Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wout309t

Ik tel er 3, of doet de smiley ook mee?? ;D
2011 V70 2.0T R-Design MT

Turbobiker

Citaat van: Wout309t op 15-08-2008 11:24:53
Ik tel er 3, of doet de smiley ook mee?? ;D

Zulke dingen moet je inderdaad ruim interpreteren... ;D




Maar een ZX ??? Zal ook vast wel een reden voor zijn waarom je die niet meer rond ziet rijden :eusa_whistle:
De Tussenpaus

-D©©©L-

Citaat van: Turbobiker op 15-08-2008 11:41:51
Citaat van: Wout309t op 15-08-2008 11:24:53
Ik tel er 3, of doet de smiley ook mee?? ;D

Zulke dingen moet je inderdaad ruim interpreteren... ;D




Maar een ZX ??? Zal ook vast wel een reden voor zijn waarom je die niet meer rond ziet rijden :eusa_whistle:

Die rijden nog veel rond hoor. Heeft geen enkele uitstraling, maar zijn zeker geen verkeerde auto's. Goedkoper kan je bijna niet rijden en de 2.0 is op LPG onverwoestbaar.
Wel hebben ze, net als de 850 blokken, gezeur met carterventilatie nu ze op leeftijd komen. Erg fijn onderstel mits voorzien van een paar echte dempers.

BenC70ES

Citaat van: -D©©©L- op 15-08-2008 11:45:16
Die rijden nog veel rond hoor.

???   ... In China?

En overwoestbaar en Citroën in één zin =  ;D

Een 850 heeft trouwens toch ook een licht sturende achteras?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Wout309t

Heb een zx 16v gehad, fijne auto, wel veel gezeik mee gehad. Achteraf ook niet raar, bleek 250k te zijn teruggedraaid en had dus 400k achter de bumper liggen...:)
2011 V70 2.0T R-Design MT

FGG

Citaat van: Wout309t op 15-08-2008 11:24:53
Ik tel er 3, of doet de smiley ook mee?? ;D

Ik vind de term "Renault" ook een ontkenning. Sorry, zit er gewoon in.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

hathü

Ik heb als eerste auto een Renault gehad, een Floride cabrio, was er toen erg blij mee(in 1969). 8)

Amazon

1:43 ?  ;D

Leuke auto's trouwens, net als de Simca Aronde cabrio.

Back on topic.....

(en zometeen niet zeggen "dat is zuinig!")
Bigger and better!

-D©©©L-

Na het vandaag heerlijk samen vieren van onze trouwdag 7 jaar geleden   :-* (lekker op stap en uit eten), zag ik vanavond dat er een pakketje binnen de poort geschoven was; De extra siliconen slangen en slangklemmen voor de IC buizen.  :eusa_dance:

Morgen mag ik eerst even shoppen voor onderdelen, en dan kan ik 's middags wat koffie gaan schenken aan een mede club/forum lid die spullen komt halen en brengen.
Gisteren heb ik niets aan de 422 gedaan, maar des te meer aan de werkplaats. Nagenoeg alles schoon gemaakt, van Vloer tot Overhead deuren en van Gereedschap tot Brug.
Wat een klus...  :-\



-D©©©L-

Het achteras object met wat kleine delen op een pallet.  ;)




En, omdat het best wel leuk is om eens te kijken hoe het exterieur er ongeveer uit moet gaan zien. In heel ruwe vormen:



Richard850

Ziet er erg mooi uit, alleen zijn donkere koplampen niet mooier????

-D©©©L-

#371
Er gaat best veel tijd zitten in het op maat maken van de IC slangen en alles wat daar aanvast hangt. 1 van die zaken is de plek van de stationair regelaar.

Hier zit ie origineel:





Omdat ik met nieuwe-oude route erg laag langs de gaskleprol ga, kom ik niet weg met de bestaande plaats van de stationair regelaar.





1 van de opties is het monteren onder de montage plaat ipv erboven:





Twee dingen zijn dan redelijk lastig, de plek ten opzichte van de vacuum toren en de hoek naar de aansluiting voor de gasklep.:





Om de regelaar in lijn met de vacuum toren te plaatsen en wat dichterbij het T stuk, moet dit beugeltje eigenlijk wat opschuiven:





.... dat is om te beginnen een klusje voor de ijzerzaag:




Krrrrrrr..... lekker hoor, die gegalvaniseerde zooi.  :-X





Het nog (heel erg) ruwe eindresultaat:




Morgen verder met vijlen en terug plaatsen. Als het allemaal lekker past krijgt 't een goede roestbescherming.

razorx

Tja,
lijkt mij een aardige puzzel.
Zoveel ruimte heb je inderdaad niet.

Wat dat betreft is het erg rustig onder de kap met een 10 klepper (de blauwe).
Zit zelf ook wat te puzzelen over Fred de 20klepper met verdamper. Het past allemaal wel, maar je wil er ook eens bijkomen zonder alles los te halen. Zoveel dingen die tijdens het sleutelen in de weg zitten.

Enfin je hebt me misschien hiermee weer op weg geholpen: Soms radicaal verplaatsen.
Pieker nog wat over verwissellen van de positie van de accu en het luchtfilter. E.v.t. het e.e.a. 90 graden draaien.

(Klaagde de man zonder turbo en intercoolerslangen, die zijn OMVL al in de weg vond zitten).

Anyway succes Marco!

GeertG

Best wel veel bijlezen (en kijken na een paar weekjes vakantie)........  :o


Chapeau Marco  :eusa_clap:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

-D©©©L-

Dank je, Geert. Het begint nu langzaam echt vorm te krijgen.  :)
Ik wil eigenlijk aan het einde van deze middag de voorruit en de D-stijl ruitjes even eruit snijden. Kan ik de avond besteden aan de stationair regelaar en aanverwante zaken.