Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: Kingfisher op 07-06-2008 20:00:38
Ik ben er uit en heb besteld!
Even met "de baas" thuis overlegd en de vereisten van mevrouw waren "nieuw en originele maat" en het merk zoek je maar uit. Oke..........

Het worden dus de Dunlops SP Sport Fast response in de maat 205/50VR16 (en op nieuwe velgen)  :eusa_dance:

Ben eigenlijk best benieuwd waarom het nu de dunlops zijn geworden?

Kingfisher

Na het stellen van de belangrijkste criteria (nieuwe banden en 205/50 maat) bleef de keuze tussen de Dunlop SP Sport en de Goodyear NCT5 over (meer smaken waren helaas niet mogelijk).
Van die twee ken ik uit ervaring alleen de Dunlop en daar was ik altijd tevreden over, daarbij wordt ie ook nog eens beter gestest dan de Goodyear, vandaar die keuze :)

850blues

Citaat van: Kingfisher op 07-06-2008 20:00:38
Het worden dus de Dunlops SP Sport Fast response in de maat 205/50VR16 (en op nieuwe velgen)  :eusa_dance:

'k Ben benieuwd hoe ze jou gaan bevallen.

Ik heb ze er nu zo'n 12 dkm onder (voorzijde 195/60/15 H). T.o.v. de michelins E3a het enige nadeel het mindere comfort - bandenspanning moet nu op 2.6 a 2.7 (was: 2.3 a 2.4) en ietsjes hoger verbruik ('k schat dat ik zo'n 0,2 km minder ver kom op een liter euro 95).
Voor de rest, veel betere grip zowel droog als nat en vooral ook in de bochten.
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Kingfisher

Ze liggen er nu twee dagen onder en ik moet gelijk toegeven van dat comfort en bandenspanning.
Inderdaad nu een hogere spanning (vreemd) en daardoor waarschijnlijk dat ze wat minder comfort geven, maar ze moeten nog "inslijten". Tot vandaag pas 50km mee gereden dus dat ik nog niets.
Ze maken wel wat meer geluid dan de oude michelins moet ik toegeven, vooral boven de 170. Maar dat rij ik toch niet zo vaak........................  :eusa_liar:

Rudi

Kennen jullie het merk Roadstone?Heb ik nu op reserve gelegd,90€ incl dat is een mooie prijs ;D

Hij gooit ze om alle auto's ook met 300 of meer pk's en ze zijn allemaal tevreden.Ga ze toch een keer proberen denk ik als deze Michelins af zijn.Slijtage is toch hetzelfde denk ik,deze zitten er 30K op ongeveer.

Met vrachtwagenbanden maakt het meer verschil volgens mij...wat voor merk je er om gooit...
Dr.Go-Fast...

arjenT5R

Het is meer afhankelijk van je rijstijl wat voor banden je dr op doet,
als je sportief rijdt door snel door bochten enzo
als je tot het uiterste gaat merk je heus wel verschil
en zeker met nat wegdek.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Topsport180

Mijn C70 is deze week voorzien van vier Fulda's CARAT EXELERO maatje 225/45 ZR17 91Y (samen 358 EUR,)
De V70 heeft vooraan twee nieuwe Fulda's CARAT EXELERO maatje 205/50 R16 87V gekregen (samen 162 EUR)

( het betreft overigens "Duitse prijzen" )

Topkwaliteit banden; ik heb ze eerder ook onder de C gehad en ze komen uitstekend uit tests.
De banden kunnen snelheden aan van respectievelijk 300km/h en 240km/h dus in beide gevallen zit ik wel safe  ;)

Ik heb de banden overigens laten afleveren bij een bandentoko bij mij in de buurt, die ze voor 11 EUR per band heeft gemonteerd+gebalanceerd; totaal dus 66 EUR. Uitlijnen kostte vervolgens 40 EUR per auto.
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

RRRRR_Ramon

Citaat van: Rudi op 28-06-2008 11:49:30
Kennen jullie het merk Roadstone?Heb ik nu op reserve gelegd,90€ incl dat is een mooie prijs ;D

Hij gooit ze om alle auto's ook met 300 of meer pk's en ze zijn allemaal tevreden.Ga ze toch een keer proberen denk ik als deze Michelins af zijn.Slijtage is toch hetzelfde denk ik,deze zitten er 30K op ongeveer.

Met vrachtwagenbanden maakt het meer verschil volgens mij...wat voor merk je er om gooit...

Ik denk ook wel eens aan iets anders dan de gerenommeerde merken. Gezien de prijsverschillen kun je wel 2 setjes van een "exotisch" merk doen tegenover de A-merken.

Neem nu >>DEZE << Ze zijn ook rond en zwart en kosten een prikkie.  ::)  Ik ben geen racer of iemand die constant de grenzen opzoekt. Ik heb wel voor de versterkte band met 91 gekozen, de diesel is toch vrij zwaar op vooras en wordt zeker in de vakantie redelijk zwaar beladen.

Misschien dat ik het maar eens doe wanneer de Michelins echt af zijn. Voor rond de 320 euro ben ik dan klaar met montage.

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Yackall

Citaat van: Misha op 06-06-2008 19:35:11
conti  is ok, michelin is ok.
Dunlop zal wat harder slijten.

Conti en Michelin inderdaad 'ok'....Bridgestone en Pirelli komen beter uit de testen. De laatste 3 jaar bij de ADAC-test steeds een Pirelli bij 'besonders empfehlenswert'....en dat is overigens één van mijn persoonlijke criteria. Gewoon 'empfehlenswert' vind ik niet genoeg. En Pirelli maakt (in tegenstelling tot hun reputatie) ook erg stille banden. De P-Zero Nero zit sinds oktober onder onze Saab 900 Cabrio en hij is echt stil. Naast een uitstekende grip op nat en droog en goed rijgedrag plus stabiliteit. Rolweerstand en slijtage zijn niet echt selectie-criteria. Weegt voor mij veel minder zwaar dan grip, rijgedrag, remweg, aquaplaning. Er wordt vaak geroepen dat Michelin's 10% langer mee gaan. Geloof ik best, maar aangezien ze 20% duurder zijn....

De enige reden dat het overigens niet de Potenza is geworden, die op alle fronten gelijk is aan de Pirelli, is ook de prijs. Ze zijn erg duur.

Dus vanaf morgen 4 P-Zero Nero's onder de T-5R. :)

Aanvulling: niet de P-Zero Asymetrico's nemen van Pirelli; een band voor 'gekken' op droog (niet van de weg af te krijgen), maar schieten serieus tekort op nat.

thuur

Kent iemand de Spector Z100?

Prijstechnisch interessant en het profiel kan aardig wat water verwerken. Slijtage 320 en tractie AA.

Ik heb er nog nooit van gehoord..

Gr ???

Rudi

Citaat van: RRRRR_Ramon op 05-07-2008 15:31:18
Citaat van: Rudi op 28-06-2008 11:49:30

Ik denk ook wel eens aan iets anders dan de gerenommeerde merken. Gezien de prijsverschillen kun je wel 2 setjes van een "exotisch" merk doen tegenover de A-merken.

Neem nu >>DEZE << Ze zijn ook rond en zwart en kosten een prikkie.  ::)  Ik ben geen racer of iemand die constant de grenzen opzoekt. Ik heb wel voor de versterkte band met 91 gekozen, de diesel is toch vrij zwaar op vooras en wordt zeker in de vakantie redelijk zwaar beladen.

Misschien dat ik het maar eens doe wanneer de Michelins echt af zijn. Voor rond de 320 euro ben ik dan klaar met montage.

Toch ga ik voor Dunlop of Pirelli denk ik als deze af zijn,rij toch geregeld boven de 160 zeg maar...heb liever wat zekerheid,ook al beweert deze verkoper dat het niet nodig is.Ik zit met de ervaringen met vrachtwagenbanden,al die exotische merken is een drama...veel in elk geval.
Dr.Go-Fast...

MarcB

Ik heb er net banden van Kenda onder laten leggen 195-60-15 gekocht via banden online, kwamen als zeer goed uit de test
240 euro totaal met balanceren
Kijk maar bij de testen van banden on-line
Er zijn trouwens niet echt slechte banden meer behalve de recover banden

V70geRwin

Citaat van: MarcB op 09-07-2008 17:27:18
Ik heb er net banden van Kenda onder laten leggen 195-60-15 gekocht via banden online, kwamen als zeer goed uit de test
240 euro totaal met balanceren
Kijk maar bij de testen van banden on-line

zoek maar eens een echte test op. hou zelf niet zo van die testresultaten op een site die zelf banden verkoopt....

-D©©©L-

Citaat van: MarcB op 09-07-2008 17:27:18

U zei:eusa_think: ::)

Domaso

Vandaag onderstaande mail gekregen, dus als je nog op zoek bent...

autobandenmarkt.nl Nieuwsbrief  Nieuwsbrief

07/08

7% Jubileumskorting op alle banden - tot 16-07-2008

7 Jaar autobandenmarkt.nl - 7% jubileumkorting op alle banden - tot 16-07-2008!
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!