Welke flens?

Gestart door Mik, 18-08-2003 15:50:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johann

Citaat van: Yellow Banana II op 28-08-2003 18:08:59V70 R AWD '00 met handbak.

Doe mij er ook maar een..  ;)

Ik denk dat je de Automaat bedoeld?

Hans, (Marc,)
Jij hebt een DP met een extra verbinding net achter de turbo.
Het kan zijn dat Ferrita alleen dit stukje apart kan leveren. Je zou dan geen volledig nieuwe DP hoeven kopen.
Wat de 18T/19T/KKK discussie aan gaat.
Met een redelijk behouden opzet van de druk opbouw denk ik niet dat de turbo's elkaar veel doen.
Ik vermoed dat je op dit moment onder de 4000 toeren om en nabij de 1-1,1 bar zit en daarboven richting 1,2 gaat. Een 19T zal zich dan net zo gedragen.
Wat ik zo van Zippo z'n opzet heb meegekregen gaat de 18T ook al vroeg mooi vloeiend opspoelen.
De KKK weet ik niet hoe die zich zal gedragen maar in theorie komt het er op neer dat de 19T de beste turbo is voor als je met drukken boven de 0,9 bar gaat werken.
De 19T is dan het meest efficient, je zit dichter in z'n ideale gebied te werken. KKKzou nog beter zijn dan plus dat deze heel snel kan opspoelen.
In de praktijk valt 't allemaal wel wat mee, mede omdat ons landje blijkbaar toch een gunstig turbo klimaat heeft.
Heel grof zou je kunnen stellen dat een 18T 330 PK kan doen, een 19T 345 en een KKK 355-370.
Deze waarden zijn inclusief een goede drukopbouw vanaf ~2000 toeren.
Daar je ze allemaal gaat "afvlakken" op druk zullen de resultaten ongeveer 't zelfde zijn.

Entuscan

Ik heb eens gehoord dat volvo op de 19T is overgestapt omdat die goedkoper was dan de 18T ??? Oh ja der zou ook een mitsu 20T moeten bestaan  :o

Maar in hoeverre dit allemaal accuraat is?
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

BenC70ES

Die 20T ben k ook al tegengekomen, dacht toen op dat Subaraforum... Toen men er hier over bezig was.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Marc 0101.001

Citaat van: BenC70ES op 28-08-2003 18:44:56
CiteerJe moet dan de DP hebben voor een V70 R AWD '00 met handbak.
Op de mijne staat ook een schuine flens...

Je hebt ook een 15G en een 16T met schuine flens.

Johann

16T schuin zit op nieuwere T5's.
15G schuin heb ik nog niet gezien.
Wat die 20T betreft, volgens mij bedoel je de 20G welke dacht ik op Mitsubishi's zit.

Of Volvo uit kosten overweging is overgestapt op de 19T weet ik niet. Ik weet wel dat de 19T goedkoper was, en nog steeds is dacht ik, dan de 18T.
Zit iets van 100 euro tussen?


Entuscan

Ah nja kan ook 20g zijn
En een schuine 18T?? bestaat die nu of niet?
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Johann

Volgens mij niet maar never say never.
Het is een koud kunstje om delen te combineren.
Hybride noemen ze dat officieel.

BenC70ES

K heb een 13G dacht ik ... met een schuine flens dus  :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Johann

Het allerlaatste model R AWD met 4 traps automaat die net voor de introductie van de 5 traps 265 PK versie uit kwam schijnt een 18T met schuine flens te hebben......
Ikke nie zeker weten.

hpetak

Marc ;D,

Zitten weer die 3 Bouten los van mijn dp. KL@#$##te >:(.Zaten bij de mini meeting denk ik ook al wat los ;)De volvo-dealer verteld me dat het komt omdat het niet orgineel volvo is en dat de ruimte voor hun sleutelsetje er niet goed bij kan. Hoe kan het dan dat jullie geen enkel probleem ondervinden???
Heb jij een ide hoe ze het wel goed kunnen vastzetten.Type MOER bv?
Alvast bedank!!
Hans ;D

Entuscan

Als je ze nog eens aandraaid wat van die loctite tussen doen.
Wel de juiste (dacht de rode) die nog los gaat door hard draaien.

Voorkomt dat de bout kan lostrillen.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Johann

Citaat van: hpetak op 30-08-2003 16:01:47
Marc ;D,

Zitten weer die 3 Bouten los van mijn dp. KL@#$##te >:(.Zaten bij de mini meeting denk ik ook al wat los ;)De volvo-dealer verteld me dat het komt omdat het niet orgineel volvo is en dat de ruimte voor hun sleutelsetje er niet goed bij kan. Hoe kan het dan dat jullie geen enkel probleem ondervinden???
Heb jij een ide hoe ze het wel goed kunnen vastzetten.Type MOER bv?
Alvast bedank!!
Hans ;D

Had je ook even moeten nalopen een weekje na montage.. ;)

Eigenlijk had je er nieuwe "turbo" tapeinden en moeren op moeten zetten maar die dingen zijn iets van 4 euro per stuk of zo?
Ik heb overal dubbele moeren op zitten. Gaat goed tot op heden.

martijn.

#27
Citeer
Ik heb overal dubbele moeren op zitten. Gaat goed tot op heden.

Die gingen bij mij ook los zitten
Heb nieuwe moertjes besteld, en die ook dubbel gemonteerd

Marc 0101.001

Citaat van: hpetak op 30-08-2003 16:01:47
Marc ;D,

Zitten weer die 3 Bouten los van mijn dp. KL@#$##te >:(.Zaten bij de mini meeting denk ik ook al wat los ;)De volvo-dealer verteld me dat het komt omdat het niet orgineel volvo is en dat de ruimte voor hun sleutelsetje er niet goed bij kan. Hoe kan het dan dat jullie geen enkel probleem ondervinden???
Heb jij een ide hoe ze het wel goed kunnen vastzetten.Type MOER bv?
Alvast bedank!!
Hans ;D

Wat een goedkope smoes van jouw garage. Omdat het niet origineel Volvo is zou het los zitten? Volgens mij gaat iets pas los als men het niet goed vastzet..... Dat geven ze zelf al aan; "we kunnen er niet goed bij". Nou ja?! Dubbele moeren lijkt me inderdaad een oplossing. Alles wat wij aan uitlaten en dp's monteren blijft gewoon zitten, is er nog nooit eentje losgekomen.

Johann

Nooit eentje losgekomen lijkt mij sterk maar ja...

Ze willen wel eens los komen, meestal kort na montage dus even nalopen van de moeren is wel aan te raden.
Ook is het vaak 't tap eind welke los gaat en niet de moer.
Je zou voor montage van de DP de tapeinden goed vast in het turbine huis moeten zetten en dan de DP met de moeren er op.
Mocht een tapeind vaker los gaan zitten bestel dan even een nieuw tapeind met moer, wel voor de turbo want ze zijn van ander materiaal dan menig ander tapeind.

Bij mijn S60 ging de DP regelmatig op 1 hoek los zitten, gek genoeg doet dezelfde combinatie op de 850 niet moeilijk.