Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Enno


-D©©©L-

De onderdelen sprokkel tocht heeft weer wat resultaat opgeleverd;

  • Een x70 MY1999 licht relais
  • Lijsten rondom de kleine ruitjes achter
  • Een donkergrijs dashboard bovendek
  • Een estate ruitenwisser schakelaar
  • Een dikke 4 x 100w versterker (origineel C70)
  • 5 blauwe injectors
\
  • Een x70 hoofdzekeringen kast
  • Een v70n 12 volt kofferbak stopcontactje

Komende week gaat het "hands-on" werk weer beginnen.
Het na-behandelen van de roest aan de achterzijde, zoeken naar roest aan de voorzijde (er is geen reden om aan te nemen dat het daar niet zit), het plaatsen van aandrijfas keerringen in de AT bak en natuurlijk de 4 ashoezen vervangen.

toevoeging aan de to-do list: het vervangen van alle zelfborende parkers van de LPi slang beugeltjes door rvs popnagels vanaf de bovenzijde. Dat geeft minder problemen bij het extra isoleren op termijn.

Thys

Citaat van: -D©©©L- op 06-07-2008 20:19:10
De onderdelen sprokkel tocht heeft weer wat resultaat opgeleverd;

  • Een x70 MY1999 licht relais
  • Een estate ruitenwisser schakelaar


Mooi boodschappenlijstje! Maar het roept wel een paar vragen op: :)

Wat is er anders aan het X70 relais? En wat wil je gaan schakelen met de schakelaar van de achterwisser?

En tot slot: wat zou je op termijn extra willen isoleren? Het geluid van de motorruimte?

-D©©©L-

Het nieuwere x70 relais heeft een "Follow me home" verlichtings stand waarbij je het dimlicht voor een korte tijd aan kan zetten bij uitgeschakeld contact door pulsje met de grootlicht schakelaar.
De schakelaar van de achterwisser ga ik bedraden voor het gebruik van de koplampwissers. Deze krijgen ook een eigen vloeistof pomp (precies; de estate achterruit versie.). De interval stand gaat 1:20 werken met de gewone ruitenwissers.

Het is vooral het idee om de rijgeluiden (en dan met name het banden lawaai en windgeruis van de bodem) meer te isoleren. Ook heeft de gehele koets een behandeling tegen dreunen/resoneren nodig. Er zal niet meteen een dikke audio installatie in komen, maar als hij toch "leeg" is dan kan ik er wel heel erg makkelijk bij om de extra isolatie er netjes in te maken. Ik moet nog even goed overdenken wat ik precies ga doen, 150 kilo antidreunplaat plakken is niet echt een optie.

Enno

Zo'n relais is gewoon uitwisselbaar?...met een 97-er of 95-er Roffel?

Verder geen aanpassingen nodig?

-D©©©L-

Citaat van: Enno op 07-07-2008 11:03:03
Zo'n relais is gewoon uitwisselbaar?...met een 97-er of 95-er Roffel?

Verder geen aanpassingen nodig?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,16235.0.html

Heb hem er nog niet in gezet, weet dus nog niet of het inderdaad 1:1 werkt.

-D©©©L-

#201
Vandaag beetje aan het prutsen geweest met de 422R, o.a. een paar aandrijfas hoezen en de aandrijfas keerringen.

As moertjes los:




wielen eraf en fusee kogels los, rechts:




...en links:




Met een touwtje de veerpoot naar buiten, as uit het wiellager tikken met een brons:




Deze aandrijfas keerring lekt (rechts):




...en deze is net zo oud (lekt nog niet):




Daar moet nog wat aan vervangen worden:



Maar eerst de keerringen eruit. rechts:




...en links:




Natuurlijk ook een paar nieuwe erin. rechts:




en links:




Ashoezen vervangen is een klusje wat weinig compatible is met een dSLR camera. Hier de laatste homokineet waar het oude vet vervangen word door het er eenvoudigweg uit te duwen met vers vet welke achterin erin geduwd word. Kon ik even de handen wassen om een foto te maken.




Een deel van het tussen resultaat:




En dan doe boel weer langzaam in elkaar bouwen:




Het is echt heel belangrijk om de splines in het wiellager goed schoon te maken zodat de as er met locktite weer bomvast in zit.




Word vaak vergeten; het schoonmaken van aanleg vlak van de as aan de achterkant van het wiellager:


Enno

Mooie foto rapportage.....ben benieuwd naar de volgende stapjes.....

Zal vast een mooie wagen worden als ik het zo bekijk.

-D©©©L-

#203
alle afbeeldingen in deze post zijn te bekijken in Hi-res door ze aan te klikken.

De vorige keer
ben ik geeindigd met de roestplekjes in de linker en rechter wielkast in de roestomzetter.
Dit heeft een aantal dagen z'n werk kunnen doen, vandaag schoon geborsteld met water.

Dit is de tussenstand aan de rechterkant:



En links zag het er zo uit:




Het is niet zo gek om hetzelfde aan te treffen aan de voorkant. Dit is rechtsvoor:







Een beetje krabben en schuren, en ook maar in de roestomzetter.




Hoe verrassend... linksvoor:


-D©©©L-

Citaat van: Enno op 09-07-2008 22:55:02
Mooie foto rapportage.....ben benieuwd naar de volgende stapjes.....

Zal vast een mooie wagen worden als ik het zo bekijk.

Hmm, dat denk ik ook.


-D©©©L-

#205
Tussendoor de Dorpel lijsten er maar eens afgehaald, ik was eigenlijk bang dat daar nog wel een dikke verrassing onder zou kunnen zitten.
Dat viel behoorlijk mee.




Beetje schoonmaken doet het al heel anders aanzien:



Om de dag af te sluiten heb ik wat voorbereidingen voor een spuitstuk & turbo wissel gedaan. Grote woorden voor het verwijderen van het hitteschild en inspuiten met een WD40 achtig product.  ;D

De begin situatie:






razorx

Mooi werk Marco!

Je doet anderen, zoals ik, een enorm plezier met die foto's.
Plaatjes zeggen zoveel meer dan woorden.
Deze (aandrijfverhaal) is dus weer opgeslagen als .mht bestand, je weet maar nooit.

Succes met je klus!

Yits

GeertG

Goed bezig Marco  :eusa_clap:

Hij is dadelijk duidelijk geen 110% meer, maar 422%......  :D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

850 Ra$ing

Toch maar even een reactie plaatsen, want ik vind dat je wel heel goed bezig bent. Duidelijke uitleg en  :eusa_pray: :eusa_pray: foto's.
Ga zo door.

MarcoV

Wou dat ik zo handig was :eusa_wall: :eusa_wall:
Gaat er goed uit zien en wordt volgens mij weer fabrieksnieuw ;D

MarcoV ;)