Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Jeff

Ziet er weer mooi uit Marco! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

VolvoDeMio

Holy $@$&....wát een werk!  :eusa_clap:
En tegelijkertijd krijg ik er zo'n zin in om ook zo mijn bolide te vertroetelen.

mitchelli

Goed werk,en ziet er mooi uit  :eusa_clap:
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

RNB

Ziet er goed uit weer  :eusa_clap:

Kunnen de achterste remmen  zo wel voldoende de warmte kwijt eigenlijk?
Het schild sluit strak aan bij de schijf....

-D©©©L-

Citaat van: graph-x op 21-02-2010 20:39:17
:eusa_naughty: Volvo word nog jaloers op jou, zo goed als deze auto is / word is zelfs een nieuwe nooit geweest, en die was al zo goed.
Ik kan maar één ding zeggen wat een klasse werk, respect.
Ga vooral zo door! :eusa_clap:

Daar word ik wel een beetje verlegen van, robin.  ;D


Citaat van: spekkie99 op 21-02-2010 10:58:04
Erg mooi, maar wat is erg krap?

< 0,5 mm. Dat heb ik inmiddels aangepast en is nu 2 mm geworden.


Citaat van: RNB op 22-02-2010 08:17:15
Ziet er goed uit weer  :eusa_clap:

Kunnen de achterste remmen  zo wel voldoende de warmte kwijt eigenlijk?
Het schild sluit strak aan bij de schijf....

Dat is optisch bedrog, denk ik. Er zit tussen de rand van de plaat en de schijf zeker een centimeter ruimte.
De witte kunststof stroken (onderaan de spatplaten) moet ik nog even plaatsen en vastzetten.

RNB

Een centimeter valt idd nog wel weer mee.

Toch heb je engelen geduld met de auto.... zo veel aanpassingen

dutchguy

Ziet goed uit man!  :eusa_drool:
Nu kan je zeker 'Stoppies' maken met die grote remmen  :P

Waar ik wel benieuwd naar ben, is hoe je dat speling probleem opgelost hebt aan de voorzijde.

fearless

Ik heb het totaal plaatje vandaag in het echt gezien.  8)  Remmen staan echt super, echt erg dik !!
En wat de hoogte van de auto betreft, het valt mij nog mee. Misstaat absoluut niet.  :eusa_clap:

-D©©©L-

De hoogte van de wagen is bijna wat het zijn moet, aan de achterzijde mag ie nog 10 a 15 mm omhoog. Het veergedrag is goed, het verhogen ga ik dus doen door schijven tussen de bovenste veerschotel en de balk te leggen. Qua remmen is het even wennen, sta nu met regelmaat net even te ver voor de stopstreep stil.  ;D

Zondag is ie hopelijk te zien op de "drenthe" meeting.  :)

Thys

Lekker hoor, de zekerheid dat je op tijd stilstaat!

Setje verhogingsveren ruilen trouwens? :laugh:

-D©©©L-

Citaat van: thyzerrr op 23-02-2010 17:20:54
Lekker hoor, de zekerheid dat je op tijd stilstaat!

Setje verhogingsveren ruilen trouwens? :laugh:

Ik heb nog wel kluizen die je kan uitladen. Komt ie ook omhoog.  ;D

R o b


Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 23-02-2010 17:19:14
aan de achterzijde mag ie nog omhoog.

Das mooi, hoeven we ons niet te bukken om de onderkant ook te bekijken.  :eusa_dance:

;D  ;)

jgvdv

zijn dit de dieselveertjes ? :P
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Daf46

Citaat van: -D©©©L- op 21-02-2010 22:30:42
Dank u allen, ik vind het leuk om wijzigingen aan de auto tot in de puntjes uit te voeren. In het geval van de remmen betekende dat ik echt maanden en maanden onderdelen aan het sprokkelen en maken geweest ben. Het resultaat is er straks hopelijk ook naar.  :)

Goed, waar was ik gebleven...

De oude situatie aan de achterkant. Een standaard schijf, standaard klauw en mevius blokken.

(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/remmen/bbk/35_monteren_BBK_RA_oude%20situatie_01.jpg


Klauw eraf, schijf eraf, handremdelen eraf...

(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/remmen/bbk/36_monteren_BBK_RA_oude%20situatie_02.jpg


Ankerplaat annex hitteschild verwijderd:

(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/remmen/bbk/37_monteren_BBK_RA_oude%20situatie_03.jpg


Wielnaaf eraf, veer eruit...  eigenlijk alleen de kale as dus nog.   

(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/remmen/bbk/38_monteren_BBK_RA_oude%20situatie_04.jpg


De kale as herrinneren de meeste zich nog wel, hier voor de montage (en schoon):

(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/achteras/16_revisie_achteras_samengesteld_01.jpg


En toen begon het opbouwen.  Natuurlijk de zelf ontwikkelde Backspacer©  8) , die voorzien is van een montage mogelijkheid voor de grote Brembo klauw.

(klik voor  hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/remmen/bbk/39_monteren_BBK_RA_backspacer-plus_01.jpg


De naaf er weer op, bouten voorzien van loktite:

(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/remmen/bbk/40_monteren_BBK_RA_naaf_met_backspacer-plus_01.jpg


Een aangepaste handrem ankerplaat annex spatplaat/hitteschild:

(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/remmen/bbk/41_monteren_BBK_RA_Handrem_ankerplaat_01.jpg


Het handrem binnenwerk erin, schijf erop, klauw eraan en "redesign" remleiding er tussen. :

(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/remmen/bbk/42_monteren_BBK_RA_Klauw%2Bschijf_remleiding_01.jpg


Tenslotte de speciaal gemaakte veer er onder. :

(klik voor hi-res)
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/remmen/bbk/43_monteren_BBK_RA_Compleet_met_veer_01.jpg

Zijn die 3 (?) bouten waarmee de naaf vastzit nu eigenlijk nog lang genoeg of zijn dit al langere exemplaren ?