Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Richard850


Het rechter voorwiel naar links voor, en het linker voorwiel, naar links achter
Citaat van: mehn op 10-08-2008 18:08:38
Je rechter voorband hoort linksachter...

Het rechter voorwiel naar links voor, en het linker voorwiel, naar links achter:P:P

-D©©©L-

#331
Citaat van: -D©©©L- op 03-08-2008 20:10:40

Toen de luchtkoker eruit was, kon ik onder de mat goed kijken of er koelvloeistof zat. En ja hoor.. dat zat er. Diagnose: lek.
Hoe oud is dat ding dan ? Even kijken met een spiegeltje en pulken aan een sticker...:



Dus maar vrolijk (nouja, het blijft een rotplek) verder gegaan met de uitbouw. :




De kachelradiateur bleek dus inderdaad lek te zijn.  :eusa_shifty: Vanmiddag maar eens proberen een nieuwe te vinden.
Ik ben vervolgens verder gegaan met schoonmaken, de eerste berijder heeft kennelijk stevig in de wagen gerookt. Er zit op grote delen een dunne vettige nicotine aanslag.  Overduidelijk is er een professionele firma druk geweest om dit schoon te maken. Maar om de geur er 100% uit te krijgen zit er niet veel anders op dan alle vlakken (ook achter de bekleding !) af te nemen met een schoonmaakmiddel/ontvetter. Met een spray flacon Eenzet industrie reiniger is dit snel opgelost en het ruikt nog lekker ook. Waarom geen dasty ? Omdat dit Eenzet spul veel makkelijker af te nemen is met een natte doek.
In eerste instantie alle vlakken tot diep achter het dashboard gedaan, zowel onder als boven de isolatie. Daarna een flink pak kranten tot proppen gemaakt en tussen de isolatie en de koets geduwd. Kan het lekker droog ventileren. Het dashboard dek gaat er ook nog af, daar zit ook nog wat schoonmaak werk achter.






Ik heb nog een bus verdamper reiniger staan, die zal ik er ook eens op loslaten. Ook de kachelventilator mag er uit om het aanvoer luchtkanaal lekker schoon te maken en de fan een paar duppels olie te geven.

Al met al een middag waarop ik best veel gedaan heb, maar je ziet er geen zak van.  ;D

voor de liefhebber  ;)


Richard850

Nu je toch bezig bent, haal dat dashboard er dan ook gelijk uit:P

-D©©©L-

#333
Vanmiddag op de terugweg van een project (moet af en toe ook wat werken ;)), een kachelradiator besteld. Met een beetje geluk is ie er morgen al.
Na het eten even aan het dubben geweest wat ik vandaag wilde doen aan "de 422". Ik besloot verder te gaan met schoonmaken en het afhalen van de buitenste deurrubbers.
Al doende kwam ik aan het denken over de kleine ruitjes in de C stijl. Om het echt mooi te krijgen moeten ze er eigenlijk uit. Helaas zijn het geplakte ruiten, en word het uitsnijden.  :-\

Het schoonmaken gaat makkelijker als je er even een deur uit pakt.





Het valt niet mee om alles uit de hoekjes en gaatjes te krijgen, maar het resultaat is wel zichtbaar.




Nauwkeurige inspectie van de A-stijlen bij de lijmvlakken van de voorruit leerde dat er iemand aardig aan het krabben geweest is op het metaal (kit uitkrabben).
Op zich niet erg, vervelender wordt het als men het blanke metaal niet nabehandeld.  :eusa_wall: Niet dat het er in dikke korsten roodbruin tussen staat ofzo, om het 110% technisch goed te krijgen moet ik het niet laten zitten
Ik had gehoopt de ruit te kunnen vervangen na het spuiten, zoals het er nu uit ziet gaat dat niet gebeuren; De sponningen mogen "ontroest" en gespoten worden.
Dat houd ook in dat ie op de trailer of transporter naar de spuiter mag, iets dat niet helemaal in de planning lag.

wordt vervolgd...  :)

Wout309t

Het lijkt wel of je een wrak hebt gekocht.... ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

-D©©©L-

Citaat van: Wout309t op 12-08-2008 07:06:52
Het lijkt wel of je een wrak hebt gekocht.... ;)

Het ergst is dat ik nu al weet dat ie er over 10 jaar waarschijnlijk weer aan toe is.  :eusa_shifty:


;D

Dit is echt een leuke tijdbesteding !  :eusa_clap:

Vulk

Ik denk dat ik de mijne maar even een paar weken achterlaat bij u. :)

-D©©©L-

#337
 8)


Amazon

Citaat van: Vulk op 12-08-2008 10:11:11
Ik denk dat ik de mijne maar even een paar weken achterlaat bij u. :)

Lijkt mij ook een goed idee, dat wordt een wachtlijst!

Erg veel waardering voor hoe grondig je de zaken aanpakt. Ik dat dat ik nogal precies en poetserig was, maarreh...
Bigger and better!

-D©©©L-

#339
Ik ben niet duur met parkeergeld  ;)


Artistieke impressie van hoe de bovenste slang ongeveer moet worden  ;D :


fbm

schilder je ook al, moet niet gekker worden. ;)


;D

V70geRwin

Mooie setup voor de IC over het blok heen. Zag op pagina 1 nog de originele foto waarbij het rubber bij een beetje druk akelig tegen de lpi injectoren aan gaat drukken.

Dat heb ik zelf nu ook nog maar dat gaat ook nog opgelost worden. Heb niet alle blz doorgespit maar je hebt ook een andere IC gemonteerd vermoed ik omdat de pijp behoorlijk naar beneden gebogen verder gaat nadat hij over het blok gaat.

Heb je nu ook nog een oliekoeler voor de automaatbak gemonteerd?

Erg leuk om te zien hoe grondig en gedocumenteerd je de auto weer tiptop maakt!

-D©©©L-

Citaat van: spekkie99 op 12-08-2008 21:22:23
Mooie setup voor de IC over het blok heen. Zag op pagina 1 nog de originele foto waarbij het rubber bij een beetje druk akelig tegen de lpi injectoren aan gaat drukken.

Dat heb ik zelf nu ook nog maar dat gaat ook nog opgelost worden. Heb niet alle blz doorgespit maar je hebt ook een andere IC gemonteerd vermoed ik omdat de pijp behoorlijk naar beneden gebogen verder gaat nadat hij over het blok gaat.

Heb je nu ook nog een oliekoeler voor de automaatbak gemonteerd?

Erg leuk om te zien hoe grondig en gedocumenteerd je de auto weer tiptop maakt!

Hij gaat niet zozeer naar beneden, meer opzij. Ik ga echt recht boven de vacuumtoren over het spruitstuk heen en moet dus ook weer "terug" de andere kant op. Bij een originele intercooler is die afstand nog 1 centimeter groter. Nu snap ik ook waarom de aansluitingen van deze intercooler ietswat verzet zijn tov origineel. Dit is geen productie probleem, maar een bewuste aanpassing om makkelijker met "dikke" buizen weg te kunnen. Duidelijk een wijziging met ervaring uit de praktijk.

Het AT-bak koeler verhaal vind je hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,26729.msg558537.html#msg558537

V70geRwin

#343
Was zo afgeleid door de mooie buizen dat ik voor/achterkant door elkaar haalde ::)
Wordt er een stuk logischer van!

Vooral ook mooi omdat je bij de standaard reverse IC een behoorlijke stuk rubberslang hebt (die chicane boven het inlaatspruitstuk). Je respons zal nog iets directer zijn dan.

Binnenkort ook maar eens aan het passen en meten met buizen en blauwe siliconen.

Komt de bakkoeler in het circuit gewoon in de plaats van de kleine oliekoeler/wisselaar die nu naast de radiator hangt?

-D©©©L-

#344
Citaat van: spekkie99 op 12-08-2008 21:38:41
Komt de bakkoeler in het circuit gewoon in de plaats van de kleine oliekoeler/wisselaar die nu naast de radiator hangt?

Deze zit in serie, op een foto uit de 609R reeks is dit beter te zien: