Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

Citaat van: pwassink op 12-02-2012 16:25:54
Citaat van: -D©©©L- op 12-02-2012 16:01:01
Je vergeet de falende niveausensor.

Met de in de meet&regeltechniek vergruisde maak-contacten en de vlotter die ook en zelfs in relatief nieuwe Volvo expansietankjes best wel regelmatig een eigen en vaak onvoorspelbaar leven gaat leiden ..

verguisde ?  ;)
--
Autogas Inside . . .

razorx

Eerst verguis je ze, daarna vergruis je ze en pas daarna verhuis je ze.

Duidelijk verhaal van Johann. Als je goed kijkt naar een oplopende kvs temperatuurmeter zie je dat dat stapsgewijs gebeurt.
Iedere stand staat voor een waarde met een vrij grote mage.

-D©©©L-

Inmiddels een paar nieuwe slangen aan de toevoer van de kachelradiateur gezet.

Goed te zien hoe de oude gezwollen zijn, en het gescheurde deel van de oude aanvoerslang.

(klik voor hi-res)

Er lag nogal wat olie op de motor omdat de hoge motortemperatuur het oude vuldop rubber in 1 klap veranderd had in een soort van harde ring.
Ook ben ik er nog niet zeker van of er een probleem is met de oliekoeler dan wel de koppakking. Er lijkt verse sludge/slagroom onderaan de peilstok te zitten, echter geen verschijnselen onder de oliedop. Ook geen olie in de koelvloeistof.

Piere

Citaat van: -D©©©L- op 16-02-2012 01:20:30
Er lijkt verse sludge/slagroom onderaan de peilstok te zitten, echter geen verschijnselen onder de oliedop. Ook geen olie in de koelvloeistof.

Dat verschijnsel heb ik ook, alleen heb ik geen oliekoeler in m'n 10V zitten... :eusa_pray:
Maar aangezien hij geen koelvloeistof verbruikt is het redelijk safe, toch?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

mitchelli

Dat is gewoon vocht in de olie die niet verdampt...Van korte stukjes rijden.

@ Marco: Als olie bij koelvloeistof komt is dat duidelijk te zien. Wordt gewoon 1 drap vieze zwarte smurrie. Als de koppakking kapot gaat,lekt er meestal compressie gassen richting koelsysteem bij onze blokken. Dit is goed te ruiken aan de binnenkant van de dop van het expansievat
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

-D©©©L-

Citaat van: mitchelli op 16-02-2012 12:56:27
Dat is gewoon vocht in de olie die niet verdampt...Van korte stukjes rijden.

@ Marco: Als olie bij koelvloeistof komt is dat duidelijk te zien. Wordt gewoon 1 drap vieze zwarte smurrie. Als de koppakking kapot gaat,lekt er meestal compressie gassen richting koelsysteem bij onze blokken. Dit is goed te ruiken aan de binnenkant van de van het expasievat.

Korte stukjes rij ik eigenlijk niet. En in dit geval gaat het vooral om koelvloeitstof richting de olie. Koelvloeistof zelf is schoon. Het zal wel toeval zijn.

mitchelli

Ik had laatst ook bij de s70 van mn vriendin een koelwater lekkage. Zat niets meer in het blok,maar geen waarschuwings lampje,en meter bleef keurig in het midden.  ??? Gelukkig geen schade. Ook vlotter daarna getest,maar werkte prima.....heel apart.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

S. Brouwer

Citaat van: mitchelli op 16-02-2012 13:05:35
Ik had laatst ook bij de s70 van mn vriendin een koelwater lekkage. Zat niets meer in het blok,maar geen waarschuwings lampje,en meter bleef keurig in het midden.  ??? Gelukkig geen schade. Ook vlotter daarna getest,maar werkte prima.....heel apart.

Toevallig een automaat? Zelfde verhaal gehad en het bleek daarna in m'n automaat te zitten. Dat heeft me een revisie opgeleverd en een nieuwe radiateur omdat deze inwendig lekte in de olie koeler.

-D©©©L-

Citaat van: S. Brouwer op 16-02-2012 17:46:00
Citaat van: mitchelli op 16-02-2012 13:05:35

Toevallig een automaat? Zelfde verhaal gehad en het bleek daarna in m'n automaat te zitten. Dat heeft me een revisie opgeleverd en een nieuwe radiateur omdat deze inwendig lekte in de olie koeler.

Nee, het gaat om vocht bij de motorolie. Bakolie is goed.

konniekip

dit is echt hogere school auto techniek

-D©©©L-

Maar ook daar ontkomen ze niet aan gewoon normaal onderhoud.
In de categorie "wie het kleine niet eert is het grote niet weerd" ; Nieuwe wisserbladen (ja, alleen het rubbertje) op de bosch flatblade ruitenwissers en op de koplampwissers.
Ons bint zuuuunig...  ;D

Geen verdere koppakking problemen meer kunnen waarnemen.

arjen850

Citaat van: -D©©©L- op 25-02-2012 18:33:45
Maar ook daar ontkomen ze niet aan gewoon normaal onderhoud.
In de categorie "wie het kleine niet eert is het grote niet weerd" ; Nieuwe wisserbladen (ja, alleen het rubbertje) op de bosch flatblade ruitenwissers en op de koplampwissers.
Ons bint zuuuunig...  ;D

Dat klinkt haast als een teleurstelling? :eusa_think: ;D

KIM

Ik denk dat je kennis hebt gemaakt met een 850 kwaaltje. Ik dacht dat ik er met Shell olie ook vanaf was, maar nee...
Ik ga de peilstok maar eens isoleren.

-D©©©L-

Citaat van: arjen850 op 25-02-2012 19:05:50
Dat klinkt haast als een teleurstelling? :eusa_think: ;D

Nou, ik vind het niet erg dat mijn daily-driver ook als zodanig beschikbaar is.
Qua motor sleutelwerk kom ik met het B5254Tspecial blok wel aan m'n trekken.

Citaat van: KIM op 25-02-2012 20:34:56

Ik denk dat je kennis hebt gemaakt met een 850 kwaaltje. Ik dacht dat ik er met Shell olie ook vanaf was, maar nee...
Ik ga de peilstok maar eens isoleren.

Lijkt me een goed plan, heb ook nog een buis met peilstok ligggen van een veel nieuwe T5 motor. Ga eerst proberen of dat e.e.a. oplost.

Ludo