Clau's Volvo-perikelen......en nu verder in een 5008!

Gestart door Claudia, 26-06-2008 21:00:23

Vorige topic - Volgende topic

Boemeltje

Het zijn en blijven wel echt mooie wagens, vind ik dan ;D

940 is overigens ook niet verkeerd!

MrCain

En als het rijd..... :eusa_shifty: Dan rijd het echt prins heeeerlijk (als er luchtvering op zit dan).
Heb al eens gas in zo'n V8 (met echt alles op en aan => lederen bankstellen enz....) mogen inbouwen en natuurlijk mee gereden....als ik zoiets nog s te pakken kan krijgen.... :eusa_whistle:

Maar inderdaad : onderhoud kost wel wat...... en dr is echt waanzinnig veel troep te koop.....
Dus pas op wat je koopt..... en inparkeren.......echt een ramp  ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Taranis

Stiekem vind ik het best jammer dat de V70 verkocht is :eusa_shifty:

Die Range Rover... weet Bart toch wel wat ie zich op de nek haalt? ;D Ik heb 1x de 'eer' gehad te mogen helpen met het uitbouwen van een V8. Wat een drama... verbruik was met normale rijstijl overigens tussen de 1:5 en 1:7 op benzine, dat zal op gas vast nog wel een slokje erger zijn ::)

MrCain

Citaat van: Claudia op 26-06-2012 16:25:24
Ach, de draaicirkel van een V70N hebben ze ook bedacht toen ze zaterdagnacht uit de kroeg kwamen rollen! ;D

Ik denk dat het verstandigst de 940 zou zijn (als het wat is).
Qua sleutelen is dat (voor Bart) bekend terrein....het rijcomfort is natuurlijk geweldig...het heeft alle luxe die ik wil...en is financieel het verstandigst (LPG G3).

Nou...dan heeft de V70 een draaicirkel van een Alto in vergelijk met de Range Rover  ;D
Inderdaad maar als 1ste naar die 940 gaan kijken, is misschien wel verstandiger  ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Taranis

Citaat van: Claudia op 26-06-2012 16:25:24
Ach, de draaicirkel van een V70N hebben ze ook bedacht toen ze zaterdagnacht uit de kroeg kwamen rollen! ;D

Misschien dat die dikke aftermarket wielen daar iets mee te maken hebben? :eusa_whistle:

hanss850

Als de 940 niet aan je verwachting voldoet en je toch naar een Range Rover/ Land Rover gaat kijken ik het wellicht interessant om naar een Grijskenteken versie te kijken niet voor moet je een bedrijfje hebben en 10% van de zakelijke kilometers moten zakelijke kilometers zijn.

Groet Hans

die super blijk is met zijn zakelijke Defender 90
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

Turbobiker

Citaat van: Claudia op 26-06-2012 15:57:20
Maar tegelijkertijd ben ik ook gaan bedenken waar ik verder nog in zou willen rijden, en dan kom ik uit bij de Range Rover classic....zoeen;

http://www.localriding.com/image-files/classic-range-rover-breakers-4453.jpg

Die zou je serieus goed staan!
De Tussenpaus

hanss850

Best wel herrie zo'n Defender idd maar is wel aardig te isoleren hoor. Maar voor de lange afstanden gebruik ik daarom de XC.

Range Rover V8 op gas schijnt ook goed te rijden en zijn als oldtimer volgens mij beter verkrijgbaar dan een TDI

Groet hans en succes met je zoektocht
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

Snellebaksteen

Citaat van: Turbobiker op 26-06-2012 17:08:30
Citaat van: Claudia op 26-06-2012 15:57:20
Maar tegelijkertijd ben ik ook gaan bedenken waar ik verder nog in zou willen rijden, en dan kom ik uit bij de Range Rover classic....zoeen;

http://www.localriding.com/image-files/classic-range-rover-breakers-4453.jpg

Die zou je serieus goed staan!

Hahahaha, wat een prachtig vrouwen argument!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

CarolineB

Citaat van: Snellebaksteen op 26-06-2012 16:06:38
Range Rover=Land Rover=Stand Rover.

Leuk om te hebben maar als je wilt rijden niet echt betrouwbaar...
Schitterende auto's, ik wil er best een hebben als een ander het onderhoud betaalt.
Mijn neef had er een, wel een nieuwer model, maar die heeft hem weg gedaan omdat het een onbetrouwbaar ding was en om de dure garage rekeningen. Hij zei zelf: ik kan het makkelijk betalen, maar dit is gewoon bezopen dus hij gaat weg. Maar gaf ook toe dat het de fijnste auto was waar hij ooit in had gereden.
Maar als je handig bent scheelt het een stuk, maar alleen al van de prijzen van de onderdelen en banden word je niet vrolijk.

GeertG

Wanneer ik zo'n T zou hebben ging ie toch niet weg  :evil:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Wijnand

Citaat van: Claudia op 26-06-2012 18:22:48
...en donderdag gaat ie naar z'n nieuwe baasje, die 'm over 2 weken naar Spanje stuurt.

Mwoah, dat kan sneller :). De koper van onze 850 kende de auto niet, kwam kijken en reed er rechtstreeks van onze oprit mee naar Zuid-Frankrijk met zijn gezin voor hun zomervakantie :o. Dat vond ik wel lef hebben met een auto die bijna 400.000 op de teller had en die je niet kent.

Ik zou toch echt voor die 940 gaan, spreekt mij veel meer aan dan zo'n Engels hok. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt!

razorx

Wel jammer hoor Claudia, je Zilvermeeuw was toch ook een beetje een forum icoon.

Succes met je keuze. Oh ja een kennis van mij had vrij snel genoeg van zijn nieuwe Range Rover.
Die wagen was te dol op de garage.

UserID6342

Is een goed plan Clau ;D.  Een Range Rover is een geweldige auto om te zien en om mee te rijden, maar je kunt er compleet op leeglopen. Vroegah... 2 van die dingen gehad, zowel benzine als diesel. Het dweilt over de weg en kost een godsvermogen aan brandstof en onderhoud.  In het terrein onverslaanbaar.  Wij waren toen in Nijmegen met een paar man die met zo'n ding reden.  Altijd stond er wel een van ons op de brug.  Week in, week uit..

Ik was blij dat ik beide auto's verkocht heb op de automarkt toentertijd, want kon er in Nijmegen niet vanaf komen.

Edit: typo's

Taranis

Aan de ene kant jammer dat de V70 weg is, ik vond 't ook een erg mooie en lekker rijdende auto! Aan de andere kant 'gelukkig' dat je 't hoofdstuk eindelijk af kunt sluiten, je was er al een tijdje mee aan het leuren tenslotte.

Hopelijk wordt de 940 wat en rij je dan inderdaad een stuk goedkoper :)

Ik heb die kronkel overigens ook. Als ik een auto inruil, parkeer ik 'm ook altijd met de neus naar de muur ;D