Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: nickk. op 12-01-2010 23:05:07
Citaat van: -D©©©L- op 10-01-2010 03:20:11
Dat kan in 1 moeite mee met de "motorruimte-onderplaat" die ik aan het maken ben. Doel: vuilwering (bescherming), isolatie en windgeleiding.

niks te doen dus.  ;D

Zo een plaat bestaat he, in kunstof variant dan. Deze mocht echter niet bij de turbo's gemonteerd worden vanwege de hittehuishouding onder de kap..

Dit is een versie die boven mijn "tuinhekje" gemonteerd moet gaan worden. Met de warmte huishouding word rekening gehouden.

Tuinhekje onder het subframe:
(klik voor hi-res)

Vulk

Citaat van: Hans Duiven op 12-01-2010 22:38:34
Citaat van: Vulk op 10-01-2010 08:16:03
http://www.vulk850.be/volvo/2turbo.jpg 

:eusa_think:

Is mijn stoep. Wordt tussen hier en 6 weken onder handen genomen als ik de gemeente mag geloven. :)

Ik zie daar ook wat stoeptegels liggen. Zijn die nog te koop Marco  ;D

Hans

pwassink

Citaat van: Vulk op 13-01-2010 06:54:14

Is mijn stoep. Wordt tussen hier en 6 weken onder handen genomen als ik de gemeente mag geloven. :)

Hans

Wat is hier nu de toevoeging / nuttige bijdrage eigenlijk ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Robby72

Ik volg dit topic al van zijn geboorte, maar ben niet zo'n poster op berichtengebied. Ik veronderstel dat je het "hekje" zelf gefabriceerd hebt, waarvoor mijn complimenten. Gezien de staat van je wagen verwachte ik eigenlijk ook niet anders...

De wijze van bevestiging is ook wel goed gevonden, maar het lijken precies twee hijsogen 8)
Wel goed dat je nu geen gereedschap nodig hebt voor montage. Ik moet het ook eens dringend bekijken hoe ik het ga maken onder mijn diesel. Ik had wel graag de kuntstof plaat behouden.

Turbo-Geek

Is gewoon een carter bescherming van Volvo hoor, is gewoon als accesoire te koop.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

Het "tuinhekje" is inderdaad gewoon gekocht. De bevestiging aan de voorzijde is wel een eigen modificatie.

Een aantal 850's en x70 heeft een setje sjor ogen aan het subframe zitten, kennelijk om ze vast te zetten op de boot ofzo.
Daarvoor zit er een bus van boven door het subframe en een schroefoog erdoor. Op deze foto kan je ze wel ontdekken:

De schoefdraad van de ogen op de foto bleek aan de korte kant te zijn, en de bouten bovenop het subframe slecht bereikbaar.
Ik heb toen 2 stukjes stalen draadeind genomen en deze met de bussen vast gezet in het subframe. De schroefogen zijn niet alleen sleep-oog en sjor-oog maar, zoals je al zei, ook makkelijk voor een gereedschaploze demontage van het "tuinhekje".

Ik denk niet dat dit rek pas zonder modificatie van de diesel onderplaat. Daarbij zeg ik wel meteen dat ik niet exact weet hoe die plaat vast zit onder een diesel.

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 14-01-2010 09:06:26
Daarbij zeg ik wel meteen dat ik niet exact weet hoe die plaat vast zit onder een diesel.

Hmmmmm............ Hoort zo'n ding nou standaard onder een dieselmotor te hangen? Bij knoopie hangt-ie er onder, bij mijn wagen niet  :eusa_think:

Waar heb jij 'm vandaan gehaald?

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 14-01-2010 09:23:40
Daarbij zeg ik wel meteen dat ik niet exact weet hoe die plaat vast zit onder een diesel.

Hmmmmm............ Hoort zo'n ding nou standaard onder een dieselmotor te hangen? Bij knoopie hangt-ie er onder, bij mijn wagen niet  :eusa_think:

Die plaat zit er bij de meeste diesels standaard onder. Ze zijn meestal ook standaard uitgscheurd.

En natuurlijk nog de onderdelen voor het klusje komende zaterdag:

Jans Duiven

Citaat van: pwassink op 13-01-2010 22:52:44
Citaat van: Vulk op 13-01-2010 06:54:14

Hans

Wat is hier nu de toevoeging / nuttige bijdrage eigenlijk ?

Ik zag onlangs op het advertentieboard een sarcastische advertentie  staan van Marco betreffende stoeptegels..enz.  Vandaar ;D

BartusKN

Ey Marco,

Ga je serieus aan de flatblades ? Ik heb ze nu op de mijne zitten, wat een drama. Omhoog wissen ze goed naar beneden streken en overgeslagen plekken. (mss ligt het aan mij) Maar dat is toch niet prettig ?

viking_in_shorts

Citaat van: BartusKN op 14-01-2010 20:05:58
Ey Marco,

Ga je serieus aan de flatblades ? Ik heb ze nu op de mijne zitten, wat een drama. Omhoog wissen ze goed naar beneden streken en overgeslagen plekken. (mss ligt het aan mij) Maar dat is toch niet prettig ?

Zou wel aan jou liggen: ik ben er erg tevreden over.

walter leever

Citaat van: -D©©©L- op 14-01-2010 09:42:09

Hmmmmm............ Hoort zo'n ding nou standaard onder een dieselmotor te hangen? Bij knoopie hangt-ie er onder, bij mijn wagen niet  :eusa_think:

Die plaat zit er bij de meeste diesels standaard onder. Ze zijn meestal ook standaard uitgscheurd.

En natuurlijk nog de onderdelen voor het klusje komende zaterdag:

http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/stuur_en_stuurhuis_kogels/15_nieuw_stuurhuis_los_SMI_01.jpg

He da's bij de mijne ook pas vervangen,stuurhuistijd(seizoen?) :eusa_think:

-D©©©L-

Ey Marco,

Flatblades ? Daar reed ik 3 jaar geleden al mee. Probleemloos & prettig.

jan piet

Bij mijn diesel hing ie ook meestal op half zeven. Pas na héél duidelijk NL was de dealert in staat om m in 1 x goed vast te maken na een beurt. Zo moeilijk even een ringetje op een bout leggen  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

axelvr

Citaat van: -D©©©L- op 14-01-2010 22:48:24
Ey Marco,

Flatblades ? Daar reed ik 3 jaar geleden al mee. Probleemloos & prettig.
idd zeer prettig , en gaan nog lang mee ook

alleen achter wissen ze bij mij (estate) niet helemaal tot aan de top...