Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

Ze zijn schaars, die schuif/kanteldak spoilers, voor de 609R was het destijds al goed zoeken. 
Een maat van me heeft veel moeite gedaan om er nog 1 te pakken te krijgen, is dit dan echt de aller-aller laatste nieuwe in nederland. ?  :eusa_think:

8)




Richard850

Ik heb dat ook altijd als ik wat zoek, dan is het of niet te meer te leveren, of erg moeilijk aan te komen, en nog stinkend duur.... Maarja, we willen welleens wat he!

Wout309t

Ik vind het alleen geen porum....
2011 V70 2.0T R-Design MT

daytonawim

Heb er een op de S70 gemonteerd, Die kon ik in duitsland nog bemachtigen, in Nl niet te vinden
via de dealers

Lekker geluidsarm hoor.


pwassink

Citaat van: daytonawim op 06-08-2008 11:47:25
Heb er een op de S70 gemonteerd, Die kon ik in duitsland nog bemachtigen, in Nl niet te vinden
via de dealers

Lekker geluidsarm hoor.



Scheelt inderdaad veel met "denderen" in de auto zo'n ding
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

hathü

In mijn V70 komt er zo,n klein spoilertje omhoog als je het dak open doet, heb ook geen gedender(is dat achterhoeks of ook ABN) tis in ieder geval stil in de auto.

FGG

Citaat van: hathu op 06-08-2008 15:12:37
In mijn V70 komt er zo,n klein spoilertje omhoog als je het dak open doet, heb ook geen gedender(is dat achterhoeks of ook ABN) tis in ieder geval stil in de auto.

Citaat van: Van Dale
U hebt gezocht op het woord: denderen.
RESULTAAT (max 20 woorden)
den·de·ren (onovergankelijk werkwoord; denderde, heeft/is gedenderd) 
  1  (van voertuigen) snel en met dreunend geluid zich voortbewegen 

den·de·rend (bijvoeglijk naamwoord) 
¶ alleen in verbindingen

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Taranis

Scheelt die kap erg veel buiten om het spoilertje wat uit zichzelf omhoog komt? Heb je dan juist geen gefluit van die kap zelf?

-D©©©L-

Citaat van: daytonawim op 06-08-2008 11:47:25
Heb er een op de S70 gemonteerd, Die kon ik in duitsland nog bemachtigen, in Nl niet te vinden
via de dealers

Lekker geluidsarm hoor.

Deze is wel via een dealer gekomen.  ;D

'T is inderdaad ideaal om wat harder te rijden met het dak open, zelfs bij 120 is het geluid nog zeer acceptabel. Daarom wilde ik er ook perse 1 op de 422R.

-D©©©L-

#309















Links idem.  ;)

Thys

Zie ik daar een gare motorsteun? ;)

-D©©©L-


-D©©©L-

#312
Gisteren kwam thijs langs om samen lekker te prutsen aan de 422. Voor mij erg handig omdat de stuurhuiskogels gemeen vast kunnen zitten en je dat alleen bijna niet los krijgt. Voor Thijs leuk omdat ie kan ontdekken hoe het precies allemaal in elkaar zit (hij heeft zelf immers ook net een mooie R gekocht die ie goed wil onderhouden.)  ;D

Goed. Na het stuur- en stuurhuis-kogel project (en een portie voer van de afhaal chinees) volgden de onderste motorsteunen en de reactiearm aan de bak.
De steun bij de distributie was makkelijk, die ging er zo in.:





Iets meer werk was de steun bij de dynamo. uiteindelijk Gingen de boutjes er samen met de nieuwe steun toch in doordat we die kant van het blok wat extra optilden.
Het is duidelijk te zien dat de oude steun al aardig "moe" aan het worden was.  (links is oud:





Daarna was het aardig pielen om de baksteun aan de andere kant eronderuit te krijgen. Achteraf bleek dat het hermonteren erg simpel is als je de losse alu steun met hitteschild en motorsteun er op de juiste wijze in "lepelt".
Ook deze steun laat sporen van jaren gewicht heffen zien (rechts is oud):





Aan de bestuurder zijde ligt er een rubber buffer op het subframe om al te heftige vertikale bewegingen van het blok tegen te houden. De oude was door olie aangetast en helemaal opgezwollen en zacht. :




En natuurlijk, een nieuwe reactie arm onderaan de bak. De rubbers van de oude zijn beide helemaal door gescheurd. :



Thijs heeft me echt geweldig geholpen, toch wel gezellig zo lekker sleutelen.  8)

razorx

Weer mooi werk!
Met name de foto's van de oude en nieuwe motorsteun (dynamo en bak) geven mooi aan wat er gebeurt na x dkm.
Groeten aan u allen!
Yits.

MarcoV

Mooie klus weer, ik zou al deze rubbers ook wel willen 'laten"vervangen.
Wat kost het aan onderdelen ongeveer?

MarcoV ;)