Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: DopdeDouwer op 10-06-2008 00:50:31
Waarmee heb je het leer schoon gemaakt, ook met de hier genoemde coctail?

Ik moet namelijk nog wat skai schoonmaken van mijn 144 deur.
De deurpanelen zijn ook van kunststof he, daar heb ik bovenstaande mix voor gebruikt.
Natuurlijk wel daarna een paar keer goed afnemen met een natte lap.

Robert Haven

Wat een verschil! Mooi die foto's van voor en na. Ga vooral zo door Marco dan heb je er een trouwe topiclezer bij!

-D©©©L-

#122
Laatste dagen niet bijster veel gedaan aan de 422R, beetje druk met werk enzo.
Op zich ook niet zo erg, want hij moest gewoon even buiten staan in de zon, wind en de regen zonder de deurstrips.
Dat is de makkelijkste manier om een groot deel van de nog achtergebleven rook en parfum geur eruit te krijgen. Gelukkig hadden we de laatste dagen genoeg van alle 3.
Door de montage gaten van de ontbrekende deurstrips waait het namelijk lekker door, de zon en wat vocht van de regen (nee, het lekt niet door) doen de rest.

vanavond mij hoofd eens in de wagen gestoken, en ja hoor. Een stuk frisser ! Het schoonmaken van de resterende deurpanelen en het dashboard samen met het wisselen van de vloerbekleding en de hemelbekleding mag het klusje afmaken.

Komende dagen maar eens op zoek naar een nette,  orginele, MY94-96 850 sedan trekhaak, verder zoeken naar het binnenverlichting probleem en zeker 1 deurpaneel netjes maken.   

-D©©©L-

#123
Citaat van: -D©©©L- op 13-06-2008 00:06:14
...
Komende dagen maar eens op zoek naar een nette,  orginele, MY94-96 850 sedan trekhaak, verder zoeken ...

Navraag bij de dealer en demontage bedrijven leerde dat ik er net zo goed gewoon een splinternieuwe originele trekhaak onder kan zetten in plaats van een oude haak helemaal opknappen. De prijs viel mij alleszins mee. Ook het zelf maken van een 13polige kabelset kan echt niet uit; een complete, originele, 13 polige aansluitset is erg goed van kwaliteit en heeft alle extra relais etc. incluis. Bij "zelf bakken" met gelijkwaardige materialen kan ik er hooguit 20 euro op "verdienen" (maar ben wel 4 uur langer bezig ::)).

Ergo:

1 x 9134937 (Vaste trekhaak 854) - Besteld
1 x 9124950 (13 polige aansluitset) - Besteld

KMvrtr

Je laat er weer eens geen gras op/over groeien Marco! :)

elianmars


-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 14-06-2008 00:34:42
Citaat van: -D©©©L- op 09-06-2008 23:20:38
Ook komen de alarm leds in de deur.

Zoals bij VW?
Daar gaat het wel wat van weg hebben denk ik. Moet wel echt mooi en stijlvol worden.

-D©©©L-

#127

Ronbroek


854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

elianmars

Wat glimt de rode toch mooi!  :eusa_drool:

-D©©©L-

#130
Vandaag lekker bezig geweest met de 422R en wat hulp geboden bij een klusje aan een 130GLT.

Het deurpaneel linksachter stond op het programma om perfect schoon te maken, en het zoeken naar een raar rammeltje in die deur.
Zoals vaker voorkomt gaat dit soort klusje op papier heel makkelijk totdat je de boel loshaalt en eens goed gaat kijken.
Goed, deurpaneel schoonmaken... niet moeilijk.

Het deurpaneel LA zoals ik begon:




Op de operatietafel:





Ik mag dit soort klusjes graag buiten doen, gewoon lekker in de frisse lucht en met veel licht erbij.
Dat heeft wel eens een nadeeltje (tijd voor koffiepauze  ;D):




Omdat ik het paneel toch nog even goed moest naspoelen, om schoonmaak middel resten te verwijderen  ;D :eusa_whistle: :




Het eindresultaat:




Onderweg kwam ik weer een aantal dingetjes tegen. Niks bijzonders, gewoon 850  ;D
Natuurlijk liet ik een clip onderin de deur vallen waardoor de kunststof blokken eruit mochten, altijd fijn.  :-X
Natuurlijk hielt ik een schoef en een stukje kunststof over na de boel dicht geschroefd te hebben => nog een keer los  :eusa_wall:  ;D

Gescheurd kunststof van de tweeter in achterdeur luidspreker chassis:



En een slot dat "niet fijn" wilde. Blokkeerde verder niet ofzo, maar liep gewoon niet lekker.
Een beetje frutselen later zat ie in de bankschoef. Oorzaak van het slecht lopen: Overmatig (ver)smeren met vet en dan ook nog de verkeerde soort.
Lekker dichtgekoekt dus. Nauwelijks verbazend, ik heb al heel wat onbenullige klodders smeervet van de wagen afgehaald. Alles wat je aanpakte qua bewegende delen resulteerde in vette klauwen en als je pech had vette werk kleding (=omkleden bij zo'n soort interieur).  :eusa_snooty:

Het slotmechanisme in versmeerde toestand (om het demonteren geen smeerboel te laten worden is 50% van de drek al weg op de foto ::) ):





Een beetje borstelen en een halve bus remmenreiniger later + keramisch vet op de plaatsen waar het nodig is:



De microswitch zat echt helemaal volgebaggerd met vet, zoveel dat het ook doorgedrongen was tot de contacten.
Om die reden maakte hij meestal slecht contact. Dat is dus de oorzaak van de binnenverlichting die bleef branden.
Schoonmaken met remmenreiniger gaf iets verbetering, maar niet 100% afdoende. De boel mag dus nog een keer los om dit te fixen.
De tweeter moet ook nog even een keer een operatie ondergaan. Eerst maar eens uitzoeken hoe het kan dat er een 4 Ohm luidspreker op die plek zit (hoort een 8 ohm versie te zijn).

-D©©©L-

#131
Dilemma  :eusa_think::




elianmars

Donkere rooster steekt veel mooier af.
Om de één of andere reden ziet het hele deurpaneel er veel frisser uit.

Vertigo

Donker
past mooi in de lijn met de zwarte deuropener en de zwarte ventilatieroosters in het dashboard.
Maar dan wel alle speaker kapjes donker graag.


Maar als ik dit zo zie, moet ik mijn interieur ook weer eens grondiger reinigen dan gebruikelijk. ::)

thuur

Het donker oogt 'meer standaard' t.o.v. het exclusievere lichte IMHO.


Gr ;)