Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

MarcoV

Gaaf hoor, twee van die mooie R'en, maak er wat moois van!

MarcoV ;)

KMvrtr

Volgens mij is het ook een hele mooie combinatie, die twee kleuren naast elkaar.

Thys

Inderdaad heel mooi, nogmaals van harte gefelicitaart met deze aankoop!
Maar is ie nu blauw of groen? :eusa_think:

-D©©©L-

Blauw of groen... tja. Kijkend naar het lak mengsel: LASURTIEFBLAU + BRILLANTSILBER FEIN + PERLBLAU + SPEZIALSCHWARZ + OCKER + LASURSMARAGD + WEISS  ;D

Hoe kom ik nou ineens bij het lakmengsel ? Nou simpel, ik kwam wat dingetjes tegen aan de buitenkant.
Let op: elke foto is zo genomen dat de schade maximaal zichtbaar is. Als je de wagen "gewoon" bekijkt, dan zie je 80% gewoon niet.

• Categorie: oude schade / cosmetisch
  • Klus: vervangen/uitdeuken/spuiten
  • Systeem: exterieur/spiegels/ruiten

De linker buitenspiegel is niet meer helemaal zoals hij op de tekentafel bedacht is. Daar mag dus een andere aan.

Ook de deur waar hij aan vast zit was slachtoffer van dezelfde "restyling". De ruit ligt deels uit de geleider en heeft het raamrubber kapot gedrukt. Ook is de ruit beschadigt doordat deze langs de naar binnen geduwde rand schuurde.

Bovenstaande is dus een uitdeuken/spuiten klus. Kan meteen het hele deurpaneel gedaan worden:

Sommige aanblikken roepen een "hoe krijgt iemand dat voor elkaar" gedachte bij me op. Lak schade door antenne montage:

Vulk

Als dat de enige uiterlijke schade is lijkt me dat wel goed mee te vallen, toch?

-D©©©L-

Natuurlijk komt uit een inspectie "met loupe en witte handschoen" een boel kleine dingetjes tevoorschijn. Al eerder kocht ik een rode waar ik een lijstje van maakte dat sommige mensen even deed knipperen met de ogen. Dat was een wagen die vele jaren door een liefhebber verzorgt  :eusa_clap: is en onderhouden bij een Dealerbedrijf.

Het doel van diezelfde ontdekkingsreis is bij deze wagen het in kaart brengen van zoveel mogelijk te combineren werkzaamheden. Dat spaart namelijk behoorlijk wat tijd en... niet geheel onbelangrijk, ook een paar centen.  ;D

Goed, "exterieur linkerzijde" was ik in mijn verhaal;
De rand van het spatacherm links is plaatselijk een tikkeltje verplaatst naar binnen, hierbij is de lak verwijderd. Dit is redelijk netjes bijgetipt met een lakstift:

Standaard 850 "feature"; Dorpel lijsten die door de lak van de dorpel heen slijten (in michelli style):

De boel is niet krom, dat wil zeggen: de deur hangt er netjes in.

Hij hangt en -is- zo netjes dat ik bijna zou gaan denken dat er al eens wat aan gedaan is.
Bingo, een x70 deur !  :eusa_shhh: :

Maar geen kleur verschil, er is dus goed werk geleverd door de spuiter. Hoewel...

Chris

Mooi Marco... Heeeeeeel mooi! :)

Gefeliciteerd!

Starbuck

Goed man! :eusa_clap:
Benieuwd wat er nog komt bovendrijven...

-D©©©L-

Citaat van: Starbuck op 27-05-2008 21:05:16
Goed man! :eusa_clap:
Benieuwd wat er nog komt bovendrijven...
'T is niks wat ik niet voor de koop gezien heb, veel verassingen heb ik dus ook niet.  :eusa_shhh:

robbie409

Ik zou de mijne ECHT niet aan jouw haviksogen willen overlaten :D

Daar zou ik een minderwaardigheidscomplex van oplopen vrees ik.

Starbuck

Citaat van: robbie409 op 27-05-2008 21:24:59
Ik zou de mijne ECHT niet aan jouw haviksogen willen overlaten :D

Daar zou ik een minderwaardigheidscomplex van oplopen vrees ik.

Of een cerificaat van degelijkheid... ;)

-D©©©L-

Waar was ik gebleven... Linksachter.

Een stukje naar beneden vinden we de achterbumper  :)

Van links naar rechts, een schaafplek, twee scheurtjes onderin en een butsje. Ik hoop dat de buts eruit wil (rustig warm maken) en dat ik de schaafplek op het donkere deel wat kan wegwerken. De scheurtjes zijn geen probleem: Lassen.

In het midden op de onderste rand zit wat aangetipte lakschade:

Rechtsachter zit een kras over de volle hoogte en net daarboven zijn de letters "ABS" (van een verwijderde sticker) nog te lezen. Niet door kleurverschil maar door waskrasjes op het omliggende. Heel duidelijk is te zien hoe de kleur met al die kleine krasjes heel veel lichter uitkomt dan dat deze feitelijk is.
Net om de hoek: lakschade.

haRtV70R

Citaat van: elianmars op 26-05-2008 20:53:50
Citaat van: Spin! op 26-05-2008 20:48:40
Citaat van: haRtV70R op 26-05-2008 09:28:46
Citaat van: )()()sT op 26-05-2008 09:19:44
Wat Lipton?

Lipton had/heeft toch ook zo een soort kleurtje op zijn R?

Duidelijk 2 dagen afgesloten geweest van de bewoonde wereld...Huib ;)...hoogwater? Kom van dat dak af ;D

;D ;D

Denk je dat ik al die oninteresante topics zit te lezen?  :eusa_think:

Ik kijk alleen plaatjes! ;D
[move][/move]

KUKO (Rob)

Ehhhhh Mar verassen doen wij bij t cremat.................  ik zie t te vaak op t forum om t nu te laten schieten..Gr . Rob

Wout309t

Zitten toch nog wel aardig wat plekjes aan die wagen zeg! Als ik het zo zie is de mijne eigenlijk apenstrak... ;)
Zo te zien ga je het goed aanpakken en wordt het weer een schitterende wagen!
2011 V70 2.0T R-Design MT