Clau's Volvo-perikelen......en nu verder in een 5008!

Gestart door Claudia, 26-06-2008 21:00:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Claudia

Pakking-alarm!

Vanmiddag was ik onderweg naar Duitsland, toen ik ineens de melding kreeg dat er te weinig koelvloeistof in het tankje zat...stop zsm!
Zag dat het niveau iets onder minimum stond, dus nog een paar honderd meter doorgereden naar Harold Arendsen, garagebedrijf waar men veel Volvo's verkoopt. Mijn 850 GLT kwam daar vandaan.
Gisteren had Bart nog koelvloeistof bijgevuld, dus duidelijk dat hier iets niet jofel is.
Super dat Harold Arendsen de D5 kosteloos weer op weg hielp met een slok koelvloeistof :)
Thuisgekomen duurde het nog een hele tijd voordat ik Bart te pakken kreeg. Handig om je mobiel thuis te laten liggen, en zelf weg te gaan Bart! ::)
Dus te laat stond de V70 op de brug....pakking lekt, Harrie Arendsen (alle vestigingen) hebben niets liggen. Bestellen moest voor 17.00 uur, dus nu pakkingloos.

Weet iemand hoe we vandaag/morgen aan een pakking voor een V70 D5 komen?
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

elianmars


Claudia

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

rifwachter

Als je het nummer hebt kan ik morgenvroeg in Zutphen kijken of we het hebben liggen in ons magazijn.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

NinaPaul

Is dat een rubber of een papieren pakking? Indien papier, dan kan je er gewoon een uit pakking papier maken. Rubber pakkingen kan je soms met secondelijm repareren als noodoplossing.
(Als de nood hoog is kan je bij beide vloeibare pakking gebruiken, maar het geeft wel een bende)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

razorx

Pakkingpapier kan je bij de automaterialenzaak halen. Kijk wel even of je dik of dun papier wilt.

Claudia

#1221
Het is een metalen pakking, nummer niet bekend.
Weet niet of het nuttige info is, het is een D5 van 2004.





René, dat zou super zijn!

Sjips...de foto's doen het niet!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Claudia

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Claudia

Problem solved :D
Bart is de schuur ingedoken, en vond perfect materiaal om zelf een pakking te veroorzaken.
Dank voor het meedenken! :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

UserID6342

Je kunt idd beide pakkingen prima maken van wat dikker pakkingpapier, wel een beetje laat met antwoorden maar ging ff niet anders ;D.

Claudia

Sinds vorige week is de D5 weer door de jaarlijkse APK gerold, zonder op- en aanmerkingen.
Wel diezelfde ochtend ook meteen maar de distributieriem laten vervangen. Heb de auto sinds oktober '15, en op de sticker stond dat de laatste wissel bij km-stand 160.000 was, en aangezien de teller nu op 347.000 staat was het geen overbodige luxe.
Ook meteen maar nieuwe voorbanden (ter geruststelling van Ronald en Ewout :)), en ook dat was hard nodig.
Dit maar op de dag gedaan dat we naar Centro Oberhausen wilden, waar we toch met de Amazon heen moesten, aangezien de D5 niet welkom is in Oberhausen.

Afgelopen zondag stond een dagje museum en strand in Wassenaar op de agenda.
Heerlijk! Maar naar huis gaan ging toch even anders dan bedacht.
Bij het in de rij staan bij de parkeerplaats bij aankomst geschakeld van N naar D viel me op dat het indrukken van de knop een keer haperde. Niet eerder gehad, maar omdat hij wel gewoon reed verder geen aandacht aan geschonken. Toen we om 17.00 uur wilden vertrekken echter: versnelling bleef in de P.
Nou had ik een dag eerder bij het passeren van Harry Arendsen nog naar een verse V90 geroepen: "my baby!"
Daarna toch nog wel geruststellend op het stuur van de D5 geklopt, en geroepen dat ik maar een grapje maakte.
D5 dacht daar blijkbaar anders over, en liet nu duidelijk merken niet gediend te zijn van dit soort grapjes.

Wegenwacht gebeld, die na een half uur ter plekke was. Beetje sneu voor hem, aangezien hij nog maar een kwartier moest werken. Het was al snel duidelijk dat het probleem niet in een kwartier opgelost zou zijn.
We hadden zelf al even geGoogled, en ook Ewout en Ronald geappt, en de ww-meneer had zijn collega's aan het zoeken gezet in hun database. Samen met Bart werd de middenconsole eruit gesloopt, en nog meer, maar mijn interesse ging meer uit naar de zeemeeuwen dan het gesleutel.
WW-meneer besloot onder de motorkap manueel de versnelling op D te zetten, zodat we in ieder geval naar huis konden rijden. Vonden wij dan weer minder. Je zal om wat voor reden dan ook achteruit moeten, en dat dan niet kunnen. Terwijl hij in de D stond en een stukje vooruit reden om richting WW-bus te rijden, blokkeerde de rem dus bij elke gereden meter. Ondertussen belde de vrouw van de ww-meneer.....het was half 8, en ze zouden barbecuen! Zooo herkenbaar ;D
Terwijl de man daarna weer onder de motorkap verdween, en Bart met het schakelding aan het morren was schoot er een palletje af, en hoorde ik hem roepen dat alle standen het weer deden.
Om 20.00 uur konden we weer naar huis. De volgende ochtend had ik een werkafspraak in Oss, en mijn voorkeur ging nou niet echt uit dit met de Amazon te gaan doen. Met de geruststellende woorden van Ronald, dat het wel goed zou zitten, en hij me desnoods in Oss zou komen redden, ging ik op pad....en het ding doet het gewoon weer.

Moraal van het verhaal: nooit in bijzijn van je eigen auto over andere (nieuwe) Volv's praten!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

elianmars

#1226
Heeft de WW man niet geprobeerd de shift lock vrij te krijgen? Ik had er een handleiding voor doorgestuurd naar Marije in ons Whatsapp-groepje.

Of zou dat het probleem niet zijn geweest?   :eusa_think:

Claudia

Eh, Ronald heeft met Bart gesproken, dus die weet dat vast wel. ;)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

arjen850

Hmm, Ik heb de eigenschap precies te willen weten wat er nou aan de hand was ;D ook om een volgende keer dit te kunnen tackelen.

razorx

Citaat van: elianmars op 08-08-2017 23:32:33
eeft de WW man niet geprobeerd de shift lock vrij te krijgen? Ik had er een handleiding voor doorgestuurd naar Marije in ons Whatsapp-groepje.

Of zou dat het probleem niet zijn geweest?   :eusa_think:
Klinkt aannemelijk. :eusa_think: