Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

pwassink

Citaat van: elmarconi op 03-01-2010 15:48:16
Citaat van: -D©©©L- op 03-01-2010 00:22:36
Dat doekje is gedrenkt in speciaal geweid vet, dat houd dus QRM buiten en voorkomt EMC problemen.

QRM vereiste even wat googlen...  ;D

Dan had jij geen radio als hobby blijkbaar ..  :D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

elmarconi

Nee, inderdaad niet. Maar ik kan me desondanks aardig redden.  ;D
--
Autogas Inside . . .

-D©©©L-

Ik had eigenlijk vandaag een ander stuurhuis willen monteren, maar die laat nog even op zich wachten (qua levering). Hij is er hopelijk komende week.
Ook het remmen verhaal wacht op onderdelen; de "brembo" stickers om de foutief geplakte exemplaren opnieuw te kunnen plakken en het poedercoat werk. Ze zijn erg druk bij die firma dus kleine particuliere klussen gaan even in de vertraging (was te verwachten rond deze tijd).

Wat er nog op stapel staat: de huidige 16T rechte flens vervangen door een 16T schuine flens, de voorpijp hierop aanpassen en natuurlijk de software. Meteen een setje andere benzine injectoren erin; vandaag heb ik een setje nette (licht)blauwe injectoren gescoord.  Het inlaat traject van de turbo word aangepast (helemaal 76 mm) en ik hoop afscheid te kunnen nemen van m'n stukje stofzuigerslang. Daar moet een mooiere oplossing voor komen.

Verder draait de 422R gewoon z'n km's. De Nokian WR-G2 banden bevallen echt uitstekend. Binnenkort weer een mooi oostblok ritje voor de boeg, heb vandaag al wat kunnen oefenen met het winterse weer. Mooi wark.  :)

Omdat ik toch niet stil kan zitten, vandaag ook nog een paar onderdelen aangeschaft voor een ander optisch tuning projectje; spatborden, motorkap, complete bumpers, een paar dorpelstrips en wat losse rommel. Dit moet nog van paar demontage wagens gehaald worden, dus ook dat vraagt nog een beetje tijd. Mijn ega is helemaal blij met die vertraging, dan kan ik namelijk mooi de slaapkamer in de glasweefsel plakken, sausen en vloerbedekking leggen.  ;D

De rechter voorstoel van de 422R word vervangen door een V70 exemplaar met ongeveer dezelfde kleur velours bekleding als mijn maatwerk stoel. Het is dan wel geen "R" stoel, maar het staat wel netter op die manier. De "R" achterbank gaat er ook nog uit; te besmettelijk. Ook gewoon donkergrijs velours erin.

Afgelopen week nog wel even bezig geweest om de windgeleider onder de radiateur passend te maken, die moet ca 20 mm hoger worden om echt lekker te passen. Een mooie las klus dus. Dat kan in 1 moeite mee met de "motorruimte-onderplaat" die ik aan het maken ben. Doel: vuilwering (bescherming), isolatie en windgeleiding.

niks te doen dus.  ;D

arjenT5R

wat voor bumpers heb jij gekocht? :eusa_think:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

-D©©©L-

Citaat van: arjenT5R op 10-01-2010 03:34:35
wat voor bumpers heb jij gekocht? :eusa_think:

De engelse wagen die ik had, had geen voorbumper.

Vulk

:eusa_think:

Wout309t

Citaat van: -D©©©L- op 03-01-2010 00:22:36
Citaat van: thuur op 02-01-2010 23:46:21
Waarom heb je een doek over je bombine liggen?

Gr ???

Dat doekje is gedrenkt in speciaal geweid vet, dat houd dus QRM buiten en voorkomt EMC problemen.
voor de loopcultuur doet het ook wonderen, zeker 9,8 pk en 4.43 nm extra.

Nice, ik heb ook zo'n doekje! Bij mij ligt het bij mijn accu. Scheelt ook zeker 3 volt. Daarnaast gebruik ik hem ook om olie te peilen, geweldige doekjes!
2011 V70 2.0T R-Design MT

pwassink

Citaat van: Vulk op 10-01-2010 08:16:03
http://www.vulk850.be/volvo/2turbo.jpg 

Als hij er daar nog aanzat is hij blijkbaar verdwenen voordat de body naar nl ging
Dat lijkt me nu wel duidelijk Thomas
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Vulk

-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 09-12-2009 01:57:09
Vanavond een kleine inspectie gedaan. En ja hoor: stuurhuis lek.  :eusa_wall: :eusa_wall:

En ja hoor, het nieuwe stuurhuis is gearriveerd.  :eusa_dance:
Zaterdag mag ie er onder. Ik had eigenlijk ook tegelijk de remmerij op het programma staan, maar dat laat nog even op zich wachten. De stickers voor de klauwen zijn nog altijd niet geleverd.

)()()sT

Citaat van: pwassink op 10-01-2010 11:52:01
Citaat van: Vulk op 10-01-2010 08:16:03
http://www.vulk850.be/volvo/2turbo.jpg 

Als hij er daar nog aanzat is hij blijkbaar verdwenen voordat de body naar nl ging
Dat lijkt me nu wel duidelijk Thomas

Nee hoor ;)

:eusa_dance:

rovelra

WOW

das een mooie auto !!!!!

wepster

Citaat van: rovelra op 12-01-2010 21:58:43
WOW

das een mooie auto !!!!!

vind je ik vind het maar een herrie schopper ;D

Jans Duiven

nickk.

Citaat van: -D©©©L- op 10-01-2010 03:20:11
Dat kan in 1 moeite mee met de "motorruimte-onderplaat" die ik aan het maken ben. Doel: vuilwering (bescherming), isolatie en windgeleiding.

niks te doen dus.  ;D

Zo een plaat bestaat he, in kunstof variant dan. Deze mocht echter niet bij de turbo's gemonteerd worden vanwege de hittehuishouding onder de kap..

Mbt. tot de spatborden, wil je er 940 achterspatborden inlassen oid? Die zijn wel dikker en ziet er wat stoerder uit. 8)