Yes, Yes, Yessss......

Gestart door mauricenl, 12-06-2008 11:26:46

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: Marc O. op 13-06-2008 20:22:43
Citaat van: Spin! op 13-06-2008 20:08:56
Citaat van: FGG op 13-06-2008 16:08:48
Citaat van: Simplicity op 13-06-2008 15:18:23
Is het niet wat de gek er voor geeft???

Ik heb 3500 betaalt voor m'n 262 maar ben genoeg mensen tegengekomen die er niet meer als 1500 voor zouden geven...
Het is net als kunst: de een schat het op enkele duizende euro's en dan gaat het voor miljoenen de deur uit

Mvg Sander

Klopt. Dat gebeurt wanneer er met emotie wordt gekocht. En meestal is dit 't geval bij auto's die een bepaalde emotionele waarde hebben door hun historie zoals bv. een T-5R of een 262. Voor mijn gevoel is die emo-waarde bij een V70 aanzienlijk minder. Dat wilde ik ook zeggen met deze post:

Citaat van: FGG op 13-06-2008 09:31:32
Veel mensen op dit liefhebbersforum kijken nog wel eens voorbij aan het feit dat, zoals Marcel al aangeeft, het een auto is van ruim 10 jaar oud, hoe je 't ook wend of keert. De occassionprijs in Carbase voor een 98-er V70R staat op 8100 euro. Dat scheelt ruim 9000 euro, meer dan 't dubbele dus!
Wat gebeurd er als je deze auto total loss rijdt? Geen verzekeraar keert 17 mille uit voor een 98-er V70R.

Je kan ook een hele mooie GLT te koop zetten voor 10.000 euro maar ik denk niet dat iemand 't er voor gaat betalen.

http://link.marktplaats.nl/136213856

Ah...je had em ook gezien.. ;D

Pfff...9900 euries en dan ook nog eens BPM erbij (230 euro slechts, maar toch...).

Nou, eigenlijk had ik 'm niet gezien. Gewoon stom toeval.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Jorg Vseventy

Citaat van: Joris_Scholte op 13-06-2008 13:14:25
Citaat van: Jorg Vseventy op 12-06-2008 20:56:00
Citaat van: FGG op 12-06-2008 20:53:24
Citaat van: Jorg Vseventy op 12-06-2008 20:52:47
Citaat van: FGG op 12-06-2008 20:51:52
Citaat van: marcelV70R op 12-06-2008 20:14:25
Citaat van: Joris_Scholte op 12-06-2008 15:35:24
www.schmidt-gemert.nl

Hoop mensen hier vinden dit geen goed adres, vééls te duur volgens sommigen, maar valt reuze mee.

€17500
mmm voor een paar duizend €€ minder mogen ze die van mij ook kopen hoor!!!
vind die prijzen stevig!!
en dan druk ik me nog zachtjes uit!!!

Marcel

Een 2.0?
Viva Italia?!

Van eerste eigenaar? Dubieus. :eusa_think:
Was een heel klein italiaans opaatje van 80. Als de stoel in de voorste stand stond kon hij net met het puntje van z'n grote teen bij het gaspedaal...  :eusa_angel:
Opa overleed afgelopen maandag avond aan een hartaanval tijdens een voetbal wedstrijd... ;D
Jorg en Florian zijn bljkbaar ook vaak bij Schmidt in Gemert langs geweest, dat ze het hele verhaal van die auto zo goed kennen...... Vooral die ongelooflijke bullsh*t van dat opaatje zul je niet bij Schmidt horen.

Joris, ik lees je reactie nu pas en ik durf gelijk toe te geven dat ik het vehaal niet ken.  Ik heb echter, net als Florian, wel mijn twijfels over de juistheid, en zal die blijven hebben tot het tegendeel (voor mij) bewezen is. Zelf kocht ik mijn 2.5 10V van '99met 94000km. Boekjes compleet ingevuld, afleverdocs van 1e eigenaar (incl. adres gegevens) aanwezig en NAP; KM-stand vervolgens uitgelezen bij de dealer. Ik durf de huidige 120.000km van mijn V70 dus te garanderen en kan dat ook aantonen. Ik vraag mij af of dat bij een buitenlandse auto ook aantoonbaar gemaakt kan worden. Met boekjes valt te rommelen!

Mijn opmerking over dat opaatje was met enige ironie geschreven, waarbij het niet de bedoeling was een auto, persoon of bedrijf onderuit te halen.

Tot slot vraag ik mij af of jij weet hoe vaak iedereen bij Carlo komt en hoe goed iedereen histories van auto's kent, maar dat ter zijde...

De historie ter zijde, is de V70R een schitterende wagen, die zijn geld, t.o.v. het door mij betaalde bedrag voor een 10V misschien best wel waard is. Een import blijft in waarde echter altijd achter t.o.v. een orgineel NL auto.

Spin!

Citaat van: Jorg Vseventy op 15-06-2008 22:19:35
Citaat van: Joris_Scholte op 13-06-2008 13:14:25
Citaat van: Jorg Vseventy op 12-06-2008 20:56:00
Citaat van: FGG op 12-06-2008 20:53:24
Citaat van: Jorg Vseventy op 12-06-2008 20:52:47
Citaat van: FGG op 12-06-2008 20:51:52
Citaat van: marcelV70R op 12-06-2008 20:14:25
Citaat van: Joris_Scholte op 12-06-2008 15:35:24
www.schmidt-gemert.nl

Hoop mensen hier vinden dit geen goed adres, vééls te duur volgens sommigen, maar valt reuze mee.

€17500
mmm voor een paar duizend €€ minder mogen ze die van mij ook kopen hoor!!!
vind die prijzen stevig!!
en dan druk ik me nog zachtjes uit!!!

Marcel

Een 2.0?
Viva Italia?!

Van eerste eigenaar? Dubieus. :eusa_think:
Was een heel klein italiaans opaatje van 80. Als de stoel in de voorste stand stond kon hij net met het puntje van z'n grote teen bij het gaspedaal...  :eusa_angel:
Opa overleed afgelopen maandag avond aan een hartaanval tijdens een voetbal wedstrijd... ;D
Jorg en Florian zijn bljkbaar ook vaak bij Schmidt in Gemert langs geweest, dat ze het hele verhaal van die auto zo goed kennen...... Vooral die ongelooflijke bullsh*t van dat opaatje zul je niet bij Schmidt horen.

Een import blijft in waarde echter altijd achter t.o.v. een orgineel NL auto.

Dit is echt bullshit van de bovenste plank. Dingen komen van dezelfde loopband af. Het is niet zo dat ze voor een italiaanse auto ander ijzer hebben gebruikt. In hoeverre een org NL auto dus mogelijk is, tenzij je een 440/460 rijdt.

En bovendien leven we in een wereld waar niks meer te vertrouwen is, en oh...NL ligt op de wereld.

www.vm-parts.nl

Kingfisher

Naar mijn idee blijft alles een kwestie van vraag vs. aanbod..........  :eusa_think:
Lang leve de vrije marktwerking ;D

Joris_Scholte

Citaat van: Jorg Vseventy op 15-06-2008 22:19:35
...
Joris, ik lees je reactie nu pas en ik durf gelijk toe te geven dat ik het vehaal niet ken.  Ik heb echter, net als Florian, wel mijn twijfels over de juistheid, en zal die blijven hebben tot het tegendeel (voor mij) bewezen is. Zelf kocht ik mijn 2.5 10V van '99met 94000km. Boekjes compleet ingevuld, afleverdocs van 1e eigenaar (incl. adres gegevens) aanwezig en NAP; KM-stand vervolgens uitgelezen bij de dealer. Ik durf de huidige 120.000km van mijn V70 dus te garanderen en kan dat ook aantonen. Ik vraag mij af of dat bij een buitenlandse auto ook aantoonbaar gemaakt kan worden. Met boekjes valt te rommelen!
Mijn opmerking over dat opaatje was met enige ironie geschreven, waarbij het niet de bedoeling was een auto, persoon of bedrijf onderuit te halen.
Tot slot vraag ik mij af of jij weet hoe vaak iedereen bij Carlo komt en hoe goed iedereen histories van auto's kent, maar dat ter zijde...
De historie ter zijde, is de V70R een schitterende wagen, die zijn geld, t.o.v. het door mij betaalde bedrag voor een 10V misschien best wel waard is. Een import blijft in waarde echter altijd achter t.o.v. een orgineel NL auto.
Ik ken Carlo persoonlijk, ik ken die auto ook, en ik weet ook van welke dealer hij in Italië vandaan komt; naam weet ik niet, maar heb meerdere Volvo's van deze dealer gezien, en allemaal erg nette en eerlijke auto's.
Ik durf inderdaad best de bewering aan dat sommigen op dit forum altijd een grote bek hebben en neerbuigend doen over die rare Italiaan/Duitser uit Gemert met zijn zogenaamde importmeuk die veels te duur is, maar nog nooit bij hem op het erf naar auto's hebben gekeken. En voor wat de waarde van een origineel Nl-auto en een import, zie de post van Spin.

Bovenstaande verstandig? Nee, denk het niet. Laten we maar zeggen dat ik even vanuit de emotie reageer....

Eric

Wat een gezeur allemaal weer over import autos... Zo lang het in nederland nog steeds niet strafbaar is om met kilometer standen te knoeien heb ik meer vertrouwen in duitse autos. Maar das persoonlijk..
Duitsers laten veel meer bij dealers doen dan wij ook bij oudere autos. Ik heb een boekwerk aan alle rekeningen er bij gekregen allemaal bij dealers en elke keer km stand erbij. Dat geeft vertrouwen.
Die blauwe R had ik liever zelf ingevoerd dan via een bedrijf want dan was ie een stuk goedkoper geweest.
Het vervelende is dat wanneer handelaren een auto uit het buitenland halen en de stand terug draaien voordat hij naar het RDW gaat de teller stand wordt ingevoerd op de invoer datum. Beter is dus zelf invoeren.
Die Schmidt Gemert is wel een bekende in Volvo land dus die heeft een naam hoog te houden.
Verder zeker een hele mooie auto maar wel voor een beetje (te) veel geld.
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

willow

Echt typisch Volvo 850 forum allemaal de neus de andere kant op.  >:( 

Ludo

Citaat van: willow op 16-06-2008 19:06:54

dat is niet moeilijk he, als je niet weet welke de goeie kant is.  :evil:  ;D

Jorg Vseventy

Citaat van: Joris_Scholte op 16-06-2008 10:57:08
http://i56.photobucket.com/albums/g166/cutemyspacecodes/02/STFU/stfu2.jpg
Bovenstaande verstandig? Nee, denk het niet. Laten we maar zeggen dat ik even vanuit de emotie reageer....

Het was allemaal niet zo bedoeld.... om verdere discussie te voorkomen, geef ik hierbij gehoor aan de wens van Joris...

animalT5R

Citaat van: Jorg Vseventy op 16-06-2008 20:29:50

Het was allemaal niet zo bedoeld.... om verdere discussie te voorkomen, geef ik hierbij gehoor aan de wens van Joris...
Joris had ook tot 10 kunnen tellen en dat dan niet neer kunnen zetten,maar ja,het gaat over die uit gemert en dat ligt heeeel gevoelig  :eusa_wall: ::)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

FLA

Citaat van: willow op 16-06-2008 19:06:54

Net zo typisch als het altijd maar leveren van negatief commentaar.

Joris_Scholte

Citaat van: animalT5R op 16-06-2008 20:35:04
Citaat van: Jorg Vseventy op 16-06-2008 20:29:50
Joris had ook tot 10 kunnen tellen en dat dan niet neer kunnen zetten,maar ja,het gaat over die uit gemert en dat ligt heeeel gevoelig  :eusa_wall: ::)
Heb je volledig gelijk in Johan, heb dat inderdaad niet gedaan. Maar Jorg, laat je door mij niet tegenhouden hoor, het is hier een vrij forum, en wat mij betreft no hard feelings, naar niemand persoonlijk niet.  ;)

The Saint

Zou het mss kunnen dat Schmidt, naast het leveren van goede kwaliteit, ook veel geeft voor een in te ruilen Volvo? Of dat je flinke korting krijgt als je niets in te ruilen hebt?

The Saint, die eerlijk gezegd wel op dit idee komt omdat de prijzen mij veel te hoog lijken*

*hetgeen een vooroordeel is, want ik ken het bedrijf niet, de voorwaarden (service/garantie) niet EN de auto's niet!

No shirt no shoes, no pinball

Joris_Scholte

Citaat van: The Saint op 16-06-2008 21:23:14
Zou het mss kunnen dat Schmidt, naast het leveren van goede kwaliteit, ook veel geeft voor een in te ruilen Volvo? Of dat je flinke korting krijgt als je niets in te ruilen hebt?
The Saint, die eerlijk gezegd wel op dit idee komt omdat de prijzen mij veel te hoog lijken*
*hetgeen een vooroordeel is, want ik ken het bedrijf niet, de voorwaarden (service/garantie) niet EN de auto's niet!
Laat ik t zo zeggen, met Carlo kun je onderhandelen, en met zijn garantie is ie nooit moeilijk.

Jorg Vseventy

Hmmpf Hmmpf  :eusa_silenced:

Nou vooruit dan. Zoals reeds eerder aangegeven is het nooit mijn bedoeling geweest om personen of bedrijven te benadelen met mijn posts. Ik ken Carlo Schmidt en zijn bedrijf niet en heb dus geen positieve of negatieve ervaringen, zelfs niet vernomen...

M.b.t. mijn opmerking dat een import auto in waarde achterblijft t.o.v. een NL auto, moet ik opmerken dat dit niet noodzakelijke het geval is in de normale occasion handel. Bij klassiekers en liefhebbers autos ligt dit mijns inziens echter anders:

Zelf heb ik een Bertone X1/9 van 1983. Het betrft hier een duitse import auto uit een gelimiteerde serie van 500 stuks. In NL rijden er +/- 5 in deze uitvoering rond. Het liefst had ik een orgineel NL auto gekocht, maar aangezien deze uitvoering nooit officieel in NL is geleverd wordt dat lastig (1 auto werd via dealer geimporteerd en nieuw geleverd). Uit ervaring binnen de club x1/9 weet ik dat orgineel NL auto's hoger getaxeerd worden dan import auto's. Anderzijnds wordt een bijzondere uitvoering ook hoger getaxeerd.

Je begrijpt: Die ene orgineel NL geregistreerde auto uit die serie van 500 is mijn droom, desondanks ben ik zeer tevreden over mijn auto. Ik had de kans die ene orgineel NL auto te kopen, maar ja, als je een auto 13 jaar in bezit hebt en technisch alles langs hebt zien komen, heb je een band opgebouwd en weet je wat je hebt. Conclusie: de droom blijft een droom!

Op basis van de foto's kan ik niet anders zeggen dan dat betreffende R een schitterende auto is. Indien km-stand en afkomst van 1e  eigenaar kan worden aangetoond, zoald door Joris aangegeven, lijkt dit mij DE auto voor degene die van plan is een R te conserveren, waarbij het enige negatieve punt naar mijn menig is dat het een import betreft, maar ja, wordt er momenteel een orgineel NL R in deze staat met deze km's te koop aangeboden?