Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

-D©©©L-

#1560
Citaat van: viking_in_shorts op 14-06-2009 10:29:48
Citaat van: -D©©©L- op 14-06-2009 09:26:08
Citaat van: viking_in_shorts op 13-06-2009 00:03:11
Citaat van: -D©©©L- op 12-06-2009 23:16:31
Morgen 1450 km naar nederland rijden met twee chauffeurs.  :eusa_shifty:

Leuk :eusa_dance:

Hoe lang doe je daar over?

Ongeveer 14,5 uur.

Maar rij je dat in 1 keer? of slaap je dan ergens?

Op de heenweg heb ik het in twee stukken geknipt, op de terugweg heb ik het in 1 keer gereden. We waren met twee chauffeurs, ik was echter zo lekker aan het sturen dat we al in Hannover waren voordat ik er erg in had (Daar stond de wagen van de mede vennoot). Heb het dus helemaal zelf gereden. Het is goed te doen qua afstand en tijd, volgende keer ga ik wel eens kijken of het door Polen eventueel nog sneller/makkelijker is.

De terugreis:

Na het vertrek uit poprad hadden we meteen een mooi stukje nieuwe autobahn (tolweg) richting Zilina (140 km). Die is aangelegd in duitse stijl, dus breed en overzichtelijk. Helaas is deze pret van korte duur (tot Liptovsky), hij is namelijk nog lang niet klaar. Een lang stuk (ca 70 km) secundair door diverse dorpen doet de tijd snel wegtikken.

Bij Zilina kom je weer op de Autobahn (D3/D1, tolwegen) richting Trencin, waar je vervolgens secundair richting Brno (Tsjechië) kan. Dit is een behoorlijk stuk van zo'n 220 km waarvan het eerste stuk wel leuk is en het tweede deel echt heel erg saai. Bij Brno kom je op de Tsjechische Autobahn (tolweg), waar ze het geld voor gebruiken weet ik niet. In ieder geval niet voor de kwaliteit van de weg. Vooral de rechter rijstrook is op grote delen echt dramatisch slecht. Tot praag (ca 220 km) dus redelijk veel bivakkeren op de middelste en linker strook.

Door praag heen is het even wat duwen en zeuren voor de juiste afslagen (kan nogal druk zijn) waarna de route over tolweg D8 en een klein stukje secundair + 3 tunnels over de duitse grens gaat richting Dresden. Bij elkaar zo'n 150 km. Omdat LPG in Tsjechie omgerekend veel goedkoper is dan in Duitsland (43 tegen 61 cent), is dit ook de gelegenheid om nog even te tank vol te gooien voor de Duitse grens.

Daarna gaat het snel, met hoge snelheden/ laagvliegend (160-190 km/h op de cruise control en af en toe eens lekker doorhalen naar 240) richting Magdeburg (een "stukje" van 370 km), wel met oponthoud vanwege de nodige wegwerkzaamheden. Bij Magdeburg stond een behoorlijke file en zijn we er maar even af gegaan om te eten en wat oefeningen te doen.

Nog 150 km naar vliegveld Hannover, de bagage van de "mede bestuurder" overgepakt en de wegen gescheiden. Nog even een keer tanken (niet al te duur voor duitse begrippen; 54 cent) en tegen de duisternis 320 km doorgestoomd naar Zwolle.

Conclusies:

- Hoewel het Oost-Europese verkeer soms wat chaotisch kan lijken, houd met wel veel meer rekening met elkaar. Met is veel vriendelijker naar elkaar toe.  :eusa_clap:
- Duitsers met dikke BMW's/Audi's/Benzen vinden het niet leuk op ingehaald te worden door een "alte volvo".
- Op Duitse LPG rij ik minder zuinig, gemiddeld 1 op 4,8 ;D
- De snelwegen (tolwegen) in Tsjechie zijn echt dramatisch van kwaliteit
- In slowakije is echt ongelofelijk veel politie op de weg.
- Er wordt in Slowakije 6 dagen in de week flink doorgewerkt aan de nieuwe snelwegen.  :eusa_clap:
- Merk artikelen (met name voedingsmiddelen) zijn in Slowakije net zo duur als hier.
- Het modale inkomen in Tsjechië en Slowakije is 1/3e van hier.
- Er lopen veel mooie vrouwen rond daar.  :)
- Jonge Slowaken zeggen slecht engels te spreken (verlegen), maar na een feestje met wat drank blijkt dat de statistieken toch kloppen (93% heeft engels gehad op school)
- Slowaaks leren van een Slowaakse lerares Duits (middelbare school) is erg leuk en heel gezellig, zeker als je les krijgt in een kroeg/restaurant.  ;D
- Het uitzicht is op 1800 meter hoogte in de Hoge Tatra echt fenomenaal.

V70geRwin

Leuk verhaal  :eusa_clap: maar heb je ook al foto's (puntje 9)  :eusa_whistle:

-D©©©L-

Citaat van: spekkie99 op 14-06-2009 15:24:02
Leuk verhaal  :eusa_clap: maar heb je ook al foto's (puntje 9)  :eusa_whistle:

Die komen nog wel  ;)

Heb al wel twee iets saaiere voor je, Het pension cq. tijdelijk katoor tegen de achtergrond van de hoge tatra's:
(klik voor hi-res)


De 422R met wat extra "plamuur" op de voorkant:
(klik voor hi-res)



axelvr

Citaat van: -D©©©L- op 14-06-2009 17:27:42
Citaat van: spekkie99 op 14-06-2009 15:24:02
Leuk verhaal  :eusa_clap: maar heb je ook al foto's (puntje 9)  :eusa_whistle:

Die komen nog wel  ;)

Heb al wel twee iets saaiere voor je, Het pension cq. tijdelijk katoor tegen de achtergrond van de hoge tatra's:
(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/dewey/visit/09-24/01_jakub_from_bridge_01.jpg

De 422R met wat extra "plamuur" op de voorkant:
(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/dewey/visit/09-24/02_roadkill_front_422R_01.jpg



ooohw   , die haal je toch zo weg


+


;D

-D©©©L-

Toch een mechanische schade geconstateerd; de uitlaat klem schuin boven de achteras is doorgescheurd. Dat was de enige die ik nog niet vervangen had door betere/zwaardere exemplaren.

walter leever

Citaat van: -D©©©L- op 15-06-2009 18:06:24
Toch een mechanische schade geconstateerd; de uitlaat klem schuin boven de achteras is doorgescheurd. Dat was de enige die ik nog niet vervangen had door betere/zwaardere exemplaren.

:eusa_doh:

mikky

Citaat van: walter leever op 15-06-2009 23:47:08
Citaat van: -D©©©L- op 15-06-2009 18:06:24
Toch een mechanische schade geconstateerd; de uitlaat klem schuin boven de achteras is doorgescheurd. Dat was de enige die ik nog niet vervangen had door betere/zwaardere exemplaren.

:eusa_doh:




;D

-D©©©L-

#1567
Citaat van: mikky op 15-06-2009 23:58:26
Citaat van: walter leever op 15-06-2009 23:47:08
Citaat van: -D©©©L- op 15-06-2009 18:06:24
Toch een mechanische schade geconstateerd; de uitlaat klem schuin boven de achteras is doorgescheurd. Dat was de enige die ik nog niet vervangen had door betere/zwaardere exemplaren.

:eusa_doh:




;D

Op deze foto is dat de klem rechtsboven:
(klik voor hi-res)


Het probleem is dat de standaard klem gemaakt is van pisbakken ijzer en daarnaast eigenlijk teveel koelt tegen de rijwind. De dikke 3" pijp wil graag groeien onder invloed van warmte, als de klem niet mee wil en niet sterk genoeg is dan knalt ie gewoon. De "nieuwe" klemmen maken thermisch beter contact met de pijp en "groeien" dus mee. Ook is de spanner gemaakt van een materiaal met sterkte 8.8, die kan je dus veel en veel vaster zetten.

De pijp is nu echt helemaal "ingebrand" en klinkt met de extra demper nog mooier dan voorheen. Duidelijk stiller en nog diepere klank. De resonantie rond de 1800 rpm is helemaal verdwenen.  :eusa_dance:

razorx

Het is flauw en eindeloos herhaald.
Maar dit soort posts, ik bedoel de foto, zijn met een glimlach onuitstaanbaar.
Wiens roffel ziet er vanonderen zo uit?
Walgelijk  ;)  :eusa_clap:.

Gr.
Yits.

P.S.: Leuk wat je voor hebt zitten.

big ben

Maarrrrrrrrrr welke roffel staat ook zo vaak op de brug?? :-\








om alleen maar verbeteringen aan te brengen top!!! :P!!

-D©©©L-

Toch was het wel even spannend wat er zou gebeuren bij 10-14 uur zware belasting op de autosnelwegen van europa. D'r is erg veel losgeweest, het blijft dan toch even afwachten of het allemaal heel blijft. Zal hem van de week idd weer eens omhoog gooien, kijken of er nog wat lekt ofzo.

-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 06-05-2009 11:41:15
Ik heb (bij wijze van proef) nu dus maar een setje NGK BKR8EIX kaarsjes besteld. Vergelijkbaar met de bekende Denso IK24, wel met een andere prijs. Ik had eigenlijk de BKR8E willen hebben (ultra el-cheapo, koperen elektrode), die bleek helaas niet meer leverbaar. Ik ben benieuwd wat het gaat worden met de "koudere" kaarsen erin.  :eusa_think:

Ik ben nu 4000 km verder met deze kaarsen erin. De ervaringen tot nu toe zijn goed, ik merk zeker verschil bij zware & langdurige belasting van de motor. Waar de originele volvo bougies na een tijdje hoge snelheid rijden wat problemen gaven (af en toe een keer een slag missen, soms ook minder vermogen beschikbaar) heb ik dat met deze kaarsen nog niet mogen merken. Nog 16.000 km erbij, en dan is eigenlijk pas wat zinvols te zeggen over de levensduur

Enno

Citaat van: -D©©©L- op 15-06-2009 18:06:24
Toch een mechanische schade geconstateerd; de uitlaat klem schuin boven de achteras is doorgescheurd. Dat was de enige die ik nog niet vervangen had door betere/zwaardere exemplaren.

Herkenbaar probleem ;)......heb hetzelfde gehad. De lokale garage heeft er nu dubbele moeren opgezet...en de lokale onderdelen leverancier rekende er 70 euro centen voor..

Interessant overigens om een te zien dat elk oost europees land zo z'n eigen strategie heeft....

In Polen wordt zo'n 7 dagen per week aan het wegennetwerk gewerkt. In slowakije ongeveer net zo hard. Op elke hoek van de straat staat een bordje "gefinancierd door de EU". Overigens denk ik dat Slowakije net zoals polen een groot probleem had met de infrastructuur. Tjechie, dat van oudsher een autoland was, had altijd redelijke wegen en dat is er met de jaren niet bepaald beter op geworden.

In deze landen hoef je overigens niet altijd de westerse merk produkten te nemen.  Ouderwetse merken smaken soms erg goed i.v.m. de westerse merken. Mc Donalds kan overigens beter smaken in een oost europees land, dan in ons koude Kikkerlandje.

-D©©©L-

Zo was het:



Zo werd het:
(klik voor hi-res)


En dit moest nog:
(klik voor hi-res)


(klik voor hi-res)

rogerV701998

Mooi man, vooral die parkeerpiepers en de uitlaat. Ziet er erg netjes uit allemaal. Waar is je derde remlicht in de spoiler gebleven?

Gr. roger