Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: Teddy81 op 12-01-2009 13:14:00
Waarom wil je zo ontzettend veel lampen voor op je auto hebben? Ga je soms verhuizen naar Zweden of ergens anders waar geen lantaarnpalen bestaan? Het lijkt mij een beetje veel licht alles bij elkaar. Of ik moet je bedoelingen even gemist hebben.
Het blijft wel een fantastisch mooie auto, maar de verlichting zou ik er zelf niet bij op gemaakt hebben!! ;) Iets over smaak en twisten hè!

Hihi, wacht eerst maar tot alles erop zit en de wagen weer op de wielen staat. Ik denk dat het er dan al heel anders uit ziet. (subtieler). Als we een half jaar verder zijn rijden er (vermoed ik) maar zo 5 copy-cats rond en is het al snel "been done to death" als iemand er aan begint. Overigens valt dat "ontzettend veel lampen" ook nog wel mee (IMHO). Een setje verstralers op de bumper en een dubbel setje dagrijlampen op de plek van de bumper roostertjes. De rest is standaard. En inderdaad, over smaak kan je niet twisten. Over het verschil in smaak echter wel.  ;D

Teddy81

Ja die copy-cats heb je wel gelijk in! Ben heel benieuwd naar het resultaat, ik zal nog eens rustig gaan afwachten! ;)

Vertigo

Citaat van: -D©©©L- op 12-01-2009 13:05:57
Citaat van: Vertigo op 11-01-2009 22:24:44
Citaat van: -D©©©L- op 11-01-2009 19:59:56
Ik ben bezig om het zo te schakelen dat ze alleen branden als de motor ook daadwerkelijk loopt. Dat vraagt een kleine uitbreiding op relais 103 of een schakeling via de D+ aansluiting van de dynamo.

Ik zat ook aan zoiets te denken. Volgend weekend monteer ik Xenon in mijn auto, ik zat er aan te denken om de schakeling zo te modificeren dat de lampen pas aan gaan als de motor loopt. Op die manier kan de verlichting nog wel automatisch aan gaan zoals Volvo bedacht heeft, maar gaan de lampen niet kortstondig uit tijdens het daadwerkelijke starten van de motor.


Ik ben dus zeer benieuwd naar jouw schakeling voor de dagrijlampen.

Wat voor dagrijlampen niet geldt maar voor gedimd-grootlicht wel; Ze moeten blijven branden bij uitval van de motor en/of dynamo. Je wil niet zonder licht zitten als 's nachts in het donker op de snelweg de dynamo het loodje legt (om welke reden dan ook). Die eis maakt het wat lastiger te realiseren voor gedimd-grootlicht.

Dat was nog een puntje dat ik nog uit wilde zoeken... tnx!

Nu dus verder over mogelijkheden nadenken...

Jans Duiven

#1128
Citaat van: innocenti op 11-01-2009 20:17:48
Hoi DcccL
Wil je ook een foto plaatsen met je dagrijlampen aan? En ga je ze alle 4 als dagrijlampen gebruiken of 2 en 2 als mistlampen?

Dat kan niet, want dan slaat de motor af  ;D


@Marco: Kon je geen armatuur vinden die de gehele opening opvult i.p.v. twee kleine vierkante? 


Hans

-D©©©L-

Citaat van: Hans Duiven op 13-01-2009 11:57:20
Citaat van: innocenti op 11-01-2009 20:17:48
Hoi DcccL
Wil je ook een foto plaatsen met je dagrijlampen aan? En ga je ze alle 4 als dagrijlampen gebruiken of 2 en 2 als mistlampen?

Dat kan niet, want dan slaat de motor af  ;D
@Marco: Kon je geen armatuur vinden die de gehele opening opvult i.p.v. twee kleine vierkante? 

Hans

Nee, helaas. De keuze qua dagrijlampen is nog niet zo groot als in mistlampen en verstralers.
Ik heb nog wel even gemopperd op de poedercoater dat de ijzerwaren voor de LPi tank nog niet gecoat waren. Schiet niet op zo.

Chris

Ik vind die dagrijlampen wel apart (en dan bedoel ik dat in de zin van mooi)! Weereens iets anders ;D.

Bevalt de R?

-D©©©L-

De R bevalt echt heel erg goed.  :eusa_dance:

Vanavond de mistlampen en de dagrijlampen definitief gemonteerd, moet nog wel even afstellen. :
(klik voor hi-res)

viking_in_shorts

Weet je, als je het opzij zou kunnen schuiven, had jij gewoon een schuifpui (met zoveel glas aan de voorkant)  :eusa_clap:   ;D

Wibren

Als ik zo de foto zie in high-res dan vind ik het toch wel heel erg mooi staan  :eusa_clap: :eusa_clap:
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

thijsj

Citaat van: Wibren V70RAWD op 15-01-2009 00:23:33
Als ik zo de foto zie in high-res dan vind ik het toch wel heel erg mooi staan  :eusa_clap: :eusa_clap:
mee eens, alleen een 'slash' in de grill toevoegen :)

-D©©©L-

Waar was ik gebleven...

Citaat van: -D©©©L- op 02-01-2009 23:02:46
...
Het oude tankframe erop met een paar boutjes. :
(klik voor hi-res)

...


Zo kwamen de delen van de poedercoater, met de beugeltjes voor de dagrijlampen en een stabistang er meteen maar naast.:
(klik voor hi-res)



Hoekstukjes in de auto met stalen (10.9) M10 bouten en een paar dikke achterleg schijven:
(klik voor hi-res)



Stalen bouten om het frame op de hoekadapters vast te zetten erin:
(klik voor hi-res)



Frame erin en tank erop, boutjes goed vastgezet (60 NM) :
(klik voor hi-res)


En natuurlijk de tankbanden er overheen om hem te houden waar ie hoort. Hij moet nog even een keer los om perfect recht te leggen:
(klik voor hi-res)


Uit een andere hoek is goed te zien wat er nog overblijft in de koffer ruimte:
(klik voor hi-res)


En om nou te zeggen dat dat zoveel minder is dan bij een 70 liter tank... niet echt. (beetje gezichtsbedrog door "mooie" vloer)
(klik voor hi-res, foto van mischa)




Sbv

Ga je nu met beide tanks erin rijden ? Ik neem aan dat de Donut er tzt nog uitgaat

-D©©©L-

Citaat van: Sbv op 16-01-2009 00:00:35
Ga je nu met beide tanks erin rijden ? Ik neem aan dat de Donut er tzt nog uitgaat

ja, zeker gaat die donut eruit. Voordat ik kan rijden op de grote tank moet ik nog wel een langere vulslang plaatsen met overdruk afblaas slang etc etc.

robbie409

Zijn ze niet te koppelen, nog grotere actieradius :D

Jeff

Ziet er netjes uit Marco, ga vooral zo door :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)