Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

clk-p

Citaat van: NielZ3qp op 10-04-2016 14:36:06
Citaat van: clk-p op 30-03-2016 08:17:39
Citaat van: NielZ3qp op 29-03-2016 23:47:49
Vandaag de Hankooks van een half jaar oud van voor naar achter gezet en voor nieuwe Michelins er onder. Hankook is niet slecht voor het geld maar Michelin blijft bij mij met stip op 1!

Ik heb het juist helemaal niet zo op michelins, enkel de pilotsport heb ik goede ervaringen mee, de rest van de michelin vind ik bagger banden.
Heb zelf goede ervaringen met bridgestone potenza. Echter nog niet op de volvo, maar deze komen er binnenkort wel onder.

Bagger want?



Ja, je hebt gelijk. Had meteen even een toelichting moeten geven.
Ik hèb een maatje die een bandenservice runde.
Hier was ik regelmatig te vinden, en hielp zo nu en dan is mee.
Heb heel wat michelin banden voorbij zien komen met allemaal het zelfde probleem Droogte scheuren..
Vooral de energiesaver en de primacy hebben hier behoorlijk last van.
Ook de zijwangen zijn wat mij betreft veel te slap van deze banden.
Ik heb zelf ook gereden op de primacy, pilotsport 3 en de  energiesaver en die laatste  heeft me bijna mn leven gekost.
Banden waren 3 jaar oud hadden nog zat profiel maar vertoonden alle vier al wel wat fijne scheurtjes in de zijwangen.
Als ik toen beter wist had ik ze meteen laten vervangen.
Ik ben uit een flauwe bocht gevlogen hoogstwaarschijnlijk omdat ik een klapband heb gehad en vervolgens tegen een boom geklapt waarbij mijn wagen vlam vatte.
Gelukkig ben ik Door het oog van de naald gekropen maar daarom ook voor mij geen michelin banden meer.

https://youtu.be/b6Y9D-IgeYc

henry classic v70

Citaat van: clk-p op 10-04-2016 15:36:26

https://youtu.be/b6Y9D-IgeYc


...daar is niks meer van over, zonde want die Corolla zag er heel netjes uit
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Piet

Da's buitengewoon teleurstellend voor Michelins.
Zal de Supersports maar eens goed in de gaten houden dan.
Nou gaan bij mij de banden waarschijnlijk sowieso niet lang genoeg mee om droogtescheuren te gaan vertonen :)

NielZ3qp

Beste klapper! Ik ben best veel op auto fora te vinden maar in het geheel niet bekend met problemen rondom Michelin. De klapband is zoals je zegt een aanname maar desalniettemin moet je wel vertrouwen in de banden hebben en ik kan me voorstellen dat je na zo'n ervaring overstapt.

Van de vroegere Primacy's was ik ook geen fan qua gevoel maar ze hadden wel ontzettend veel grip. Ik had ze onder een BMW Z3 Coupe en dat gaf geen vertrouwen maar het is dan ook absoluut geen sportieve band. Later geprobeerd om ze "op" te driften met een M3 maar ondanks de 5 bar lukte dat niet. Ik moest te veel forceren om de grip te verbreken. Waren overigens toen zeker al meer dan 3 jaar oud.

Rij nu alweer jaren met de opvolgers er van tot volle tevredenheid maar ik zal zeker op droogte scheurtjes letten als ze de winterbanden weer afwisselen onder de auto van de vrouw. De combinatie van stuurgevoel, afrol comfort en slijtage vind ik gewoon heel goed van het merk maar veiligheid staat wel voorop!

V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

mehn

Wat had dat DPD busje ermee te maken?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

clk-p

Citaat van: henry classic v70 op 10-04-2016 16:49:22
Citaat van: clk-p op 10-04-2016 15:36:26

https://youtu.be/b6Y9D-IgeYc


...daar is niks meer van over, zonde want die Corolla zag er heel netjes uit

idd niets bruikbaars meer aan...

Citaat van: Piet op 10-04-2016 18:38:14
Da's buitengewoon teleurstellend voor Michelins.
Zal de Supersports maar eens goed in de gaten houden dan.
Nou gaan bij mij de banden waarschijnlijk sowieso niet lang genoeg mee om droogtescheuren te gaan vertonen :)

ja dat vond ik ook merkwaardig van zo'n groot merk.. maar goed T blijft toch Frans he ;)
zal me over de pilot serie niet zo druk maken, deze zijn in de regel wel te vertrouwen.

Citaat van: NielZ3qp op 11-04-2016 10:12:27
Beste klapper! Ik ben best veel op auto fora te vinden maar in het geheel niet bekend met problemen rondom Michelin. De klapband is zoals je zegt een aanname maar desalniettemin moet je wel vertrouwen in de banden hebben en ik kan me voorstellen dat je na zo'n ervaring overstapt.

Van de vroegere Primacy's was ik ook geen fan qua gevoel maar ze hadden wel ontzettend veel grip. Ik had ze onder een BMW Z3 Coupe en dat gaf geen vertrouwen maar het is dan ook absoluut geen sportieve band. Later geprobeerd om ze "op" te driften met een M3 maar ondanks de 5 bar lukte dat niet. Ik moest te veel forceren om de grip te verbreken. Waren overigens toen zeker al meer dan 3 jaar oud.

Rij nu alweer jaren met de opvolgers er van tot volle tevredenheid maar ik zal zeker op droogte scheurtjes letten als ze de winterbanden weer afwisselen onder de auto van de vrouw. De combinatie van stuurgevoel, afrol comfort en slijtage vind ik gewoon heel goed van het merk maar veiligheid staat wel voorop!



ja idd een gigantische klapper, vertrouwen in de savers is echt weg..
Grip heb je wel met de primacy maar de grens met deze banden opzoeken durf ik niet.

Citaat van: mehn op 11-04-2016 10:50:40
Wat had dat DPD busje ermee te maken?


Tegenligger, ik knalde tegen de boom en draaide 180 graden naar de verkeerde weg helft.
busje heeft mij proberen te ontwijken maar dat ging niet meer..




clk-p

Vandaag toch maar twee nieuwe potenza re002 adrenalin besteld.
Heb nog even getwijfeld om misschien toch voor de falken ziex 914 of vredestein sportrac 5 te gaan.
Maar uiteindelijk mijn gevoel gevolgd en voor de oude vertrouwde bandjes gekozen. 
Ben benieuwd hoe ze bevallen onder de S

Taranis

Zijn die veel anders dan de Potenza RE050A? Ik rij op dit moment een auto met die banden maar ik word echt gek van de ochtendzool van die krengen  :eusa_wall:

Marc O.

Heb 4x Goodyear F1Asy3 besteld die morgen op de N worden gemonteerd. Als ze goed bevallen laat ik ze ook op de gerestaureerde Comets leggen voor de R.
...The Nile isn't just a river in Africa...

The Volvoboy

Citaat van: Marc O. op 20-04-2016 21:00:02
Heb 4x Goodyear F1Asy3 besteld die morgen op de N worden gemonteerd. Als ze goed bevallen laat ik ze ook op de gerestaureerde Comets leggen voor de R.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen :) Ik rij nu op de F1 Asymmetric 2 en die bevallen uitstekend! Hooguit wat veel slijtage op de voorbandjes, maar ik ben dan ook niet altijd even lief voor ze :eusa_angel:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Marc O.

Citaat van: The Volvoboy op 20-04-2016 21:14:40
Citaat van: Marc O. op 20-04-2016 21:00:02
Heb 4x Goodyear F1Asy3 besteld die morgen op de N worden gemonteerd. Als ze goed bevallen laat ik ze ook op de gerestaureerde Comets leggen voor de R.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen :) Ik rij nu op de F1 Asymmetric 2 en die bevallen uitstekend! Hooguit wat veel slijtage op de voorbandjes, maar ik ben dan ook niet altijd even lief voor ze :eusa_angel:

Ik heb de Asy2's nu ook onder de R, maar vond ze redelijk snel slijten. Is dus wel een beetje een gok. Wilde eigenlijk voor de Conti SC5 gaan, die overal nogal lovende kritieken krijgt, maar die schijnt nog veel harder te slijten  :eusa_eh:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Woger

Heeft iemand wel eens de Atlas banden geprobeerd? Ik heb nu 2 maanden de Atlas Green 4S op de Peugeot 5008 van mijn vrouw zitten en ze bevallen tot nu toe erg goed. Kwam bij deze banden omdat ze als zeer goed waren getest in Duitsland en in Engeland de reviews erg goed waren.
Als ze het blijven volhouden worden mijn volgende banden ook Atlas banden.  :)

Ludo

Ondanks dat de De Hankook Ventus V12 zo'n 30% beterkoop was, vond ik die stukken beter dan de Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2.
Véél meer grip, zowel droog als nat wegdek.

marrrcel

Citaat van: Marc O. op 20-04-2016 21:31:33
Wilde eigenlijk voor de Conti SC5 gaan, die overal nogal lovende kritieken krijgt, maar die schijnt nog veel harder te slijten  

Dat is ook mijn ervaring op de R met de Continental SC5, verder heb ik niets op die band aan te merken.

The Volvoboy

Citaat van: Marc O. op 20-04-2016 21:31:33
Citaat van: The Volvoboy op 20-04-2016 21:14:40
Citaat van: Marc O. op 20-04-2016 21:00:02
Heb 4x Goodyear F1Asy3 besteld die morgen op de N worden gemonteerd. Als ze goed bevallen laat ik ze ook op de gerestaureerde Comets leggen voor de R.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen :) Ik rij nu op de F1 Asymmetric 2 en die bevallen uitstekend! Hooguit wat veel slijtage op de voorbandjes, maar ik ben dan ook niet altijd even lief voor ze :eusa_angel:

Ik heb de Asy2's nu ook onder de R, maar vond ze redelijk snel slijten. Is dus wel een beetje een gok. Wilde eigenlijk voor de Conti SC5 gaan, die overal nogal lovende kritieken krijgt, maar die schijnt nog veel harder te slijten  :eusa_eh:

Ik heb ze er nu bijna 30.000km onder liggen... achter nog een millimeter of 6-6,5, voor nog een millimeter of 3,5, hooguit 4mm denk ik.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km