Dagboek van de Gasgestookte Zwarte R

Gestart door Thys, 23-06-2008 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

Thys

Geen zorgen Douwe, die gingen over de xenonkoning :)

Inmiddels schurkt de auto tegen de 3,5 ton aan, en was het weer eens tijd voor frisse olie. Gelijk maar een nieuw interieurfilter met actieve kool gestoken, deze was er ook wel aan toe.

Vandaag zijn de winterwielen gebalanceerd, morgen de heldere koplampen met nieuwe xenon erin, en dan kan hij er weer een week of twee tegen :D

Thys

Citaat van: Thys op 14-12-2012 19:33:22
... en dan kan hij er weer een week of twee tegen :D

Helaas, zo lang mocht de pret niet duren :-\

Gisteren op weg naar huis, uit het niets, sprongen ineens de Tracs + ABS lampjes aan. Stel je eens voor dat er een keer niets aan mankeert :eusa_doh:

KIM

Ja, balen is dat he?
Ik hoop ook elke keer weer een poosje onbezorgd te rijden. Helaas laten ze te vaak weten dat het oude auto's zijn...

Taranis

Citaat van: KIM op 19-12-2012 09:50:00
Helaas laten ze te vaak weten dat het oude auto's zijn...

Dat is niet erg als het hobby is, maar als dagelijks vervoer kan ik me goed voorstellen dat je er dan een keer klaar mee bent.

@ Thijs: balen! Ga je zelf solderen of wegbrengen?

Thys

Citaat van: Taranis op 19-12-2012 10:12:23
Citaat van: KIM op 19-12-2012 09:50:00
Helaas laten ze te vaak weten dat het oude auto's zijn...

Dat is niet erg als het hobby is, maar als dagelijks vervoer kan ik me goed voorstellen dat je er dan een keer klaar mee bent.

@ Thijs: balen! Ga je zelf solderen of wegbrengen?

Inderdaad, hij zou het best weer eens een poosje probleemloos mogen rijden.

Het vervelende met de controller is dat hij al een keer een Thuurkuur gehad heeft.
Eerdaags maar even foutcodes zoeken.

KIM

Hoelang is de Thuurkuur geleden?
De mijne kwam na een jaar of drie ook weer, dus het kan gewoon hetzelfde zijn.

Voordeel is dat de controller veel gemakkelijker opengaat nu  :eusa_whistle:

Thys

Oh kijk, dat klinkt hoopgevend; het is nu ruim 4 jaar geleden dat de controller gedaan is.

KIM

Mijne had een pompfout, dus ik dacht na de Thuurkuur dat het dan ook echt de pomp zou zijn. Dus ik heb de hydraulische unit vervangen...

Voor nix...

Thys

En de lampjes zijn weer uit ??? Benieuwd voor hoelang.

Oja! Gisteren de teller op 350.000 gezet 8)

Thys

Citaat van: Thys op 19-12-2012 12:58:52
En de lampjes zijn weer uit ??? Benieuwd voor hoelang.

Niet zolang :D Waarschijnlijk een sensor, krans of de bedrading van een sensor. Het systeem grijpt op willekeurige momenten in. Eerdaags maar even foutcodes uitlezen en op onderzoek uit.

Vanmiddag de instapverlichting vervangen door een paar van deze LED lampjes.

Geeft een boel meer licht en de kleurtemperatuur is ook goed. Eerdaags moet er nog meer LED spul binnenkomen.

Remko

Die zoek ik ook....

Waar heb je ze vandaan?

Thys

http://dx.com/s/144917 :)

Edit:

Let wel dat dit type alleen te gebruiken is voor de instapverlichting. Voor de kentekenverlichting heb je lampjes nodig die in het verlengde van de lampvoet stralen.

Thys

Heldere koplampen zitten er nu een weekje in. Lichtbeeld moet nog wel even netjes gemaakt worden.

Taranis

Wat voor heldere koplampen zijn dat? Ze lijken de originele koplampen aardig te benaderen? :eusa_think:

)()()sT

Ik wilde ook al zeggen... Ze staan best netjes! Ik zie die ledjes iig. zo 1-2-3 niet zitten ;)