Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

robbie409

Dank je wel !!

Die torx had ik geheid gemist en dan was het een gevalletje kapot maken geworden...

-D©©©L-

#91
De onderdelen komen stukje bij beetje binnen:

RVS/Teflon remslangen op lengte voor gebruik met 302mm brackets & schijven:




-D©©©L-


BartusKN

Euhm Marco?? werk jij ook nog gewoon of heb je een rijke/werkende vrouw in huis ??  :o :o

Kan niet wachten op de volgende update.


-D©©©L-

Citaat van: BartusKN op 07-06-2008 20:24:03
Euhm Marco?? werk jij ook nog gewoon of heb je een rijke/werkende vrouw in huis ??  :o :o

Kan niet wachten op de volgende update.
Hehe, werken kost wel redelijk veel vrije tijd helaas. Moet echter wel gebeuren.
Vandaag (zaterdag) even een boodschappenlijstje afgewerkt bij een demontage bedrijf.

-D©©©L-

De 422R wordt tegelijkertijd met een gedegen stage 0 voorzien van wat toebehoren waardoor er (na software aanpassing) iets meer vermogen beschikbaar is.

Dit is ongeveer het plan:


  • 6e Lpi injector
  • Ander uitlaat spruitstuk, een zgn. "Japanifold"
  • Een 16T turbo met haakse flens
  • Een voorpijp met een iets grotere diameter (3")
  • Een dikkere intercooler; ook in de zomer met airco aan en extra AT-bak koeler ervoor nog een beetje vermogen overhouden

Helemaal niks speciaals dus, dit is al vele malen eerder gedaan. (toch ?)
Het idee is om de zaak wel heel te houden, ik ga er immers weer gewoon 40.000 km per jaar mee rijden.
Om die reden zal het hele zaakie begrenst moeten worden tot een door de LPi installatie bepaald maximaal vermogen en een door de AT bak bepaald maximaal koppel (waarbij hij nog lekker schakelt en niet te warm loopt). Meten = weten in dit geval.

In een later stadium wil ik er nog graag een andere eindpijp onder hebben. Een L+R systeem staat wel heel mooi, maar is niet pasklaar leverbaar in een vol RVS uitvoering.  :-\
Moet nog maar eens goed met mijzelf overleggen of ik een RVS maatwerk ding eronder kan laten maken. Ik kan veel zelf, maar tig lassen zit (nog) niet in dat pakket. Anders wist ik het wel. Uitlaat specialisten als EPS in hoogezand geven prijzen af van rond de 1200 euro voor een L+R catback.  :eusa_think:

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 08-06-2008 12:02:37
..Het idee is om de zaak wel heel te houden, ik ga er immers weer gewoon 40.000 km per jaar mee rijden.
..

En de 'rooie' dan?


Gr :eusa_eh:

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 08-06-2008 12:20:15
Citaat van: -D©©©L- op 08-06-2008 12:02:37
..Het idee is om de zaak wel heel te houden, ik ga er immers weer gewoon 40.000 km per jaar mee rijden.
..

En de 'rooie' dan?


Gr :eusa_eh:

Die blijft ook gewoon rijden; mijn ega zal voornamelijk daarmee gaan sturen (30.000 km per jaar).
De 2.5 10V G3 aut. gaat eruit. 

Enno

Maar zo te lezen eerst de R op orde maken.....

-D©©©L-

#99
Hoewel ze mooi schoon zijn, ga ik de matten op de vloer wel vervangen. waarom ? nou...

Linksvoor:


Rechtsvoor:


Nog een beetje vies, maar wel heel. De gisteren bemachtigde vervangers:


Van de week wil ik eens langs een stomerij om te vragen wat reinigen + vuilafstotend maken gaat kosten. Vast niet de hoofdprijs. (iemand ervaring ?)


-D©©©L-

#100
Citaat van: -D©©©L- op 29-05-2008 17:54:00
Sommige ding gaan nou eenmaal gewoon stuk door normaal gebruik. Aandrijfas hoezen zijn van die dingen.

Linker kant:



Even graven in mijn geheugen en de zoek machine van het forum:

Citaat van: 850 T5 Freak op 11-04-2007 23:37:45...

Heb vanmiddag 4 GKN hoezen bestelt.
...

De ashoezen lagen al eventjes klaar, gisteren even afgehaald:




-D©©©L-

#101
De linker buitenspiegel heeft een flinke dreun gehad, zoals ik al eerder meldde.

Hij is behoorlijk krom (zie ruimte boven het scharnierpunt):


Er is maar 1 oplossing voor die duurzaam is;
vervangen door een andere:


...en omdat ik ook met de rechter nog wat moet knooien (bedrading), die ook maar meegenomen:


Overigens lagen er maar 2 linker buitenspiegels en wel 25 rechtse.  ;D

-D©©©L-

#102
Ohne Worte  ;) :


Helaas was er alleen een linker koplampruitenwissermotormechniek beschikbaar:

-D©©©L-

#103
In het deurpaneel rechtsvoor zitten zo hier en daar van dit soort gaatjes:


Links is het paneel netter, maar mist er een knullig klein stukje kunststof. Je ziet dat echter elke keer dat je in en uitstapt.:


De kunststof delen links en rechts zijn gelijk, dus met 1 rechter voorpaneel kan ik ze beide netjes maken.
Een beetje smoezelig (wel schoon te maken) en in ieder geval heel:




-D©©©L-

#104
De ruit linksvoor heeft behoorlijk heftige krasschade door het gevalletje "spiegel".
Alle kleine witte dingetjes zijn ook diepe krasjes (vermoedelijk door spiegel splinters):


Probeer in nederland maar eens een nette, gebruikte, linker voorruit te vinden van ongeveer het bouwjaar van de auto -en- zonder ingegraveerd kenteken. Dat was niet eenvoudig, maar is wel gelukt ! :eusa_dance:
Ook heb ik een vervanger voor het gesneuvelde raamrubber gevonden, samen op de foto: