Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Super om te lezen inderdaad :)
Die auto wordt straks 300% in orde Marco  :eusa_dance:

Kun je de km-stand van de rode mee overtreffen  ;D

-D©©©L-

#376
 :eusa_whistle:




Onderin ging ie wel erg makkelijk los, daar zat ie niet goed verlijmt.  :eusa_think: :


thuur

Ging je de 422 nu slopen of opknappen?


Gr :eusa_think:

-D©©©L-

#378
Onderste slang in definitieve uitvoering:





Ook even een paar randjes aan de bovenste buizen maken, dan blijven ze ook nog zitten waar ze moeten zitten.  ;)





En zo ziet het er dan uit vlak voor de eerste start na "de verbouwing", luchtinlaat van luchtfilter mist nog.




-D©©©L-

Even een laatste check van alle zaken die los geweest zijn (en dat zijn er nogal wat)... en ja hoor..

Een wartel van een automaatbakkoeler slang vergeten aan te draaien, gelukkig kan je er pas bij als je de hele handel er weer uit haalt.  :eusa_wall:  ;D:




Op contact.... Pssssssssh. Oeps, snel uit.  ::)
Wartel van de benzine leiding op de brandstofrail vergeten vast te draaien.  :eusa_whistle:

Poging twee...
Op contact.. Brandstof pomp hoor ik... LPi pomp hoor ik even. Sleuteltje een stukje doordraaien.... VROEMMMMM !  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Oliedruk lampje ging na 2 seconden uit. En meteen netjes stationair op 850 toeren. Wel aardig rook onder de kap van de kruipolie op het spruitstuk etc.
Helaas nog wel wat kleine to-do  puntjes. Zo branden nu de ABS en tracs lampjes en lekt de turbo retour een beetje als ie warm is.

Ontluchten van het koelsysteem ging soepeltjes, dat is nu afgevuld met gewoon water. Eerst een bus reiniger erdoor en na grondig spoelen kan er dan "echte" koelvloeistof in. Zelfde recept voor de motorolie; eerst reinigen en dan verversen.

Ik ben blij, al was het alleen maar omdat ik em niet meer hoef te duwen als ik hem in of uit de werkplaats wil verplaatsen.  ;D





MarcoV

Goed bezig hoor!
Dus als ik ook zo'n reverse-kit wil weet jij nu exact wat ik nodig heb en moet aanpassen ;D

MarcoV ;)

R o b

Gisteravond eens alle pagina's eens door genomen sinds eind juli! Wat een liefde Marco!  :eusa_clap:

GeertG

Citaat van: -D©©©L- op 20-08-2008 01:32:06
Ik ben blij, al was het alleen maar omdat ik em niet meer hoef te duwen als ik hem in of uit de werkplaats wil verplaatsen.  ;D




Tssss, en dat op gas....................  :eusa_shifty:
Euh, ook nog LPi, komt ie helemaal niet aan toe zo  8)



;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

-D©©©L-

Citaat van: GeertG op 20-08-2008 08:48:13
Citaat van: -D©©©L- op 20-08-2008 01:32:06
Ik ben blij, al was het alleen maar omdat ik em niet meer hoef te duwen als ik hem in of uit de werkplaats wil verplaatsen.  ;D




Tssss, en dat op gas....................  :eusa_shifty:
Euh, ook nog LPi, komt ie helemaal niet aan toe zo  8)



;D

Wat dat betreft staat het kenteken gelukkig nog niet op naam.  :)

-D©©©L-


Citaat van: -D©©©L- op 20-08-2008 00:37:51
...
En zo ziet het er dan uit vlak voor de eerste start na "de verbouwing", luchtinlaat van luchtfilter mist nog.
...

Vanmiddag dus snel even langs "De Wildkamp" gereden voor een stukje afzuigslang.

Beet fröbelen... Past echt perfect !





Verder nog even een klusje in de categorie "klein leed"; de gaatjes voor de ECC temperatuur sensoren erin geslagen:



Het verhaal achter het setje holpijpjes in het rode doosje is wel leuk, mijn vader vertelde er bij dat ie dat als 16 jarige jongen gekocht had om pakkingen voor z'n bromfiets zelf te maken. Meteen daar achteraan: "Ze zijn nog heel, graag zo houden. Nu en in de toekomst."
Ja ja, de jeugd wordt soms nog onderwezen.  ;D


Teddy81

Nou ik zal je vertellen, wij hebben ze op de zaak ook en als je ziet wat mensen daarmee uithalen. Bot slaan op metaal en dan proberen bij te slijpen........ inderdaad tot er niets van over is. En dan heb je nog maar een half setje. Zonde, want het zijn dure setjes.
Goed werk wederom trouwens, die auto wordt echt nieuw.... ;) Volg dit topic met veel plezier.

Gr.

-D©©©L-

Nog even de reden waarom de voorruit eruit moest voor het strakmaken/spuiten in beeld gebracht:

rechtsboven:


rechtsonder:


linksboven:


linksonder:


middenboven:

thuur

Het is toch net een 240 zo'n 850 ;D


Goed werk Marco!


Gr 8)

razorx

Deels lees ik het met plezier en deels raak ik heel erg verontroest.  ;)

Zo gemeen, al die verborgen plekjes waar ellende kan zitten.
Voor mij wacht er nog wat als ik zo kijk.
Het houdt je van de straat, maar in mijn ogen niet de leukste klussen.

Aan de andere kant als je het zo grondig aanpakt als jij ben je wel even klaar. Even heel veel doen en dan geen gezeur.

Weer mooi werk en leerzaam.

Succes!
Yits.

-D©©©L-

Het aanwezige ruitenwisser mechanisme had aardig wat speling omdat de wisserarm assen aardig ingelopen waren op de bussen waarin ze zitten.
Dit heeft kunnen gebeuren doordat het plastic "hoedje" dat de bescherming tegen water moet vormen, doorgesleten was. Dit kan gewoon nog 5 jaar goedgaan, maar zo werk ik dit in dit project niet. Losse "hoedjes" zijn niet verkrijgbaar, ik heb dus maar een net gebruikt mechanisme opgezocht en dit helemaal schoongemaakt en op de juiste plekken voorzien van spuitvet.

boven = "vers", onder = "oud":




Gemonteerd in een schoongemaakte parafaanbak:




Citaat van: razorx op 21-08-2008 00:10:42
Deels lees ik het met plezier en deels raak ik heel erg verontroest.  ;)

Zo gemeen, al die verborgen plekjes waar ellende kan zitten.
Voor mij wacht er nog wat als ik zo kijk.
Het houdt je van de straat, maar in mijn ogen niet de leukste klussen.

Aan de andere kant als je het zo grondig aanpakt als jij ben je wel even klaar. Even heel veel doen en dan geen gezeur.

Weer mooi werk en leerzaam.

Succes!
Yits.

Het heeft mij wel doen besluiten dat ik in het vervolg altijd zelf de ruit uitsnij en de sponning schoonmaak.