter
Dunlop SP Sport 205/50ZR16 voor

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Turbobiker

Citaat van: Claudia op 01-09-2007 15:43:01
Zwarte.... :eusa_shifty:

Donkergrijs...

Worden alleen weer zwart met bandenpoets... :eusa_whistle:
De Tussenpaus

Boom

215/45 R17 ZR
Dunlop SP Sport 9000

Zijn erg fijne banden
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Raf

Wat ik denk is dat het vooral interessant is om vergelijkbare banden aan te geven. 15" dus om te beginnen. (haha, dat wil zeggen dat ik mag mee doen!)

UniRoyal 205/55R15 V87
95 euro per band (plaatsing, balanceren en uitlijnen inbegrepen)
Niet duur en zeer tevreden van.
De vorige waren van Eurotyre (is het goedkope UniRoyal, zelfde fabriek) maar die hadden veel te zachte flanken. dat voelde als boter in de bochten.

Raf
De gustibus non disputandum est!

willow