Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 30-04-2009 00:33:38
Zit je knipper of koplampstrip R (voor de kijkers L) niet helemaal lekker?


Gr 8)

De strip zit scheef, heb ergens een nieuw clipje liggen... maar waar ook al weer.  :eusa_wall:

Richard850

Prachtige wagen, lampen onderin de bumper vindt ik nog wel leuk, alleen die voor bij de gril vindt ik nix.

Maarja, meningen verschillen gelukkig, als jij het mooi vindt, gewoon laten zitten!


Jeff

Toch zou ik kijken of er niet een mogelijkheid bestaat om de lampen in de grill in te bouwen. Dat staat denk ik veel beter als nu. :eusa_think:
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

fbm

Citaat van: Richard850 op 01-05-2009 11:55:05
Prachtige wagen, lampen onderin de bumper vindt ik nog wel leuk, alleen die voor bij de gril vindt ik nix.

Dit heb ik nou juist weer andersom!  :eusa_shifty:




Marco: Er komt toch geen camera in, toch?  :eusa_eh:

-D©©©L-

Citaat van: fbm op 01-05-2009 20:59:40
Citaat van: Richard850 op 01-05-2009 11:55:05
Prachtige wagen, lampen onderin de bumper vindt ik nog wel leuk, alleen die voor bij de gril vindt ik nix.

Dit heb ik nou juist weer andersom!  :eusa_shifty:




Marco: Er komt toch geen camera in, toch?  :eusa_eh:

Nee ?   :eusa_think:

BenC70ES

Ik hoop dat je zoiets die C70 niet gaat aandoen!  :eusa_hand:

Overkill!

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elmarconi

Citaat van: -D©©©L- op 30-04-2009 01:17:40
Citaat van: thuur op 30-04-2009 00:33:38
Zit je knipper of koplampstrip R (voor de kijkers L) niet helemaal lekker?

De strip zit scheef, heb ergens een nieuw clipje liggen... maar waar ook al weer.  :eusa_wall:

Lijkt mij dat de lampunit R iets scheef hangt. Zal wel optische flessentrekkerij zijn...
--
Autogas Inside . . .

daytonawim

Citaat van: Jeff op 01-05-2009 18:27:16
Toch zou ik kijken of er niet een mogelijkheid bestaat om de lampen in de grill in te bouwen. Dat staat denk ik veel beter als nu. :eusa_think:
Gelukkig kosten die XC grilletjes geen drol  :eusa_snooty: :eusa_snooty:, dus een expiriment zou leuk zijn.  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Maar de onderste lampen staan niet onaardig  ;D

-D©©©L-

Vandaag maar eens een paar uur besteed aan het inbouwen van diverse elektronica.

De CV zit er nu op een nette manier in. Zoals ik in dit topic al schreef:
Citaat van: -D©©©L- op 03-05-2009 22:37:23
...
De "Unlock" signalen voor de beide portiersloten en de achterklep zijn ieder apart uitgevoerd naar de CV unit. De "Lock" is wel gezamelijk.
De CV wil voor het sluiten niet alleen een puls zien op de "Lock" aansluiting, maar ook minimaal 1 afwezig "Unlock" signaal. Dit is een soort controle functie, een deurschakelaar kan immers maar 1 status tegelijk hebben. Denk hierbij aan een aanrijding waarbij er kortsluiting ontstaat, door deze voorwaardelijke schakeling zal een CV makkelijker ontgrendeld kunnen worden.

Het "domweg" parallel schakelen van de afstandsbediening module aan 1 van de deurschakelaars gaat dus niet werken qua "Lock" functie. Er moet een extra relais toegevoegd worden welke de "Unlock" onderbreekt terwijl er een "lock" signaal gegeven wordt. Dan gaat het zonder problemen.
:)
...
Ging het niet meteen van een leien dakje. Ik las al over een andere manier van aansluiten (rechstreeks op de motoren, parallel aan de bestaande sturing), maar dat leek me toch niet zo'n goed plan. De motoren worden nl. aangestuurd volgens de "brugschakeling" methode, en twee daarvan parallel zetten geeft een kans op een mooi vuurwerk  :eusa_naughty: als beide systemen "tegen elkaar in" gaan werken. On die reden wilde ik het perse doen via de ingangen van het bestaande CV relais.  :)

Omdat ik voor de AB ook aansluitingen op de knippers moest maken, heb ik meteen de draden voor de spiegelknippers maar meegelegd. Deze bedrading wilde ik graag "netjes" in de stekker hebben, dus moest ik contacten bijplaatsen. De donor contacten komen uit een engelse V70R  ;D




Maar voordat er ook maar 1 stekker aangesloten wordt, eerst documenteren wat er gedaan gaat worden. Ook erg prettig als ik over twee jaar een keer mag storing zoeken ofzo...  ::)
(klik voor hi-res)


Hier de rechter A-stijl stekker van de 422R met een deel van de extra contacten.
(klik voor hi-res)


Het afwerken van de draden in de deuren wil ik komende week doen.

Ook heb ik de parkeer sensoren nu eindelijk defintief aangesloten, en ik moet zeggen: het werkt allemaal boven verwachting.  :eusa_clap: Ook de bekabeling en de GPS antenne van de ritregistratie en een deel van de GSM carkit (good-old Nokia "cark 91") zit er nu netjes is. en natuurlijk een paar extra aansluitingen gemaakt voor toekomstige accessoires (vaste en geschakelde + enzo). Al met al best veel werk om het rammelvrij in het dash te krijgen.

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 03-05-2009 23:43:05
De donor contacten komen uit een engelse V70R  ;D



Ah, dáár had je de stekker voor nodig  ;D

big ben

.............hij gaat maar door.............. 8)

-D©©©L-

Citaat van: big ben op 05-05-2009 06:34:14
.............hij gaat maar door.............. 8)

Yup.  ;D

Aan het wensen(todo) lijstje toegevoegd; Airco service. (leeghalen, filter/droger & expansie klep vervangen, afdichtingen vervangen, afpersen, vacumeren en vullen.)

ief

Marco, wat ga je nu doen als de 422 zometeen klaar is?
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

viking_in_shorts

hahaha ..... leuk grapje  ;D


...   Klaar ...

Jans Duiven