Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vertigo

Citaat van: elianmars op 31-05-2008 10:40:14
Ligt dat reservewiel er nou nog steeds onder?  :eusa_think:

Nee dat ligt er niet meer onder, dat zit inmiddels gemonteerd aan de linker voorkant... Dat zie je toch wel op de foto :P

elianmars

Citaat van: Vertigo op 31-05-2008 10:42:04
Citaat van: elianmars op 31-05-2008 10:40:14
Ligt dat reservewiel er nou nog steeds onder?  :eusa_think:

Nee dat ligt er niet meer onder, dat zit inmiddels gemonteerd aan de linker voorkant... Dat zie je toch wel op de foto :P

Goeiemorgen, Jens  ;D

@Marco, hoe dan ook, als ik die twee foto's zie, zou ik bijna jaloers worden, hoor!  :eusa_drool:

-D©©©L-

#77
Citaat van: elianmars op 31-05-2008 10:40:14
Ligt dat reservewiel er nou nog steeds onder?  :eusa_think:

Ik moet de wielen er nog een paar keer onder weg hebben, met oud (opel !!) staal met een totaal foute ET waarde hoef ik niet zo voorzichtig te zijn.
Banden zijn gevaarlijk beschadigd in de wang, dat zag ik pas toen we uit België weer "thuis" waren.
Vanmiddag gaan de 4 winterbanden van de 10V eronder, da's helemaal geen gezicht; 185/65R15  ;D

De 5 volans mogen een opknap beurtje ontvangen... dejavue   :)

Volvo Felipe

Wat ga het volgende zijn ?

Was deze wagen geen 110% in orde !!!! ( volgens Lipton )

Zo te zien niet want er moet vanalles aan vervangen worden....

-D©©©L-

Citaat van: Volvo Felipe op 31-05-2008 18:22:22
Wat ga het volgende zijn ? Was deze wagen geen 110% in orde !!!! ( volgens Lipton )
Zo te zien niet want er moet vanalles aan vervangen worden....

Je hebt de wagen al eens vaker van dichtbij gezien Felipe. Denk dat je dus wel een inschatting kan maken van wat er nog komen gaat.  ;)
Heb jij nog een deel historie van deze wagen in de archieven ? (schadewerk en degelijke). Altijd leuk om de boel tot in de puntjes compleet te hebben.

-D©©©L-

#80
Na een 609R klusje de 422R maar eens binnen gezet.

Ik had de remmerij achter nog niet los gehad, dus dat mocht eerst even. De schijven zijn af; 7,5 mm aan beide zijden. Die mogen dus "op het lijstje".
De blokken zijn 70% maar voor die paar euro zet ik op nieuwe schijven ook nieuwe blokken. Heb aan 1 kant de klauw los gehad, de boel zat helemaal dichtgekoekt met remstof. Een kwartiertje krabben en schoonspuiten later kon de de met veel moeite gedemonteerde blokken er weer ruim passend in terug.

Verder niet zoveel gedaan vandaag. Enkel nog wat inspectie.


De anti steenslag coating was op de belangrijste punten in de achterste wielkasten aardig verdwenen:





Ik heb de boel dus schoongemaakt en voorzien van 2 verse laagjes underbody coating, foto's volgen nog als de boel klaar is. Er moet namelijk nog aan de wagen gespoten worden en ik gebruik de laatste laag coating om overspray weg te werken.  ;D  
De ophang punten van de achteras hebben nog wat nadere inspectie en zorg nodig (al kan dit nog heel lang goedgaan):





Om een betere indruk te krijgen van de staat van de lak zal ik deze eerst eens een keer polijsten. Een beetje kaalmaken dus, dan kan ik straks lekker doorwerken met de machine:







En, zoals te zien op de foto's: De winterbandjes er voor voorlopig onder. Ondanks de veel kleinere maat is het uitzicht op 4 gelijke wielen een stuk beter dan alleen aan de voorzijde twee oude opel velgen. Lijkt wel een pauperbak zo.  ;)  

Jans Duiven

Proficiat? met je aankoop Marco,
Zo zie je maar dat 110% in orde behoorlijk relatief kan zijn  ;D

Hoe staat de R er motorisch voor?
Turbootje en compressie nog in orde?

Succes met je project ZuiderbuuR   :eusa_clap:

Hans

-D©©©L-

#82
Citaat van: Hans Duiven op 31-05-2008 21:08:44
Proficiat? met je aankoop Marco,
Zo zie je maar dat 110% in orde behoorlijk relatief kan zijn  ;D

Hoe staat de R er motorisch voor?
Turbootje en compressie nog in orde?

Succes met je project ZuiderbuuR   :eusa_clap:

Hans

Motorisch staat ie er redelijk goed bij. Turbootje is nog goed, al kom ik soms wel verbazende dingen tegen:



De logische verklaring waarom er zoveel vermogens winst leek te zijn na het plaatsen van de MY 1993 intercooler slangen.   ;)


Volvo Felipe

Volgens mij komt Marco nog wel wat tegen, wat niet juist is


elianmars

#84
Citaat van: lipton
Hij is vorige week op onderhoud geweest, en ik heb de carter enzovoort laten bekijken omdat ik vond dat hij niet echt zen volle vermogen gaf.

Vast en zeker door deze monteur na laten kijken:



:eusa_whistle:

Jans Duiven

Citaat van: -D©©©L- op 31-05-2008 22:45:04
Citaat van: Hans Duiven op 31-05-2008 21:08:44
Proficiat? met je aankoop Marco,
Zo zie je maar dat 110% in orde behoorlijk relatief kan zijn  ;D

Hoe staat de R er motorisch voor?
Turbootje en compressie nog in orde?

Succes met je project ZuiderbuuR   :eusa_clap:

Hans

Motorisch staat ie er redelijk goed bij. Turbootje is nog goed, al kom ik soms wel verbazende dingen tegen:



De logische verklaring waarom er zoveel vermogens winst leek te zijn na het plaatsen van de MY 1993 intercooler slangen.   ;)



Okay...,

"Ach het is maar een slangetje" zei de gasteroenteroloog en drukte ff flink door ...  ;D

-D©©©L-

#86
Na een rustige zondag morgen met een lekker ontbijtje/brunch en een heerlijke kop koffie in het zonnetje rustig de spullen bij elkaar gepakt om verder te gaan met het poetsen van "de blauwe" (of is ie groen ?). Vandaag staat de linker zijwand en de motorkap op het programma.



Bij de auto aangekomen wil ik deze opendoen. Ik verwacht de gebruikelijke, redelijk duidelijke "KKlik" van de centrale portier vergrendeling. Niet dus, accu leeg.  ::)
Afijn gestart met een andere accu en op de plek gereden. De lader er aan gehangen en op zoek naar de oorzaak. Kennelijk ergens een microswitch niet frips, want met alles dicht gaat ie niet uit. To-do dus (en intussen lekker aan de lader laten hangen).Goed, na deze valse start...  

Auto gewassen en snel naar binnen gezet, de zon was inmiddels terug. Na afdrogen op de krik gezet zodat ik er makkelijk bij kan:




close-up van deur linksachter:




Na het met "clay" verwijderen van de hars, teer en anders zaken die na het wassen nog op de lak zaten. De polijstmachine er maar eens op gezet met de fijnste polish die ik in huis heb (de paarse van Eenzet). Het begint al ergens op te lijken:




Beetje uitzoomen:




Goed, verder met de motorkap.
Na het zorgvuldig wassen blijft er vaak veel rommel achter op de lak. De oorzaak is meestal wel duidelijk: wasstraten en de vloeibare wax die men daar gebruikt.
Een wasstraat wast niet 100% schoon, het achtergebleven residue wordt keer op keer gestapeld (lasagne effect) met de vloeibare was (ook wel "hotwax"). Om dit er makkelijk af te halen gebruik ik soms een paardemiddel waar je voorzichtig mee om moet gaan op de lak: Thinner. (u is gewaarschuwd !) Ook de lak uit lakstiften lost op als sneeuw voor de zon ! Het wil ook wel met clay, maar deze is met dergelijk vlakken al snel verzadigd als ik niet vooraf afneem. Dit is wat er dan nog vanaf komt (voor de clay en polish):




Dezelfde clay en polijst behandeling achter de rug:




Ik ben niet ontevreden  8), een foto zonder enige kleurcorrectie of filtering (wel even iets gedraaid) in het avond zonnetje:








elianmars


robbie409

Misschien moet ik de zoekfunctie gebruiken (heb ik gedaan, niet gevonden).

Hoe haal je die zijstootstrippen eraf?

En er later weer netjes op...

-D©©©L-

#89
Citaat van: robbie409 op 02-06-2008 19:05:23
Misschien moet ik de zoekfunctie gebruiken (heb ik gedaan, niet gevonden).

Hoe haal je die zijstootstrippen eraf?

En er later weer netjes op...

Kapje verwijderen en schroefje eruit draaien (torx), niet mopperen als ie valt.  ;)




Gelukkig zijn de schroefjes los te bestellen onder part no: 977164. Het kan zijn dat ze per 10 gaan.
Daarna de strip naar voren schuiven. Het kan zijn dat er een stukje dubbelzijdig tape tussen zit op het voorste uiteinde. Als je pech hebt (zoals ik) dan zitten er onnodig dikke klodders kit tussen. Mocht je de strip op het voorscherm er ook af willen halen, bestel dan nieuwe clips mee (part no: 6806505). De oude gaan gegarandeerd stuk bij demontage. Je trekt deze er namelijk gewoon vanaf.