Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 12-08-2008 21:04:18
http://www.thijsje.nl/marco/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/art/6_bovenste_IC_slang_test.jpg

dit is een mooie oplossing.
je hebt de rechte buis niet nodig zo te zien.
ik hoop alleen dat de slang niet van de alu buis flopt, dat was bij mij nl wel het geval.  :-\

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 12-08-2008 22:42:33
Citaat van: -D©©©L- op 12-08-2008 21:04:18
http://www.thijsje.nl/marco/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/art/6_bovenste_IC_slang_test.jpg

dit is een mooie oplossing.
je hebt de rechte buis niet nodig zo te zien.
ik hoop alleen dat de slang niet van de alu buis flopt, dat was bij mij nl wel het geval.  :-\

De bochten zijn idd lang genoeg.
Natuurlijk komen er netjes een paar felsranden aan om de slangen op de buizen te houden.

-D©©©L-

#347
Vanavond heb ik de nieuwe kachelradiator gemonteerd en de  verdamper + luchtkanalen gereinigd. Gelijk maar de bestuurdersstoel terug gezet. (moet toch ergens op zitten).




Ook ben ik nog even aan de slag geweest onder de kap. Ik wilde de slang van intercooler naar gasklep samenstellen maar kwam door de automaat in de problemen.
Voor de laatse bocht had ik twee 45 graden bochten gekocht, om het precies te maken zoals ik al eens ergens gezien had.
Helaas pakte dat anders uit; ik had twee keuzes -of- de bovensteslang van de bakkoeler zat in de weg -of- de peilstok buis moet de ruimte delen met de slang.
Meteen de leverancier gebeld voor een 63 mm 90 graden bocht, dat moet wel passen.   ::)

De accuplaat en accu hebben weer een plaatsje onder de kap en ook de aanzuigbuis voor de turbo zit er weer aan.

Voor de liefhebber nog een plaatje van de bovenste slang uit een andere hoek. clickable voor hi-res.


J a a p

Ligt dat nou aam mijn monitor, of is het een smeerboel onder de kap?
Wannabe C70 rijder.

mehn

Zit een vreemd effect in de foto, is mode de laatste tijd.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

V70geRwin

Erg netjes!
Zijn die buizen standaard onderdelen?

-D©©©L-

Ik heb ook de parafaan even losgenomen om de fan schoon te kunnen maken en eventueel andere klussen.  Schoonmaken onder de parafaan was behoorlijk nodig, kon het zand er letterlijk uit scheppen. En wederom trof ik een setje doorgesleten kunststof waterkeringen van het ruitenwisser mechanisme en aan 1 van de twee asjes behoorlijk wat corrosie . Kennelijk is dit rare kunststof dopje toch een zwakke plek.  :eusa_think: Het "leuke" is dat deze niet los te koop zijn...
Dat wordt dus zoeken naar een ander mechanisme.

Heb al weer een leuk boodschappen lijstje voor zaterdag;

Een interieur filter houder, een achteras, een ruitenwissermechanisme, wat interieur delen, dorpel lijsten, twee paar knippers (groot en klein), een setje 1996 D-stijl ruitjes,
een kofferbak slot mechanisme, een relais 201, een IC slang, een brandstof leiding beschermer onder de wagen, een accu-vastzet-clip, een achterbumperdek, en als ik hem vinden kan... een achterruit (gaat ie er toch uit voor het spuiten).

Citaat van: spekkie99 op 14-08-2008 08:53:06
Erg netjes!
Zijn die buizen standaard onderdelen?

Yep.

Wout309t

Vergeet je de slangklemmetjes niet, is een vervelende ervaring...  ;D
2011 V70 2.0T R-Design MT

-D©©©L-

Citaat van: Wout309t op 14-08-2008 09:02:43
Vergeet je de slangklemmetjes niet, is een vervelende ervaring...  ;D

Dan loopt ie stationair niet zo best, bedoel je ?  ;D

thuur


-D©©©L-

Citaat van: thuur op 14-08-2008 21:49:06
Citaat van: -D©©©L- op 14-08-2008 08:58:51
... een achteras...

???


Gr :eusa_eh:

Ow sjips, heb ik hem erbij gezet  :eusa_wall:   
Nouja, je ziet het vanzelf wel...  Tis niet dat de huidige krom is o.i.d.   :eusa_shhh:

Wibren

Hey Marco, heb net je hele verhaal doorgelezen  :eusa_dance: Geweldig hoe je het hier post  :eusa_clap: en super dat je van deze R weer een 100% wagen maakt. Hulde  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

FGG

Citaat van: -D©©©L- op 15-08-2008 00:07:31
Citaat van: thuur op 14-08-2008 21:49:06
Citaat van: -D©©©L- op 14-08-2008 08:58:51
... een achteras...

???
Nouja, je ziet het vanzelf wel...  Tis niet dat de huidige krom is o.i.d.   :eusa_shhh:

Je gaat er een Laguna van maken met meesturende achterwielen? :eusa_shifty:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

-D©©©L-

Citaat van: FGG op 15-08-2008 09:15:14
Citaat van: -D©©©L- op 15-08-2008 00:07:31
Citaat van: thuur op 14-08-2008 21:49:06
Citaat van: -D©©©L- op 14-08-2008 08:58:51
... een achteras...

???
Nouja, je ziet het vanzelf wel...  Tis niet dat de huidige krom is o.i.d.   :eusa_shhh:

Je gaat er een Laguna van maken met meesturende achterwielen? :eusa_shifty:

Als ik een meesturende achteras wil dan koop ik wel een Citroen ZX of XM.  8)
Never nooit niet een renault.  :eusa_naughty:

FGG

Citaat van: -D©©©L- op 15-08-2008 09:29:13
Citaat van: FGG op 15-08-2008 09:15:14
Citaat van: -D©©©L- op 15-08-2008 00:07:31
Citaat van: thuur op 14-08-2008 21:49:06
Citaat van: -D©©©L- op 14-08-2008 08:58:51
... een achteras...

???
Nouja, je ziet het vanzelf wel...  Tis niet dat de huidige krom is o.i.d.   :eusa_shhh:

Je gaat er een Laguna van maken met meesturende achterwielen? :eusa_shifty:

Als ik een meesturende achteras wil dan koop ik wel een Citroen ZX of XM.  8)
Never nooit niet een renault.  :eusa_naughty:

Da's een viervoudige ontkenning. Dus wel een Renault?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: