Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

Black Magic

Tests vind ik niet zo veel zeggen, er in de praktijk mee gereden hebben wel  ;)

(zoveel mensen zoveel wensen zoveel meningen en zoveel verschillende rijstijlen)

Eugene

Citaat van: Black Magic op 02-08-2007 18:35:06
Tests vind ik niet zo veel zeggen, er in de praktijk mee gereden hebben wel  ;)

(zoveel mensen zoveel wensen zoveel meningen en zoveel verschillende rijstijlen)

Heb maar 2 eisen: plakken als het droog is en plakken in de regen :P

Tests zeggen niet alles maar wel een hele hoop. Je moet uiteraard altijd afwachten hoe ze reageren op de auto.

If it's not blown, it sucks...

Taranis

Mensen hier die ervaring hebben met Continental PremiumContact2?

De huidige P7's zijn wel erg ver heen en het zijn zulke rotbanden dat ik ze niet nog een keer wil... ze waren geweldig in bochten totdat ik maar 3 mm profiel meer had, nu hebben ze amper nog grip. Helaas slijten ze ontzettend hard, cuppen ze snel en maken ze bovenal een enorme bak herrie...

Gmid

Conti PremiumContact 2, heb ik op de groene laten zetten.

Lekker bandje. Slijten niet hard, omdat t rubber wat harder is. Daardoor wel iets meer rijgeluid, maar niet storend. Grip is goed, stuk beter dan Pirelli's die ik daarvoor had.

Volvo C30 '12

Taranis

Citaat van: Gmid op 06-08-2007 17:09:54
iets meer rijgeluid

In vergelijking met je Pirelli's? Welke Pirelli's waren dat dan? Als ik autobandenmarkt.nl moet geloven zijn die PremiumContact2 juist stille banden in vergelijking met een P7 (bijna factor 2 verschil). En ik wil dus ook stillere banden want de herrie van die Pirelli's irriteert me.

Gmid

Ze zijn niet luidruchtig, en aanzienlijk stiller dan mn pirelli's. Maar er zijn banden die nog stiller zijn.
Volvo C30 '12

Taranis

Citaat van: Gmid op 06-08-2007 17:15:37
Maar er zijn banden die nog stiller zijn.

En dat zijn? :)

Volgens datzelfde autobandenmarkt.nl zijn die Conti's namelijk de stilste in die maat... dus ik ben benieuwd?

Gmid

Poeh... niet van die moeilijke vragen stellen. De banden die zowel pwassink als dcccl eronder hebben liggen waren in mijn beleving wat stiller, maar op het gehoor en beleving vergelijken van verschillende banden op verschillende auto's is niet één van de meest betrouwbare dingen om te doen.

Als de rode ook door zn schoeisel heen is, ga ik in ieder geval zo weer voor de conti sport contact 2.

edit: Goodyear Eagle F1 onder pwassink en dcccl roffel
Volvo C30 '12

Taranis

Citaat van: Gmid op 06-08-2007 17:24:05
Poeh... niet van die moeilijke vragen stellen.

Ga ik eens niet off-topic... weer niet goed  :eusa_whistle:

Als de rode ook door zn schoeisel heen is, ga ik in ieder geval zo weer voor de conti sport contact 2.

Dat is een foutje neem ik aan? Die zijn er volgens de Conti-site alleen in de maten 225/50R16 en 275/35R18...

Gmid

Citaat van: Taranis op 06-08-2007 17:33:45
Poeh... niet van die moeilijke vragen stellen.

Ga ik eens niet off-topic... weer niet goed  :eusa_whistle:

Dat is een foutje neem ik aan? Die zijn er volgens de Conti-site alleen in de maten 225/50R16 en 275/35R18...

Goeie, nog niet eens naar gekeken.

Maten die je noemt kloppen niet, op de groene had ik achter 225/45/17 en voor 215/45/17.

maar ik zie wel dat sport cont 2 niet voor de 15" van de rode te krijgen is. Zal dan dus premium contact worden.
Volvo C30 '12

Taranis

edit: Goodyear Eagle F1 onder pwassink en dcccl roffel

Die heb ik ook in 205/50R16 onder de T4 liggen. Op zich best fijne banden en nu ik er over nadenk inderdaad aardig stil. De Goodyear Eagle F1 GS-D3 is wel in 195/60-R15 te krijgen. Autobandenmarkt verkoopt ze niet, maar ik ga er wel even naar informeren bij de bandenboer. Bedankt!

ewing

Ik wil binnenkort twee Falken's F-452 in de maat 215/40/17 bestellen, maar nu zie ik - bij autobandenmarkt - nog allerlei aanvullende markeringen staan. Kan iemand vertellen of deze band geschikt is voor de roffel?

FK-452 215/40 ZR17 87Y XL

Grt. Jurjen-Rick a.k.a. J.R. Ewing

ed

Ja. 87 is de load index, en is voldoende, XL wil zeggen extra load, maar dat zegt de load index ook al.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ewing

Citaat van: ed op 08-08-2007 14:59:14
Ja. 87 is de load index, en is voldoende, XL wil zeggen extra load, maar dat zegt de load index ook al.
Ed, mijn dank, dan ga ik die maar eens bestellen!  ;D

Freakybaby

Citaat van: J.R. Ewing op 01-08-2007 14:10:57
Citaat van: -D©©©L- op 27-07-2007 12:44:41
Ik weet niet wat er gebeurd als je bij een ongeval betrokken raakt en de tegenpartij gaat zeggen dat ze verblind werden. Een foto van je eigen lichtbeeld hebben lijkt me dan de enige tegenbewijs mogelijkheid die je hebt.

Het lijkt mij dat de bewijslast rust op de tegenligger om aan te tonen (c.q. voldoende aannemelijk te maken) dat de koplampen van de roffel hem/haar verblindt hebben. Voor zover hij/zij hierin slaagt, is het enige mogelijke tegenbewijs een foto van het lichtbeeld met daarbij gevoegd een verklaring van een deskundige, dat het lichtbeeld voldoet aan de wet-/regelgeving.

Dan lijkt het mij dus voldoende dat jij met een apk goedgekeurde auto onderweg bent en de xenon lampen een E keurmerk hebben. Verblinding is heel moeilijk aan te tonen, zeker NA een aanrijding.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn