Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Hoe heeft Thyzer de grote broer van fRed dan geïmporteerd?
Hij heeft ook in België een LPi installatie laten inbouwen...

Zou wel balen zijn als dit werkelijk zo is Marco  :-\

-D©©©L-

Citaat van: )()()sT op 21-08-2008 18:44:34

In de auto van Thijs zit een nieuwe installatie die recent is ingebouwd. In de 422R zit een gebruikte LPe, die ook al even geleden ingebouwd is.
Citaat van: Scooby Doo op 21-08-2008 18:41:24
Hmmm, denk dat ie gewoon wil verdienen. Wat zou je allemaal moeten vervangen?

Puur en alleen de LPe (gascomputer), gezien de gebruikelijke kosten van een nieuwe LPe gaf men wel een bijzonder scherpe prijs af.
Als vialle nederlang geen G3 conformiteitsverklaring wil afgeven voor deze LPe/auto combinatie ben ik gewoon uitgepraat, naar welke gasinbouwer ik ook ga.
G3 is immers geen setje miljeu eisen, maar een subsidie regeling die vereist dat er ketenbewaking op conformiteit en keurmerken is, van productie tot en met inbouw. 
Een gasinbouwer die zonder de fabrikant verklaring een G3 aanvraag doet neemt een behoorlijk risico op zich, zou me zelfs niet verbazen als dat in het vakje "economisch misdrijf" thuishoort.

Waarom dan alleen een LPe ?  Simpel, de "universele" delen als vuller, slangen etc. vallen buiten beschouwing voor deze regeling. Omdat de tank, injectors en druk regelaar met een beetje goede wil ook "universeel" te noemen zijn, blijft de LPe over.

Wat wel heel zuur is, is dat ik een nagenoeg (maar niet helemaal) dezelfde installatie in de 609R heb zitten... met G3 subsidie.

MarcoV

UserID6342

Citaat van: axelvr op 21-08-2008 15:23:47
Sjoerd is een aardige gast hoor , hij leverd ook (vaak) goede spullen af , maar als ik een blok koop wil ik wel dat het goed is , en dan kun je nu eenmaal niet zo 1,2,3 zien dus dan zijn 3 maanden kort
Dat is dus onmogelijk ! Ik vind persoonlijk dat hij al heel schappelijk is geweest met 3mnd.  Die jongens kennen de motoren, etc. ook niet echt, ze krijgen een sloper of een schadebak binnen, trekken eruit wat verkoopbaar is, wordt verkocht en klaar.  Zo werkt het gewoon, en als jij (met alle respect) iets zegt over een olieverbruik van 1,5 ltr op 4000 km ??   Dan is er dus totaal niets aan de hand en heb je gewoon een fijn lopende (en dus goede) motor gekocht !

UserID6342

Citaat van: axelvr op 21-08-2008 20:39:34
een bijkomend nadeel is dat we het blok pas na 2 maanden hebben konden inbouwen , en toen pas kunnen gaan kijken hoeveel olie die verbruikte.
Daar kan Sjoerd natuurlijk niets aan doen, hij geeft gewoon garantie vanaf het moment dat het blok bij hem eruit gaat, klaar !  Als jij dat blok eerst een tweetal maanden op de bok laat liggen voordat het wordt ingebouwd heeft hij natuurlijk niets mee te maken.  Hij kan trouwens ook niet anders anders zou hij zelf besodemieterd worden, makkelijk genoeg.  Dat de turbo misschien niet helemaal top is, is ook niet zijn probleem... dit is een bij-artikel.  Je koopt bij hem een motor en je hebt de mazzel dat de turbo, startmotor, dynamo en wat ik wat er nog opzitten.

reneetje

Citaat van: -D©©©L- op 20-08-2008 00:37:51

Gister het eens ff  live bekeken, en het ziet er mooi uit zo deze opzet, indrukwekkende diameter die IC slang/buizen

Ben nog meer benieuwd hoe deze opzet (dikke ic + nog dikkere ic slang +3" DP + fastech chip + LPI + AT ) het op de weg doet.

Maar eerst heb je nog wel wat te doen eer het zover is  ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

axelvr

Citaat van: reneetje op 21-08-2008 21:25:07

Citaat van: -D©©©L- op 20-08-2008 00:37:51

http://www.thijsje.nl/marco/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/intercooler/31_met_nwe_aanzuigslang_1.jpg

Gister het eens ff  live bekeken, en het ziet er mooi uit zo deze opzet, indrukwekkende diameter die IC slang/buizen

Ben nog meer benieuwd hoe deze opzet (dikke ic + nog dikkere ic slang +3" DP + fastech chip + LPI + AT ) het op de weg doet.

Maar eerst heb je nog wel wat te doen eer het zover is  ;)

wat zit er trouwens voor een rood papiertje(plasticje) bij je peilstok? komt mij niet echt bekend voor?!?

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 21-08-2008 19:24:07
Citaat van: )()()sT op 21-08-2008 18:44:34

In de auto van Thijs zit een nieuwe installatie die recent is ingebouwd. In de 422R zit een gebruikte LPe, die ook al even geleden ingebouwd is.
Citaat van: Scooby Doo op 21-08-2008 18:41:24
Hmmm, denk dat ie gewoon wil verdienen. Wat zou je allemaal moeten vervangen?

Puur en alleen de LPe (gascomputer), gezien de gebruikelijke kosten van een nieuwe LPe gaf men wel een bijzonder scherpe prijs af.
Als vialle nederlang geen G3 conformiteitsverklaring wil afgeven voor deze LPe/auto combinatie ben ik gewoon uitgepraat, naar welke gasinbouwer ik ook ga.
G3 is immers geen setje miljeu eisen, maar een subsidie regeling die vereist dat er ketenbewaking op conformiteit en keurmerken is, van productie tot en met inbouw. 
Een gasinbouwer die zonder de fabrikant verklaring een G3 aanvraag doet neemt een behoorlijk risico op zich, zou me zelfs niet verbazen als dat in het vakje "economisch misdrijf" thuishoort. 

vreemde verhalen hier.  :eusa_think:
zelfs mijn installatie uit 2002 is G3, al heeft dat voor mij hier in Belgie geen betekenis.
dit staat vermeld op de grijze sticker die in het handleidingsboekje geplakt is.
heb je dat niet meegeleverd gekregen bij de auto. ???

-D©©©L-

Ik vertel niets nieuws als ik het heb over roest en volvo's. De amazon (121), 144, 164, 240, 740, 940...  roesten kunnen ze wel, in meer of mindere mate.
1 kwetsbare plek hebben ze gemeen; de "reservewiel bak", bij die modellen het plaatwerk deel achter de achterwielen.  Dit kunnen de bezitters van de genoemde modellen vast wel beamen.

En de 850 ? Goed nieuws, de reservewielbak roest niet !  :eusa_dance:
Niet ? Nee, echt niet !

:eusa_think:

nog verder uitgekrabt en ook weer in de roestomzetter:

Rechts achter idem.  Met 110% schoonmaken kom je zo af en toe nog eens wat tegen.  ;D

Hans Duiven

Mmmm  :eusa_think: 
Achteraf kiek ie een koe in de kont pleegt men wel eens te zeggen in deze regio, maar ik vind onderhand dat je wel dermate veel gebreken/defecten/corrosie/achterstallig onderhoud bent tegen gekomen bij je 422 R dat ik me begin af te vragen of je ook spijt hebt van de aankoop.

Keep up the good work!!!

Hans (die de xc grille vandaag binnen kreeg van Wagner & Günther à 78,52 incl btw en P&P)

Ik mis het diagonaal streepje met logo nog wel wat, maar dat ga ik nog wel ff oplossen  ;D

V70geRwin

Man wat ga je hard en grondig met je 422r  :eusa_clap:
Heb je uberhaupt nog nevenactiviteiten  ;)

-D©©©L-

Citaat van: Hans Duiven op 23-08-2008 19:48:42
Achteraf kiek ie een koe in de kont pleegt men wel eens te zeggen in deze regio, maar ik vind onderhand dat je wel dermate veel gebreken/defecten/corrosie/achterstallig onderhoud bent tegen gekomen bij je 422 R dat ik me begin af te vragen of je ook spijt hebt van de aankoop.

Ik wist wel wat ik zou tegenkomen. Nadat ik pa geholpen heb bij de restauratie van een tweetal TVR's, en twee vrachtwagen combinaties vol met honda N600, N360, Z en S800's, een fiat 2300 s coupe, en een hand vol met mercedes G-klasse containers, maak ik me niet veel illusies meer. Weet je meteen waarom ik geen "klassieker" wil rijden.
Pers alle 609R onderhoud maar eens in 1 maand samen, dat is bij elkaar niet veel minder.

Zelf maak ik me meer zorgen over de gemoedsrust van de vaste blog lezers, er zijn er vast een aantal die zich inmiddels meermalen achter de oren gekrabt hebben met de vraag hoe dit er bij hun eigen wagen uitziet.  :eusa_shifty:

Citaat van: spekkie99 op 23-08-2008 19:56:07

Natuurlijk, moet ook af en toe wat verdienen he.  ;)  Ik kan erg slecht stilzitten, de 422R klus is voor mij sport en ontspanning tegelijk.  8)

razorx

Citaat van: -D©©©L- op 23-08-2008 20:02:10
Zelf maak ik me meer zorgen over de gemoedsrust van de vaste blog lezers, er zijn er vast een aantal die zich inmiddels meermalen achter de oren gekrabt hebben met de vraag hoe dit er bij hun eigen wagen uitziet.  :eusa_shifty:
;D geen commentaar  :eusa_think:

Hans Duiven

Citaat van: -D©©©L- op 23-08-2008 20:02:10

Ik wist wel wat ik zou tegenkomen. Nadat ik pa geholpen heb bij de restauratie van een tweetal TVR's, en twee vrachtwagen combinaties vol met honda N600, N360, Z en S800's, een fiat 2300 s coupe, en een hand vol met mercedes G-klasse containers, maak ik me niet veel illusies meer. Weet je meteen waarom ik geen "klassieker" wil rijden.
Pers alle 609R onderhoud maar eens in 1 maand samen, dat is bij elkaar niet veel minder.

Citaat van: spekkie99 op 23-08-2008 19:56:07

Natuurlijk, moet ook af en toe wat verdienen he.  ;)  Ik kan erg slecht stilzitten, de 422R klus is voor mij sport en ontspanning tegelijk.  8)

Mwoah, ik snap je wel en bewonder je determination absoluut, maar ik ga echt niet m'n hele Volvo op de kop zetten. Wie weet wat ik dan tegen kom  :eusa_whistle:

Goed weekend,

Hans

Amazon

Ik mis het diagonaal streepje met logo nog wel wat, maar dat ga ik nog wel ff oplossen  ;D

In onderdelen aangeboden staat een diagonaaltje. (wel V70). ;)
Bigger and better!