Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: Turbobiker op 28-07-2008 15:12:52
En gewoon simpel reversed terug bouwen naar reversed-reversed? Vast wel iemand die zijn oude setje over heeft....

Heb ik over gedacht, maar ook dan moet ik ook aan het verbouwen omdat de aansluiting van de intercooler onderin ca 4 cm verder naar links zit.


-D©©©L-

#256
Vanavond toch maar even wat aan de 422R gedaan, al was het best warm.

De achterklep, zoals ik heb kocht. Zelfs de lampjes (led ?) van de nummerplaat verlichting zijn er door de vorige eigenaar uitgehaald.  :eusa_shhh: :eusa_wall:
Blij dat ik er niet in de avond mee terug moest rijden.

Hij moet helemaal kaal omdat ie gespoten word. Ook de Gasveren moeten vervangen worden omdat ze bedoelt zijn voor een klep zonder spoiler (=minder tegendruk). Gevolg is dat de klep keihard dicht knalt. Gevolg is op den duur horizontale barsten in het bovenste vak van de achterlichten.



Beetje prutsen en knutselen later...



Niet zoveel gedaan dus. De eigenaar van de V50 op de achtergrond is de veroorzaker  ;D Er moest even een mooi gespoten GPS/GSM/Radio antenne aan de achterkant op het dak gezet worden. Dus even lekker lijmresten krabben met z'n 2-en.  :)

Het demonteren van de spoiler op de 422R was zo klaar. Hij zat namelijk niet meer verlijmd... Logischerwijs worden de draadbusjes waarmee hij aan de achterkant vast zit dan overbelast (dicht gooien met de hand op de spoiler). De gaten voor busjes zijn dan ook uitgescheurd. Morgen de spoiler maar eens om de hoek gooien bij de lasser (het is gewoon ABS, dus lasbaar) , mag ie er meteen een verstevigings rand langs maken.

Teddy81

Hoe zien je stoelen er eigenlijk uit? Ik heb ooit gelezen dat de vorige eigenaar ;) de stoelen geschoren heeft.
Ben benieuwd of dit een beetje zin heeft gehad of dat de pluizen er weer opnieuw op staan.
Heb hetzelfde interieur en het alcantara is helemaal opgeruld. Wil het weer mooi hebben natuurlijk! ;)

Respect trouwens voor de manier waarop jij je auto's aanpakt. Ik lees je blogs met veel plezier!

-D©©©L-

#258
Citaat van: Teddy81 op 29-07-2008 16:02:06
Hoe zien je stoelen er eigenlijk uit? Ik heb ooit gelezen dat de vorige eigenaar ;) de stoelen geschoren heeft.
Ben benieuwd of dit een beetje zin heeft gehad of dat de pluizen er weer opnieuw op staan.
Heb hetzelfde interieur en het alcantara is helemaal opgeruld. Wil het weer mooi hebben natuurlijk! ;)

Respect trouwens voor de manier waarop jij je auto's aanpakt. Ik lees je blogs met veel plezier!

Alcantara is behoorlijk netjes.


http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25604.0.html

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 28-07-2008 14:51:44
http://www.thijsje.nl/marco/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/intercooler/12_bovenste_buis_er_weer_aan.jpg


Het idee is om dit zelf samen te stellen. Tot nog toe is dit het idee:

turbo compessor uitgang = 51mm 
Verloop van 51 > 63mm (dat is 2,75")
Alu 90obocht van 63mm
Siliconen Koppelstuk 63mm
stuk alu buis van 63 mm
Siliconen "bellow" van 63mm
Stuk alu buis van 63 mm
Siliconen 45o bocht van 63mm
Alu 45o bocht van 63mm
Siliconen koppelstuk 63mm

Dat is wel een paar cent aan materiaal (ca 140) maar dan heb ik het wel 100% passend voor elkaar.

het enige dat je eigenlijk nodig hebt, is een verlengstukje voor de zwarte buis boven de injectors.

de slang monteer je er gewoon overheen.
en de buis/slang een beetje draaien tot "naast het spruitstuk".

-D©©©L-

#260
 8)






Er is nog een kleinere onderweg voor het front systeem.

850 Ra$ing

Kijk!!!!! ik ben heel benieuwd wat je allemaal gaat maken van je audio.
Ik wil audio ook upgraden dus wacht nog even af.

-D©©©L-

Citaat van: 850 Ra$ing op 30-07-2008 20:37:14
Kijk!!!!! ik ben heel benieuwd wat je allemaal gaat maken van je audio.
Ik wil audio ook upgraden dus wacht nog even af.

Het overigens een "standaard"4 x 100w versterker uit een C70.

thuur

Hmm, daar zit een stekker aan wat precies past op mijn HU-verloopstekker :P


Gr :eusa_think:

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 30-07-2008 22:21:00
Hmm, daar zit een stekker aan wat precies past op mijn HU-verloopstekker :P

Gr :eusa_think:

Dat kunnen we wel regelen Thuur, maar dan wel via PB, Chat of Phone.  ;)
Misschien kan ie wel mee als topping op de vlaai.  ;D


-D©©©L-

#265
Het leek vandaag wel pakjes dag...

Een nieuwe 87oC koelwater thermostaat, staat de wijzer weer mooi vlak.:




Een vers koelwatertankje:





Een setje platina bougies en de 12V aansluitingen voor de kofferruimte. :





Een paar verse clips (rechts op de foto) om het luchtfilter vast te zetten, de oude hadden weinig houvast meer. :





Lampen montageset met kabelboom en schakelaar:





En het toefje op de pudding als ie straks helemaal klaar is  8):




Jeff

Wat kost die 12v aansluiting pakketje of heb je dit niet bij de dealer vandaan? En welke kabel pak je in de kofferbak voor de aansluiting?  :eusa_whistle:
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

-D©©©L-

#267
Citaat van: Jeff op 31-07-2008 00:39:25
Wat kost die 12v aansluiting pakketje of heb je dit niet bij de dealer vandaan? En welke kabel pak je in de kofferbak voor de aansluiting?  :eusa_whistle:
Het is een volvo deel, (nog) geen idee wat ze exact kosten. Ik leg een 35 of 50mm2 kabeltje van de accu voorin naar de backup (gel)accu achterin.
Daar zal ie via een eigen zekering een aansluiting op krijgen.


Behalve een doosje onderdelen uitpakken heb ik vandaag ook nog wat werk gedaan dat me dichter bij het eindresultaat gaat brengen.

De vloerbekleding opgehaald van de stomerij:





De hele wagen lag nog vol met exterieur delen en andere onderdelen meuk. Dat eerst maar eens opgeruimd zodat de achterbank en kofferbak bekleding eruit kon:



Klein detail maar wel superhandig. Een echte goede stoelhoes om de bekleding te beschermen tegen werkplaatsvuil/werkkleding.





En het achteraanzicht:






Nog een beetje schoonmaak werk te doen...





Alles wat eruit gegaan is, is netjes ingepakt voor een paar weken opslag:




Gelijk het koelwater tankje even gemonteerd (met nieuwe slangen) en de thermostaat erin gezet. Ook de motorkap isolatie verwijderd en de rubber strip aan de binnenkant van de motorkap. Normaal zit die vast met een paar clips, deze keer zat ie vast (nouja, vast...) met dubbelzijdige tape. Dat hecht voor geen meter op rubber, maar is wel goed voor 2 uur lijmresten van de kap krabben... :eusa_wall:
De ruitensproeiers en daklijsten verwijderd. Er zat tussen de daklijsten weeeeer van die vervloekte kit rommel overal tussen gebaggerd  >:(.  Jongens, dat kan ook met een clip of 5 mm tape... Gelukkig hechtte die kitrommel voor geen meter op rubber, anders was het echt breekwerk geweest.

Nog een paar keer een dag lekker doorwerken en dat is ie klaar voor het strakmaken.  :eusa_clap:







MarcoV

Ik blijf me verbazen wat je allemaal doet aan die R, geweldig :eusa_clap:

MarcoV

ps, als ik de mijne een keer wil overspuiten help jij me dan met kaal maken ;D

-D©©©L-

Citaat van: MarcoV op 31-07-2008 08:19:57
Ik blijf me verbazen wat je allemaal doet aan die R, geweldig :eusa_clap:

MarcoV

ps, als ik de mijne een keer wil overspuiten help jij me dan met kaal maken ;D

Echt kaal is ie onder de kap niet geworden  ;) Had op de planning staan om gisteren het hele interieur eruit te halen, maar het was gewoon te warm voor dat werk. (R stoelen zijn nou niet bepaald "lichtgewicht") Dus dan maar een paar "lichte" klusjes doen om toch wat voortgang te maken. Het kan sowieso allemaal een stuk efficiënter hoor, maar dit is ook gewoon hobby. De wagen moet af en toe nog buiten staan, het verwijderen van deurrubbers etc mag daarom wachten tot het allerlaatste. Met de regen van afgelopen weken zou ie anders gewoon vol lopen.

Het "extra" materiaal (met bijbehorende kabelbomen) heb ik nu allemaal al ingekocht om voor het terug plaatsen van het interieur alles strak op de plek te kunnen leggen.
Qua motorisch werk moet ik alleen nog de motorsteunen, injectoren, de multiriem rommel en de intercooler buizen doen. De 6e injector en aangepaste software gaat er in als ie weer helemaal in elkaar zit. Ook het aanpakken van het onderstel/remmen en wisselen van de uitlaat wacht tot dat hij weer terug is met verse laklaag. Het risico van beschadigen is bij een dergelijke klus minimaal.