Welke flens?

Gestart door Mik, 18-08-2003 15:50:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Als je clublid bent, krijg je nog korting, hè  ;)

elianmars



Boven orgineel, onder de Ferrita.

elianmars

Citaat van: ruby T5 op 03-10-2006 22:24:22
Weet het nummer niet?

Nummer staat op de zijkant van de doos.

Roy V70R

#78
Citaat van: ruby T5 op 03-10-2006 22:24:22
Met DP zonder kat is het deel wat normaal kat is dan gewoon stuk pijp neem ik aan?

Moet ik het ding maar eens gaan bestellen dacht ik zo  :eusa_dance:


Klopt...is gewoon èèn rechte pijp. (Zie foto van Marcel,die iets sneller met posten was)
Bestel `m maar, want het is een wereld van verschil :eusa_dance:
Alleen het geluid al....... :evil: :evil: :evil:
850 GLT - 855 T5 - V70R

Johann

Denk dat het foute type straks binnen komt... :eusa_pray:

mehn

Citaat van: Johann op 03-10-2006 22:39:32
Denk dat het foute type straks binnen komt... :eusa_pray:

Op de foto staat iig niet het type dat ie nodig heeft ;)
Het nummer van ET lijkt me wel de juiste aan de omschrijving te zien.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ramon

Hieronder een foto van mijn 1994 T5 automaat.
Is dit een 15 G met (rechte) losse flens?

Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Emiel


Ramon

#83
Hoi Emiel,

15 G met rechte konische flens dus ???

Als ik voor deze turbo een 3 inch dp koop, kan ik die dan niet gebruiken bij een (latere) upgrade naar een 18 T?   

(of past een 18T wel in hetzelfde slakkenhuis??)

(Mogelijk wel vaker gevraagd maar zoeken gaat niet zo geweldig ......  ;))

Ramon ;D
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

mehn

Citaat van: TAXI DRIVER op 01-11-2007 19:26:08
15 G met rechte konische flens dus ???

Ja.

Citaat van: TAXI DRIVER op 01-11-2007 19:26:08
Als ik voor deze turbo een 3 inch dp koop, kan ik die dan niet gebruiken bij een (latere) upgrade naar een 18 T?   

Nee.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Turbo-Geek

Dat is het vervelende van die Volvo turbo's ... Je zal dus of moeten gaan lassen bij een latere upgrade of hem zien te verkopen en een andere kopen.
Zit met hetzelfde probleem en heb besloten de DP nu ff voor gezien te houden en de juiste te kopen als de grotere turbo erop gaat.
Voorlopig nog ff uitzingen met de fabrieks dp  :eusa_whistle:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Rick.

Citaat van: Turbo-Geek op 01-11-2007 19:49:49
Dat is het vervelende van die Volvo turbo's ... Je zal dus of moeten gaan lassen bij een latere upgrade of hem zien te verkopen en een andere kopen.
Zit met hetzelfde probleem en heb besloten de DP nu ff voor gezien te houden en de juiste te kopen als de grotere turbo erop gaat.
Voorlopig nog ff uitzingen met de fabrieks dp  :eusa_whistle:

Dit had ik ook al met mezelf afgesproken. M'n turbo heeft er nu  235.000km op zitten, dus zal z'n langste tijd wel hebben gehad, ga maar sparen voor een andere turbo met bijpassende DP.
Don't waste your time always searching for those wasted years.

Turbo-Geek

#87
Ik weet niet wat de ruimte is tussen een Angled 3" DP  (18T/19T) en de 15G conisch.
Kan me voorstellen dat als er genoeg ruimte zou zijn men een verloop kon lassen waarbij je dus een Flens zou hebben die op de conische 15G past en netjes verloopt (onder een hoek) naar een flens die je op de schuine 18T/19T vind.

Zou ideaal zijn maar ik betwijfel of daar ruimte voor is, kan het me nauwelijks voorstellen.


Wellicht een idee om te kijken hoeveel 3" DP (met kat) liefhebbers er zijn die plannen hebben voor iets dergelijks binnen 'pak em beet' 6 maanden. Mischien leuk voor een GB ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Eugene

Citaat van: Turbo-Geek op 01-11-2007 23:33:30
Ik weet niet wat de ruimte is tussen een Angled 3" DP  (18T/19T) en de 15G conisch.
Kan me voorstellen dat als er genoeg ruimte zou zijn men een verloop kon lassen waarbij je dus een Flens zou hebben die op de conische 15G past en netjes verloopt (onder een hoek) naar een flens die je op de schuine 18T/19T vind.

Rechte flens en schuine flens DP hebben een compleet andere 1e bocht.

If it's not blown, it sucks...

Hylco

de 13G is al een paar keer opgerakeld, maar wat zit er nou precies? Ik heb een MY '98 2.5t, volgens mij met 13G met een rechte flens (voor zover ik kan voelen onder het hitteschild) gaat hier nou de zelfde DP op als iedere andere rechte flens?