Welke flens?

Gestart door Mik, 18-08-2003 15:50:14

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Het enige dat ik weet is dat je na montage van onderdelen ongeveer een week later (als alles een paar keer gebruikt is) alle moeren even na moet trekken.

Jeroentjuh

Ik wil later nog eens een 18T monteren met een catloze Ferrita, maar dan moet ik nog een downpipe met kat hebben voor de apk omdat die van de 15G niet meer past.....

Nu heb ik nog een downpipe liggen van een V70R awd uit 1998, kan ik deze dan ook gebruiken op mijn 850? Past dat? Of kan ik die flens laten omlassen op me eigen dp?

JCviggen

Ja die van de R van 98 is rechte flens...als er verder geen verschil is in de aansluiting naar de uitlaat dan past't gewoon :)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Johann

De tunnel is hetzelfde dus ik denk dat het wel gaat passen.

Jeroentjuh

Ja tis gewoon een rechte flens, maar vroeg me af of de rest veel anders is ivm awd....

Eerst maar eens ff sparen voor de turbo en dp  ;D

Eugene

waarom 18T en geen 19T? (puur als vraag)

If it's not blown, it sucks...

Jeroentjuh

Citaat van: Eugene op 27-07-2006 22:33:45
waarom 18T en geen 19T? (puur als vraag)

Omdat ik daar een originele dp voor heb liggen, 19T heb weer een schuine rechte flens....
Zijn er voor de 19T ook katloze dp's te krijgen van Ferrita?

Ludo

is een 18T flens dezelfde is als een 15G.  ???   
met m'n 16T moest ik een grotere d'r op lassen, of komt dat dan door de schuine flens?.

Jeroentjuh

Citaat van: Ludo op 27-07-2006 22:48:22
is een 18T flens dezelfde is als een 15G.  ???   
met m'n 16T moest ik een grotere d'r op lassen, of komt dat dan door de schuine flens?.

De eerste 15G's hadden een conische flens. Latere hebben een rechte flens net zoals de 16T en 18T. De 19T heb schuine rechte flens, somigge 18T en 16T's ook weer......

Ludo

wat een soepje hé.  ;D

BenC70ES

En dan heb je ook nog 13G's met schuine flens  ;D 

Buiten die 15G's met conische flens zijn ze recht tot en met '98 en vanaf '99 met schuine flens...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

RonnieDuck

Ik heb een DP van een 18T (S70R) en deze paste zonder problemen op mijn 15G. Let wel ik heb de nieuwere 15G met vaste flens!

VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

ruby T5

Hoi,ik ben hier op het forum op zoek naar het verschil
in turbo,s?
Moet dit weten voor de 3inch DP die ik wil bestellen.
De auto is voorzien van een standaart turbo (15G?)
en de auto is van 1994.
Had al iets gezien van mits TD04?
Of kan ik het simpel aan het  type plaatje zien op de turbo?
Bedankt vast.

elianmars

Aan de zijkant van de turbo zit een typeplaatje. Het is wat moeilijk te zien, omdat het een beetje weggebouwd is.
Ik kon het zien met behulp van een spiegeltje.
Dat kun je dus eens proberen.

Als ik het goed heb, zijn de flenzen bij de 15G altijd hetzelfde. Van de 16T zijn er twee verschillende flenzen, een schuine en een rechte (correct me if I'm wrong).

RonnieDuck

De 15G kent twee types, 1 met losse flens en 1 met vaste. De vaste zaten op de latere types.

Op de site van Johann staat volgens mij een lijste of linkje naar de verschillende turbo's.

Mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid