Welke flens?

Gestart door Mik, 18-08-2003 15:50:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroentjuh

Citaat van: Emiel op 02-10-2006 19:31:53
En als je de downpipe los hebt....niet in de turbo kijken.... :eusa_whistle:

Haha, kun je waarschijnlijk scheuren zien (15g's hè  :eusa_sick:;D ik kijk er binnenkort ook maar niet in  :eusa_shhh: :eusa_dance:

mehn

Citaat van: Jeroentjuh op 02-10-2006 19:34:33
Citaat van: Emiel op 02-10-2006 19:31:53
En als je de downpipe los hebt....niet in de turbo kijken.... :eusa_whistle:

Haha, kun je waarschijnlijk scheuren zien  ;D ik kijk er binnenkort ook maar niet in  :eusa_shhh: :eusa_dance:

Aha op die fiets. Het is er waarschijnlijk wel erg mooi wit ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eric

Citaat van: b0nkolok op 02-10-2006 18:56:07
Citaat van: mehn op 02-10-2006 18:47:59
Citaat van: b0nkolok op 02-10-2006 18:46:20
is een Mitsu TD04HL-18T, of niet?

Dat zal dan je V70 zijn, want jouw 850 had standaard een 15G ;)

Yep, dat is de saffron. De groene heeft een 15G

V70R automaat heeft toch een 16T??? Althans dat is mij laatst hier op het forum verteld over mijn V70R....  ???
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Jeroentjuh

Citaat van: E.Asbroek op 02-10-2006 19:39:03
Citaat van: b0nkolok op 02-10-2006 18:56:07
Citaat van: mehn op 02-10-2006 18:47:59
Citaat van: b0nkolok op 02-10-2006 18:46:20
is een Mitsu TD04HL-18T, of niet?

Dat zal dan je V70 zijn, want jouw 850 had standaard een 15G ;)

Yep, dat is de saffron. De groene heeft een 15G

V70R automaat heeft toch een 16T??? Althans dat is mij laatst hier op het forum verteld over mijn V70R....  ???

Yepz, de V70R aut. heeft een 16T en de 5bak heeft een 18T, de 265pk heb een 19T.....

elianmars

Nee. Aansluitig is conisch. Past gewoon netjes tegen elkaar aan. Klembeugel er over (die zit waarschijnlijk wel vastgeroest) en klaar.

Rayman

Citaat van: elianmars op 02-10-2006 19:50:56
Nee. Aansluitig is conisch. Past gewoon netjes tegen elkaar aan. Klembeugel er over (die zit waarschijnlijk wel vastgeroest) en klaar.

Enne...Even letten op de tapeinden...;D
Die zul je waarschijnlijk moeten vernieuwen.
Dark Side of the Force is German

elianmars

Lambda sonde zit bij de Ferrita dp iets verder dan in de standaard pijp. Bij mij was het kabeltje maar net lang genoeg.

Ludo

Citaat van: mehn op 02-10-2006 18:44:51
De 16T is er ook in 2 versies; eentje met een rechte (en vlakke) flens en eentje met een schuine (een vlakke) flens.

nee, bij de 850 enkel rechte flens.
de schuine flens is van de latere types, S/V/C70.

mehn

Citaat van: Ludo op 02-10-2006 21:35:36
Citaat van: mehn op 02-10-2006 18:44:51
De 16T is er ook in 2 versies; eentje met een rechte (en vlakke) flens en eentje met een schuine (een vlakke) flens.
nee, bij de 850 enkel rechte flens.
de schuine flens is van de latere types, S/V/C70.

Zeg ik ergens dat de 850 2 16T's heeft gehad? ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

nee, maar de vraag was welke er op de 850 van ruby zit.

Citaat van: ruby T5 op 02-10-2006 18:17:32
Hoi,ik ben hier op het forum op zoek naar het verschil
in turbo,s?
Moet dit weten voor de 3inch DP die ik wil bestellen.
De auto is voorzien van een standaart turbo (15G?)
en de auto is van 1994.

Had al iets gezien van mits TD04?
Of kan ik het simpel aan het  type plaatje zien op de turbo?
Bedankt vast.

:P  :evil:

M a r c

Citaat van: ruby T5 op 02-10-2006 19:45:46
Citaat van: Jeroentjuh op 02-10-2006 19:34:33
Citaat van: Emiel op 02-10-2006 19:31:53
En als je de downpipe los hebt....niet in de turbo kijken.... :eusa_whistle:

Haha, kun je waarschijnlijk scheuren zien (15g's hè :eusa_sick:) ;D ik kijk er binnenkort ook maar niet in  :eusa_shhh: :eusa_dance:
Als het uitlaatwiel nog maar oke is en geen scheuren aan de buitenkant komen vind ik het goed.En anders rij ik ff naar elferink en sloop er weer eentje af van een T5

Scheuren aan de binnenkant hoef je anders niet blij mee te zijn.... meestal sluit de wastegate dan niet goed meer, dus turbo haalt dan meestal zijn druk niet meer en in andere gevallen scheurt ie door tot op het koelwatergedeelte.... met een mooie mistbui (in je achteruitkijkspiegel) als gevolg  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Frans Harkema

Citaat van: ruby T5 op 02-10-2006 20:07:31
Het geluid zonder kat zou wel lekker zijn bij een beetje toeren? 

Is niet slecht, maar verwacht er geen concert van.

t5karel

laag in de toerengeeft ie wel een diepe brom,maar als je dan doortrekt is het gebrom wel weg hoor.mischien de grote demper er onder uit slopen :o
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

elianmars

#73
Citaat van: ruby T5 op 03-10-2006 19:54:40
Hoi,ik voel dat er gewoon een flens op zit zonder klem
of beugel,maar het is een plaat met 3moeren/bouten
die gewoon recht op het turbo deel  komt?zoals de foto van de 3inch DP van feritta op de site van ET.
Of is dit bij elke DP gelijk?

Klopt. Op het turbogedeelte zit de dp vast met drie moeren op draadeinden, aan het andere eind zit de pijp met een conisch gedeelte vast, waarover de beugel waar ik het over had.

Roy V70R

Citaat van: ruby T5 op 03-10-2006 21:52:16
Dus moet ik een DP voor een turbo met conisch tussen stuk
hebben....het eerste type.


Volgens mij zijn ze in het midden altijd conisch met een klem.
Het gaat om het voorste gedeelte bij de turbaansluiting zelf........maar ja,
Gewoon deze bestellen and be done with it..... :eusa_wall:

ET-TDP801 Volvo 850 T-5 en T-5R zonder katalysator   € 539,00


Greetz Roy
850 GLT - 855 T5 - V70R